LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone gesprekskosten buitenland in grensgebied NL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cmlhofland

Vodafone gesprekskosten buitenland in grensgebied NL

Ongelezen bericht door cmlhofland »

Mateloos irritant is het feit dat ik in NL in de grensstreek een gesprek ontvang van iemand anders in NL en daar nu 0,79 euro (buitenland tarief voor gebeld worden in het buitenland) voor moet betalen omdat een Duitse zendmast toevallig sterker is. Vodafone is niet bereid om die kosten in mindering te brengen en ook niet om akkoord te gaan met tussentijdse verbreking van het abonnement. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn voor wie 0,79 euro toch veel geld is en het onaanvaardbaar vinden om die te moeten betalen terwijl daar niet de prestatie voor verricht is zoals onder normale omstandigheden verwacht kan worden.

Ron58

Re: Vodafone gesprekskosten buitenland in grensgebied NL

Ongelezen bericht door Ron58 »

Kun je. zolang je de grens niet overgaat, je telefoon niet instellen dat deze alleen het Vodafone netwerk pakt?
Volgens mij kun je het automatisch zoeken naar het sterkste netwerk uitschakelen.

Vraag me ook af of je bij andere providers niet tegen hetzelfde probleem aanloopt.

cmlhofland

Ongelezen bericht door cmlhofland »

Dank voor Uw reactie. Het handmatig instellen van je telefoon is de enige optie die Vodafone overigens ook aandraagt. Echter, ik ben vaker in het buitenland en ook wel net over de grens en dat betekent dat je telkens (veelvuldig) je netwerkinstellingen handmatig moet omzetten. Juist de automatische optie van netwerkkeuze zorgt er dan voor dat je ten alle tijde bereikbaar bent, wat niet het geval hoeft te zijn wanneer je eens vergeet de netwerkinstellingen eens om te zetten. Natuurlijk betaal ik en wil ik betalen voor diensten die ik gebruik maar in principe wil ik niet betalen voor iets dat ik niet heb gebruikt. Je zou denken dat Vodafone voor die gevallen een correctiemogelijkheid heeft, maar dat is in het kader van bewust beleid van Vodafone niet het geval. En dat is mateloos irritant.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar dat is in het kader van bewust beleid van Vodafone niet het geval. En dat is mateloos irritant.
Ik begrijp heel goed dat u dit irritant vindt, maar ik kan me ook de reactie van Vodafone voorstellen.
Ik vermoed dat zij deze kosten gewoon met hun Duitse collega's af moeten rekenen, zouden zij voor u de rekening corrigeren, dan zouden zij verlies nemen.
En dat niet alleen voor u, maar voor ettelijke duizenden mensen die letterlijk op de grens wonen.
Dit zou alleen op te lossen zijn als providers onderling afspreken dat zij binnen een bepaald marge van de grens alleen het tarief van het eigen land rekenen.
Of dit technisch, administratief en financieel haalbaar is?? Geen idee.

WEBRELATIONSAA

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@cmlhofland

Het onderwerp Bellen in de Grensstreek is niet specifiek alleen aan Vodafone toe te schrijven.
Je kunt een aantal tips terugvinden op: http://www.vodafone.nl/prive/internatio ... nsgebieden

Tros Radar heeft deze tips meegenomen in de uitzending van 1 december 2008.
Deze uitzending is te zien via de link:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1314

Jan
Vodafone Web Relations

Gesloten