Omdat mijn abonnement bijna afloopt, wilde ik gaan informeren bij een Vodafone winkel of ik een Samsung D500 kon krijgen bij een nieuw 2 jarig contract.
Wat neuzen in de winkel leerde mij dat ik een Samsung D500 krijg bij een 2-jarig abonnement Vodafone 150. Helemaal gratis.
Dat zag ik wel zitten dus ik spreek een medewerker aan van de winkel. Wat schetst mijn verbazing. Dat gratis toestel is alleen voor nieuwe klanten. Dus bij een nieuw abonnement krijg je de D500 gratis.
Ik als trouwe klant die mijn abonnement wil verlengen voor weer 2 jaar krijg het toestel niet. Ik kan hem wel krijgen (kopen), maar dan moet ik 180 euro bijbetalen. Een nieuwe klant hoeft dat dus niet voor exact hetzelfde abonnement.
Naar mijn mening een ongelijke behandeling. Vodafone is kennelijk minder geinteresseerd in het behouden van zijn klanten dan het krijgen van nieuwe klanten. En dat terwijl ze minder administratiekosten aan mij hebben dan aan een nieuwe klant.
Dan toch maar overstappen naar een andere provider. Want bij Vodafone, die kennelijk zo blij met je is als klant, wil je toch geen klant meer zijn. Bij Vodafone geldt dus zeker niet de slogan: De klant is koning.
Het is maar dat u het weet