LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone dekking (bereik slecht)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dewit28

vodafone dekking (bereik slecht)

Ongelezen bericht door Dewit28 »

Probleem:
Binnenshuis slecht bereik, soms niet bereikbaar. buitenshuis beter maar toch matig, verbinding hapert. Op de site staat dat ik in mijn postcode gebied goede dekking moet hebben. Zojuist een chatsessie met Merit van vodafone gehad, aardige dame/heer. Maar de oplossing is vrijwel waardeloos.

Ik moet een kruistest uit gaan voeren, dat houd in: ipv met apple toestel (waar ik mee bel) nu gaan werken met een android toestel. Om te kijken of het probleem hem niet in apple zit. Dit omdat ik en mijn vriendin hetzelfde probleem hebben, apple & vodafone.

Maar dit is nogal makkelijk van vodafone, waar kom ik zo aan een android toestel? Ja ik zou naar de winkel kunnen gaan, maar het probleem zit hem in de omgeving waar ik bel en niet in het toestel. Dus die optie valt af.

Ik vraag vervolgens aan merit, ik heb een 'elk jaar een nieuw toestel' abbonement. Die verloopt tegen Juli 2016. Als android dan beter werkt, kan ik dan eerder overstappen? Nee zegt ze, dat is dan een probleem van Apple en niet vodafone. Ter info: als ik deze opmerking naar mijn klanten maak, en zeg "nee dat ligt aan mijn leverancier, daar kan ik niets aan doen" dan raak ik ze dus kwijt!

Al met al is dit soort service, voor een gemiddeld gebruik van 260 euro/maand gewoonweg waardeloos.

henk51

Re: vodafone dekking (bereik slecht)

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
moet een kruistest uit gaan voeren, dat houd in: ipv met apple toestel (waar ik mee bel) nu gaan werken met een android toestel. Om te kijken of het probleem hem niet in apple zit. Dit omdat ik en mijn vriendin hetzelfde probleem hebben, apple & vodafone.

Maar dit is nogal makkelijk van vodafone, waar kom ik zo aan een android toestel? Ja ik zou naar de winkel kunnen gaan, maar het probleem zit hem in de omgeving waar ik bel en niet in het toestel. Dus die optie valt af.
Ongeveer 1 op de 4 heeft een IPhone dus er is vast wel iemand in jullie omgeving die geen IPhone heeft.
Het is moeilijker, in ieder geval in mijn situatie om een IPhone te vinden.In mijn kennissen kring en familie heeft maar 1 een IPhone.
Als je niets probeert kun je ook niets uitsluiten.Jullie willen een oplossing maar willen er zelf niet aan meewerken.

gr Henk

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe zou je het zelf dan willen oplossen? Slechte ontvangst kan zoveel oorzaken hebben dat je stapsgewijs alle mogelijkheden af moet gaan om te kijken waar het probleem zit. Te beginnen bij het toestel.

Dewit28

tja henk, het is maar hoe je het bericht gelezen hebt.
ik geef aan de test uit te voeren, waarbij ik iemand anders moet benaderen voor een probleem dat bij vodafone ligt. Uiteraard gaat het in dit bericht niet om de slechte dekking maar de klantenservice en gedachtengang bij vodafone.

Dewit28

@GJvdZ mijn vrouw en ik hebben allebei vodafone en allebei apple. Het probleem kan uiteraard bij toestel liggen, maar overal heb ik goed bereik behalve in en rond het huis. Maar de beredenering van vodafone is dat het probleem bij apple ligt. Waarop er vervolgens wordt aangegeven dat dit dan automatisch niet het probleem van vodafone is maar van apple. Waarvoor zij geen enkele verantwoordelijkheid dragen...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Dewit28 schreef:@GJvdZ mijn vrouw en ik hebben allebei vodafone en allebei apple. Het probleem kan uiteraard bij toestel liggen, maar overal heb ik goed bereik behalve in en rond het huis. Maar de beredenering van vodafone is dat het probleem bij apple ligt. Waarop er vervolgens wordt aangegeven dat dit dan automatisch niet het probleem van vodafone is maar van apple. Waarvoor zij geen enkele verantwoordelijkheid dragen...
uiteraard heb je plaatsen waar het bereik van ELKE provider minder goed of slecht is !!!!

Gesloten