LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone contract verlenging (oplichting)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hendrikvanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2012 14:22

vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Hendrikvanden »

:oops: ik had 2 jarig mobiel telefoon abonnement bij Vodafone welke op 4 8-2012 afloopt, ik heb aangegeven dat ik verlenging wil met andere contract vorm n.l. zonder internet. Nu heeft vodafone dit contract per 2 juli in laten gaan en niet per contract vervaldatum zoals normaal is . Hierdoor wordt ik nu voor de maand juli waar ik nog wel internet gebruikt heb (omdat dat in mijn oude contractvorm bij in zat) geconfronteerd met hoge kosten voor dit gebruik. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Na contact met vodafone zeggen zij dat zij mij het "voordeel" van het nieuwe contract al gunnen

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door sjohie »

Had je je nieuwe contract direct bij vodafone afgesloten, dus via hun eigen site of een fysieke vodafone shop, of via een reseller zoals the phonehouse, of een andere webwinkel?

Anders zou ik met de papieren even een vodafone winkel binnen lopen, en ze het je daar uit laten leggen.

cherokee
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door cherokee »

Hupsakee, alweer oplichting.
In werkelijkheid kon dat nog wel eens anders liggen. Slecht lezen bijvoorbeeld.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

U wilde natuurlijk 12 mnd al gebruik maken van de 50 % korting op u abbo??
Misschien niet goed doorgegeven??????

Idd gelijk weer roepen oplichting...ga eerst eens dingen goed nalezen en misschien heeft u zelf wel per ongeluk aangegeven dat net gelijk in moest gaan...

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Hatertje »

OPLICHTING!!11ONE
Als je je abonnement verlengt, vervallen eventuele acties en kortingen die bij je oude contract geldig zijn.
Bij Vodafone start je nieuwe verlenging meteen. Gevalletje niet goed gelezen.

Toedeloe.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hendrikvanden schreef::oops: ik had 2 jarig mobiel telefoon abonnement bij Vodafone welke op 4 8-2012 afloopt, ik heb aangegeven dat ik verlenging wil met andere contract vorm n.l. zonder internet. Nu heeft vodafone dit contract per 2 juli in laten gaan en niet per contract vervaldatum zoals normaal is . Hierdoor wordt ik nu voor de maand juli waar ik nog wel internet gebruikt heb (omdat dat in mijn oude contractvorm bij in zat) geconfronteerd met hoge kosten voor dit gebruik. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Na contact met vodafone zeggen zij dat zij mij het "voordeel" van het nieuwe contract al gunnen
Hoezo is er sprake van oplichting?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hendrikvanden schreef::oops: ik had 2 jarig mobiel telefoon abonnement bij Vodafone welke op 4 8-2012 afloopt, ik heb aangegeven dat ik verlenging wil met andere contract vorm n.l. zonder internet. Nu heeft vodafone dit contract per 2 juli in laten gaan en niet per contract vervaldatum zoals normaal is . Hierdoor wordt ik nu voor de maand juli waar ik nog wel internet gebruikt heb (omdat dat in mijn oude contractvorm bij in zat) geconfronteerd met hoge kosten voor dit gebruik. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Na contact met vodafone zeggen zij dat zij mij het "voordeel" van het nieuwe contract al gunnen
Heeft Vodafone je daar bij het verlengen ook op gewezen?

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Nu moet ik eerlijk zeggen, ik heb halverwege mei ook (voortijdig!) mijn contract bij Vodafone verlengt en er is mij ook niet medegedeeld dat het direct inging.

Nu ging ik van een Blackberry internet abbo naar een iPhone Vaak abbo, dus voor mijn gevoel was het redelijk logisch. Maar het is me niet verteld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb zelf gevraagd wanneer m'n andere contract in zou kunnen gaan.
Ik vind dat zoiets wel door Vodafone op de 1 of andere manier duidelijk gemaakt moet worden.
Als je van ze af wilt, is de contractdatum immers ook belangrijk?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:Ik heb zelf gevraagd wanneer m'n andere contract in zou kunnen gaan.
Ik vind dat zoiets wel door Vodafone op de 1 of andere manier duidelijk gemaakt moet worden.
Als je van ze af wilt, is de contractdatum immers ook belangrijk?
Mee eens. Maar is het dan oplichting? :x

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
Jolijn schreef:Ik heb zelf gevraagd wanneer m'n andere contract in zou kunnen gaan.
Ik vind dat zoiets wel door Vodafone op de 1 of andere manier duidelijk gemaakt moet worden.
Als je van ze af wilt, is de contractdatum immers ook belangrijk?
Mee eens. Maar is het dan oplichting? :x

valt onder categorie: Handigheden :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt me toch nog steeds stoer als een bedrijf dat ten onrechte van oplichting wordt beschuldigd gewoon eens hun juristen op die mensen afsturen....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:Het lijkt me toch nog steeds stoer als een bedrijf dat ten onrechte van oplichting wordt beschuldigd gewoon eens hun juristen op die mensen afsturen....
Valt onder dezelfde categerie als de mensen die alles gelijk oplichting noemen: zinloos tijdverdrijf!

Naoom1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2009 22:37

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Naoom1970 »

Ook mij is dit overkomen toen ik 3 maanden geleden mijn contract verlengde. Ik ben expres langs een vodafone winkel gegaan om de goede info te krijgen welk abonnement op dat moment het beste bij me paste. Ik ben al jaren klant bij vodafone. En normaal gesproken is het zo dat het nieuwe contract pas op de vervaldatum van het oude contract ingaat. Nu ging het abonnement meteen in. Maar de nieuwe vervaldatum blijft hetzelfde maar dan 2 jaar later. Dit betekend dus dat ik getekend heb voor een contract van 2 jaar. Maar aan dit contract 2 jaar en 4 maanden vastzit! Dit vind ik dus wel oplichting!! Vooral omdat dit niet van tevoren gemeld is en doordat het contract meteen inging en ik daar niet op gerekend had ik voor hogere kosten dan normaal kwam te staan! Maar verder is ook het gratis bellen naar de klantenservice verdwenen en de dubbele sms service. Ook dit is allemaal niet gemeld! Toen ik een jaar geleden het contract van mijn dochter afsloot was dit allemaal nog wel zo!! Ik vind dit wel een soort van oplichting!! Als ik dit geweten had had ik mijn abonnement niet verlengd maar gewoon een nieuwe telefoon gekocht.
Antwoord van de klantenservice was dat ik meteen een nieuwe telefoon ter beschikking had. Raar antwoord want dat was voorheen ook al zo, alleen zonder de rare nieuwe regeltjes...

Naoom1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2009 22:37

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Naoom1970 »

Vergeet trouwens te zeggen dat ik mijn klachten ook bij Vodafone heb aangekaart. Heb ze laten weten dat ik mij aardig genaaid voel en de geboden service beneden peil vond. En dat ik erg teleurgesteld in ze was.
Omdat ze het heel vervelend vonden heb ik uit coulance 100 belminuten en 100 smsjes extra gekregen die 3 maanden geldig waren.
Maar dan nog, in feite klopt het gewoon niet!!
Heb er in ieder geval wel uit geleerd dat ik er niet meer van uit moet gaan dat alles zomaar bij het oude blijft. En er ook maar niet meer van uit moet gaan dat ik in de winkel de goede info krijg!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

en als het goed is 6 maanden gratis bellen toch?
dat had ik wel bij mijn nieuwe abbo?bij alle abbo;s was dat..
nu is het weer 12 mnd 50%?en nu toen 6 maanden 100%..?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door berndv »

Naoom1970 schreef:Toen ik een jaar geleden het contract van mijn dochter afsloot was dit allemaal nog wel zo!! Ik vind dit wel een soort van oplichting!!
ging u er maar van uit dat de voorwaarden en abonnementen van 1 jaar geleden hetzelfde waren? Of heeft u er ook naar gevraagd. U vind dit een soort van oplichting, gelukkig kent de wet maar 1 soort, en dat is gewoon oplichting, en daar valt dit niet onder. Dat zou het pas zijn als ze u wat anders hadden verteld dan wat u heeft gekregen, als u er niet naar heeft gevraagd en er maar van uit ging dat alles nu hetzelfde zou zijn als een jaar geleden met een ander contract, heeft u ook niet echt voldaan aan uwonderzoeksplicht.
Naoom1970 schreef: Ik ben expres langs een vodafone winkel gegaan om de goede info te krijgen welk abonnement op dat moment het beste bij me paste. Nu ging het abonnement meteen in. Dit betekend dus dat ik getekend heb voor een contract van 2 jaar. Maar aan dit contract 2 jaar en 4 maanden vastzit!
U wilde een abonnement wat het beste bij u paste op Dat moment, maar het mag pas over 4 maand passend zijn? Ik snap heel goed uw punt hierin hoor, wellicht had u een goedkope simonly en nu een duurder ABO met toestel, waar u nu dus 4 maand extra voor gaat betalen. Maar ik ken ook 10000 topics waar het abonnement niet meteen in ging, en dan vooral het internet, waardoor er lekker 4 maand buiten de bundel wordt geinternet. Dus wat een provider ook doet, het is gewoon niet goed, te vroeg ingaan mag niet, maar op de afgesproken datum ook niet.

Ik ben voorstander van pas gaan verlengen als je oude contract afgelopen is, dus niet 2, 3 of 4 maand voor het einde. verplicht een uur in de winkel zitten om alle voorwaarden en tarieven door te lezen en per pagina te tekenen voor akkoord, en daarna nog een test tot bekwaamheid met het toestel.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door Har06 »

Oplichting is wel een heel groot woord, :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar har! iedereen roept tegenwoordig dat hij of zei opgelicht is?
en daar mag je dan niks van zeggen....bedrijven worden zwart gemaakt bij het leven...terwijl er nog niks aan de hand is...

ipv dat de mensen nu zoveel dan hier schrijven,hadden ze die tijd beter kunnen besteden in de vodafone winkel door GOED op te letten wanneer het contract in ging en niet overal ja en amen op zeggen

overigens wat bernd zegt vind ik ook! pas wanneer contract echt afloopt dan pas verlengen,is het makkelijkste..


nee we moeten gaan zitten,ja je hebt gelijk het is erg,maak er een rechtzaak van...

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: vodafone contract verlenging (oplichting)

Ongelezen bericht door wiseger »

Hatertje schreef:OPLICHTING!!11ONE
Als je je abonnement verlengt, vervallen eventuele acties en kortingen die bij je oude contract geldig zijn.
Bij Vodafone start je nieuwe verlenging meteen. Gevalletje niet goed gelezen.

Toedeloe.
Volgens mij lees je zelf niet goed. het gaat TS niet om acties en kortingen, het gaat erom dat hij internet per einddatum contract wil laten vervallen. Niets actie of korting maar gewoon een dienst die hij had tot einde contractdatum.

Vodafone heeft deze dienst al direct laten vervallen waardoor hij achteraf er achter kwam dat hij internet buiten het contract om af nam (bij Vodofone is internet buiten een contract om onbetaalbaar).

Gesloten