LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone helpt niemand uit de brand!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
VanKuip
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 20:13

Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door VanKuip »

Zeer geachte lezers,

In de zomer van 2011 was de hype van de smartphone enorm, ook ik moest eraan geloven en sloot een abonnement af bij Vodafone. Toentertijd bestond de top drie van de smartphones uit de Apple Iphone 4, Samsung Galaxy SII en de HTC Sensation. Ik koos voor de HTC Sensation, omdat deze smartphone naar mijn weten toen de snelste processor had. Ik heb er een aantal maanden plezier van gehad, tot het moment dat ik 's avonds een foto (met flits) nam. Opeens viel het toestel uit! Na het opstarten van het toestel, was er een groot gedeelte van het stroompercentage verdwenen. Tevens viel het toestel steeds vaker uit zonder reden.

Ik bleef nog een aantal dagen met het toestel lopen, omdat het uitvallen hooguit 5 per dag voorkwam. Tot op dat het toestel 20 keer uitviel op 1 dag! Zo kwam ik bij Vodafone met de klacht: Toestel valt heel vaak uit zonder reden. De eerste keer gaf Vodafone mij een nieuwe batterij, en daarmee zou het probleem opgelost zijn verzekerde ze mij. Enkele weken had ik weer plezier van me smartphone, maar helaas was dit van korte duur. Ik bleef het toestel na het uitvallen opnieuw opstarten, omdat ik het toestel vaak nodig had.

Bij het opsturen naar het Repair Center genaamd ''Dynafix'' bent u uw toestel 1 à 2 weken kwijt. Toch ging ik weer naar de Vodafone vestiging en hier zeiden zij dat het enigste wat ze voor mij konden betekenen, was het toestel weer terug te sturen naar het Repair Center. Ik ging hiermee akkoord. Twee weken later kon ik mijn toestel weer in ontvangst nemen en zou die weer volledig functioneren.

Het aparte aan het laatst genoemde was, dat ik maanden hierna weer hetzelfde probleem had voor de 3e keer. Ik moest dus weer naar de Vodafone vestiging voor mij toestel. Ze snapten dat het niet prettig voor mij was en dat het opgelost zou moeten worden, maar het enigste wat ze nou eenmaal voor me konden doen was hem weer opsturen naar het Repair Center. Ik ging voor de 3e keer akkoord met de medewerkers en stond mij toestel af.

Weer gingen er twee weken over heen voordat ik mijn toestel terug had, deze keer had het Repair Center bij mijn toestel een 'Boardswap' uitgevoerd. Een boardswap houdt in dat de gehele binnenkant van je telefoon wordt vervangen, oftewel een zo goed als nieuw toestel met je oude buitenkant. Bij de Vodafone zaak vertelden ze me dit en ik was hier blij, omdat ik dacht verlost te zijn van het probleem.
Drie weken terug ging ik voor de 4e keer naar de Vodafone vestiging en vonden ze het vreemd dat ik weer problemen had. Het probleem was er nou eenmaal en mijn toestel viel wel meer dan 20 keer per dag uit. De Vodafone medewerkster hielp me vervolgens weer met het opsturen naar het Repair Center, omdat er niks anders op zat.

Nu heb ik mijn toestel sinds dinsdag terug en heb ik weer het oude probleem. Ik vermoed dat sommige mensen in de maatschappij het toestel allang de 'plomp' in zouden hebben gegooid als dit bij hun zou gebeuren, maar ik wacht het af.

Één punt staat nu voor mij vast en dat is dat ik hem niet weer op ga sturen naar het Repair Center, ik wil een nieuw toestel en daar heb ik volgens mij 100% recht op. Ik weet dat de Vodafone vestiging in Rijswijk te lui is om mij uit de brand te helpen, dat is de reden dat ik dit bericht hier post.

Zijn er onder jullie mensen die vergelijkbare problemen hebben gehad?

Met vriendelijke groet,
L.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door kokka »

VanKuip schreef: Ik weet dat de Vodafone vestiging in Rijswijk te lui is om mij uit de brand te helpen, dat is de
L.
het is natuurlijk heel vervelend als je aanhoudende problemen hebt met je telefoon, en ik begrijp dat je een ander toestel wil, maar ze hebben je tot nu toe toch wel elke keer geholpen.. dus om ze dan lui te noemen, vind ik een beetje raar.

VanKuip
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 20:13

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door VanKuip »

Beste Kokka,

Ik had het beter kunnen formuleren door te zeggen, dat ze te lui waren een passende oplossing te vinden. De medewerkers deden maar al te graag hun werk moet ik eerlijk toegeven, maar zij kwamen niet met een passende oplossing. Het is de taak van een medewerker om behalve als doorgeefluik te fungeren ook de klant te helpen bij een passende oplossing.

Een voorbeeld:
In dit voorbeeld gaat het om een auto die u net gloednieuw heeft.

Als u voor uw werk vaak uw nieuwe auto nodig heeft en er zich problemen voordoen bij uw auto, heeft u graag dat het direct wordt opgelost bij de vestiging waar u uw auto had gekocht. Zij staan u vrolijk te woord en zeggen dat zij niets aan uw auto kunnen doen, maar dat de auto naar het 'Repair Center' moet gaan wat 1 à 2 weken duurt moet gaan. Dit zal u het niet op prijsstellen, omdat u uw auto nodig heeft voor uw werk. Zonder te werken komt er geen brood op de plank. Het werk kan niet stilgelegd worden en OV is ook geen optie. U wilt dus zo spoedig mogelijk uw auto terug in een conditie zoals een nieuwe auto hoort te zijn. Vervolgens komen deze problemen nog 3 keer voor en uiteindelijk bent u uw auto totaal 2 maanden kwijt geweest aan reparaties die de auto niet gerepareerd hebben. Uw garantie zit er tevens ook op over een aantal maanden en de auto rijdt nog voor geen ene meter. Ten eerste is het uitermate vervelend dat u niet direct geholpen wordt bij de vestiging, en ten tweede zit u met een miskoop wat veel geld heeft gekost. Al met al zijn de medewerkers van de vestiging te beroerd/lui om u uit de brand te helpen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door Har06 »

De mensen in de Vodafone winkels verkopen uiteraard liever nieuwe abbo,s.

Tips over een phone geven ze eveneeens.

Reparaties voeren ze niet uit, ze kunnen wel het toestel innemen en ter reparatie opsturren, mits een abbo bij Vodafone aanwezig is

VanKuip
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 20:13

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door VanKuip »

Vodafone hebben we meerdere malen gesproken aan de telefoon, met conclusie dat ze niets voor niemand doen.
Ze zijn niet in staat je door te verbinden met een leiding gevende die u beter te woord kan staan.
Ook krijg je niet te horen met wie je spreekt, ze blijven anoniem en laten je 'stikken'.

Ik hoop dat ik u kan weerhouden van het afsluiten van een abonnement bij Vodafone, want ze staan voor niets garant!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door Har06 »

VanKuip schreef:Vodafone hebben we meerdere malen gesproken aan de telefoon, met conclusie dat ze niets voor niemand doen.
Ze zijn niet in staat je door te verbinden met een leiding gevende die u beter te woord kan staan.
Ook krijg je niet te horen met wie je spreekt, ze blijven anoniem en laten je
'stikken'.

Ik hoop dat ik u kan weerhouden van het afsluiten van een abonnement bij Vodafone, want ze staan voor niets garant!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Beiden statements zijn onjuist, de klantenservice geeftv namen door en desnoods wordt je ook doorverbonden, voorstaande weet ik uit mijn eigen vervelende ervaringen met Vodafone, uiteindelijk is na veel gehannes alles in orde gekomen :!:

VanKuip
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 20:13

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door VanKuip »

Het was een juiste statement, mij lijkt het wat u ook zegt logisch dat je weet met wie je spreekt.
Meer als een voornaam kregen we niet te horen, ook al vroegen wij nadrukkelijk om een achternaam.

Heb het maar doorgestuurd naar rechtsbijstand, want ik ben niet van plan tientallen euro's te gaan betalen aan het 0900-nummer en dat ze vervolgens ophangen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door Har06 »

VanKuip schreef:Het was een juiste statement, mij lijkt het wat u ook zegt logisch dat je weet met wie je spreekt.
Meer als een voornaam kregen we niet te horen, ook al vroegen wij nadrukkelijk om een achternaam.

Heb het maar doorgestuurd naar rechtsbijstand, want ik ben niet van plan tientallen euro's te gaan betalen aan het 0900-nummer en dat ze vervolgens ophangen.
1200 draaien GRATIS :oops:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb idd nog nooit 0900 gebeld :oops:

VanKuip
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 20:13

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door VanKuip »

Voor de klantenservice moet je wat intypen en later voordat de telefoon overgaat hoor je het tarief! :wink:

Ik zit zojuist door de andere topics heen te kijken, hieruit blijkt dat 'bijna' alle providers slechte service verlenen. Er zitten ook gevallen tussen dat het logisch is dat er geen service wordt verleend, omdat het product gebruikersschade heeft.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door Har06 »

VanKuip schreef:Voor de klantenservice moet je wat intypen en later voordat de telefoon overgaat hoor je het tarief! :wink:

Ik zit zojuist door de andere topics heen te kijken, hieruit blijkt dat 'bijna' alle providers slechte service verlenen. Er zitten ook gevallen tussen dat het logisch is dat er geen service wordt verleend, omdat het product gebruikersschade heeft.

Onzin 1200 Bellen :shock:

sjakkie83
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2007 13:16

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door sjakkie83 »

Toen u de telefoon terug kreeg van Dynafix, na de boardswap, stond alle software (apps/contacten e.d.) er al op, of heeft u als zijnde een nieuw toestel alles weer in moeten stellen?

De klacht zoals door u omschreven is naar mijn idee geen hardwarematige fout. Lijkt een fout in het besturingssysteem. Ik heb dit soort klachten op een aantal andere toestellen op Android meegemaakt.

Een update van het besturingssysteem of een andere stabielere Android versie zou uitkomst kunnen bieden.

VanKuip
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 20:13

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door VanKuip »

Beste sjakkie83,

Bedankt voor je reactie. Ik moest elke keer alles opnieuw downloaden, en opnieuw de contacten toevoegen die niet op mijn microSD kaart stonden. Inplaats van weer naar Vodafone te gaan, waar ze je niet helpen... koos ik ervoor om het HTC service nummer te bellen. Hier werd een afspraak gemaakt dat ze me toestel op zouden halen door hun ophaalservice. Vervolgens werd het toestel opgehaald en kreeg ik een 'nieuw' toestel. Elke keer van de 5 keer dat ik hem opstuurde vonden ze dat ik gelijk had met mijn probleem.

Wat is volgens u een stabielere Android versie?
Dan zal ik daar eens achteraan gaan.

xxlinn04
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2013 10:07

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door xxlinn04 »

bovenstaand verhaal ken ik maar al te goed!

in januari 2012 heb ik opnieuw een abonnement afgesloten bij Vodafone ik was tevreden over de service en heb verder nooit problemen gehad.

helaas in november 2012 had mijn telefoon ( samsung galaxy s plus) er geen zin meer in. om het verhaal kort te houden is de telefoon 3 x opgestuurd. met de klachten dat hij uitviel batterij met 2 uur leeg, foto's draaiden zich automatisch om toetsenbord bleef hangen op wifi punten ineens geen wifi kunnen gebruiken terwijl mijn vriend naast me zit en die dat wel kan en die zit ook bij Vodafone.

in januari 2013 heb ik een vervangend toestel gehad, maar ook deze had dezelfde kuren! weer opgestuurd etc. ook ik ken inmiddels de mensen erg goed bij de winkel. in april 2013 was het zover dat ik een ander toestel mocht uitkiezen. helaas heb ik hier kort plezier van gehad. en heb ik vanaf dag 1 problemen.

nu wordt alles voor een nieuw toestel afgewezen en is mijn geduld op. ik heb de consuwijzer benaderd.
je mag je contract openbreken of stopzetten.

dat is wat ik nu ga doen.

maar echt vanaf het hoofdkantoor is de service heel slecht!

ik leef met je mee!

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door Hellig »

xxlinn04 schreef:...in januari 2013 heb ik een vervangend toestel gehad... in april 2013 was het zover dat ik een ander toestel mocht uitkiezen...
Dus euh... je bent inmiddels 3 toestellen verder? Dan denk ik eerder dat er iets mankeert aan de klant ipv aan het telefoontoestel.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone helpt niemand uit de brand!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

De telefoons zijn niet afkomstig van vodafone? Di geeft je een simkaart,tel is van een merk,misschien ....idd wat voorzichtiger met tel omgaan,ik zweer het alle jaren vanaf de nokia tot nu,nog noooooit wat gehad en ook vodafone..

Gesloten