Ik ben nu al bijna een maand bezig om van Vodafone de unlockcode voor mijn telefoon te krijgen. Mijn (jaar)abonnement bij Vodafone liep 5 november 2009 af, en dus in Vodafone nu verplicht mijn telefoon simlock-vrij te maken.
Ze vinden het echter heel moeilijk! Er loopt volgens Vodafone zelfs een spoedprocedure, maar het lukt nog steeds niet. Ze moeten wachten op de code want die moet van de fabrikant komen, etc... Onzin volgens mij, want de simlock is toch een softwarematig providerslot?!
Hieronder het laatst ontvangen antwoord van Vodafone; e-mail wisseling loopt al vanaf 5 november!
24-11-2009 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uw spoedaanvraag loopt nog. De unlockcode moet aangevraagd worden bij de fabrikant. Dit kan helaas enige tijd duren. Namens Vodafone wil ik u excuses voor het ongemak aanbieden.
Met vriendelijke groet,
xxxx
Vodafone Klantenservice
Zijn er nog meer mensen met deze ervaring?
[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens gewijzigd)]
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone doet moeilijk over simlock!
-
stofzuigertje
Re: Vodafone doet moeilijk over simlock!
Zowel de provider als fabriek kan simlock erop zetten....
maar meestal gebeurde dit voor verpakken en de fabriek doet ook de provider info er dan bij.
Dus de fabriek zet meestal deze code erin en dan word dit toestel alleen voor Vodafone ingepakt.
Enkele doen het later maar lopen het risico dat door gelijk bij uitpakken een andere simkaart erin te doen dat dit mislukt en deze ook simlock vrij bleef.
Dus als U een weinig verkocht model heeft of een nieuwe duurde het soms iets langer.
maar meestal gebeurde dit voor verpakken en de fabriek doet ook de provider info er dan bij.
Dus de fabriek zet meestal deze code erin en dan word dit toestel alleen voor Vodafone ingepakt.
Enkele doen het later maar lopen het risico dat door gelijk bij uitpakken een andere simkaart erin te doen dat dit mislukt en deze ook simlock vrij bleef.
Dus als U een weinig verkocht model heeft of een nieuwe duurde het soms iets langer.
Blackberry Curve 8310, neem niet aan dat dit een weinig verkocht model is....
-
Pindakaaspotje
Simlock wordt er idd meestal al direct in de fabriek opgezet, dus het verhaal zou kunnen kloppen. Al heb ik gemerkt dat zodra je geen klant meer bent ze weinig moeite doen om je te helpen. Heb zelf precies hetzelfde probleem bij t-mobile gehad, brief terug dan het enkele weken kon duren, werd gewoon 2 maanden. En ook pas nadat ik 10 keer had gebeld.
Overigens kan je ze ook een brief sturen dat wanneer je het niet binnen een redelijk termijn (zeg 2 weken) de code geven je hem op hun kosten zal laten unlocken en het te melden bij de OPTA. Dat wil het proces nog wel eens versnellen.
Overigens kan je ze ook een brief sturen dat wanneer je het niet binnen een redelijk termijn (zeg 2 weken) de code geven je hem op hun kosten zal laten unlocken en het te melden bij de OPTA. Dat wil het proces nog wel eens versnellen.