LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone en Dynafix weigerden schadeclaim

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ejdw

Vodafone en Dynafix weigerden schadeclaim

Ongelezen bericht door ejdw »

Hallo

Gisteren gebeld met vodafone om een schademelding te doen op mijn telefoon ik heb er al bijna 2 jaar een verzekering op van rond de 12 euro per maand hiervoor wordt val water en andere schade vergoed althans dat vertellen ze je als je een verzekering afsluit op je telefoon.
Het gaat hier om een sony xperia z2 toestel.
De achterkant van het toestel bestaat uit glas en daar zat al langere tijd een barstje in vanaf ongeveer juli maar de achterkant heeft voor de rest geen functie dus heb ik het laten zitten.
Nu is het toestel gisteren gevallen en nu is de hele achterkant totaal kapot en er komen glas splintertjes vanaf.

Daarom heb ik gisteren contact opgenomen met vodafone die stuurden me door naar dynafix de verzekeraar die de schadegevallen afhandelt.
Ik kreeg een medewerker aan de lijn die allemaal vragen stelt wat er stuk is wanneer het gebeurd is en hoe het is gekomen.
Valschade is gedekt dus het leek me geen enkel probleem alles naar waarheid verteld.
De medewerker van dynafix gaf me het bericht dat ik binnen 2 dagen per email een claim nummer zou ontvangen en als de claim was goedgekeurd zou ik dan meteen een afspraak met de koerier kunnen plannen om de telefoon op te halen.
Nog geen uur later nadat ik mijn schade had aangemeld ontving ik een email met dat mijn claim was afgekeurd, binnen een week had ik de schade moeten melden in juli dus al :o het was een mini barstje in de hoek van de achterkant.
Hun verhaal is het staat in de voorwaarden dat je het binnen een week moet melden als iedereen met een verzekering een klein barstje meteen zou aanmelden is de verzekering volgend jaar 100 euro per maand.
Mijn vraag bij deze is dus ook is dit redelijk van dynafix ze zouden beide keren precies hetzelfde nieuwe achterkantje kwijt zijn.
Bovendien heb ik bij vodafone gevraagd me de 4 maand die ik nog betaald heb na juli dan terug te geven aangezien ik toen verzekerd was voor gebakken lucht omdat ze toch niet uitkeren als er schade is als je alleen betaald hoor je ze niet.

Graag zou ik willen weten in hoeverre dit redelijk is en in hoeverre is het redelijk dat vodafone en of dynafix weigeren mij de schade te verhelpen of desnoods te vergoeden en in hoeverre is het redelijk dat ze mij de laatste 4 maand nog hebben laten betalen voor een verzekering die bij schade toch niet meer zou uitkeren.

Alvast bedankt.

u kunt op deze link http://uploadpie.com/ZmPf6 de ontvangen afwijzingsbrief online bekijken.

tijger1

Re: Vodafone en Dynafix weigerden schadeclaim

Ongelezen bericht door tijger1 »

Lijkt me compleet logisch dat ze de claim nu afwijzen. Door die eerdere schade, kan ook nog andere schade ontstaan zijn. U had de polisvoorwaarden moeten lezen.

titusvh

Re: Vodafone en Dynafix weigerden schadeclaim

Ongelezen bericht door titusvh »

Ik heb ook zoiets aan de hand gehad (camera bij een andere verzekeraar). Na terugkomst van vakantie ging ik eerst informeren of ik het kon laten repareren (ipv claimen). Toen bleek dat dit duurder was dan een nieuw toestel gebeld. En zelfde reactie als jij. Een verzekeraar gebruikt elk excuus om niet te hoeven betalen. Bij mij waren er nog meer omstandigheden die het des te opmerkelijker maakte dat ze niet uitbetaalden.

Dus met al je goede bedoelingen snij je jezelf in de vingers!

Moraal van het verhaal: voor je belt de polisvoorwaarden lezen en je verhaal aanpassen. Of inderdaad elke scheet gaan claimen.

Ik heb mijn verzekeraar na een half jaar nog een brief gestuurd met uitgebreide uitleg en moreel appel, en ik heb alsnog een goede uitkering (laatste nieuwprijs) gekregen.

Dus technisch heb je geen poot om op te staan. Moreel gezien ligt het anders. Maar als ik de verhalen over Dynafix zo hoor dan denk ik dat het duur leergeld is wat je kwijt bent.

Gesloten