LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone houdt niet van zijn klanten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FransB

Vodafone houdt niet van zijn klanten

Ongelezen bericht door FransB »

Ik ben nu bijna 2 jaar abonnee bij Vodafone. Ik heb een Vodafone180 abonnement en heb daar toendertijd een Nokia 6610 bij gekregen.

Omdat mijn abonnement bijna afloopt, wilde ik gaan informeren bij een Vodafone winkel of ik een Samsung D500 kon krijgen bij een nieuw 2 jarig contract.

Wat neuzen in de winkel leerde mij dat ik een Samsung D500 krijg bij een 2-jarig abonnement Vodafone 150. Helemaal gratis.

Dat zag ik wel zitten dus ik spreek een medewerker aan van de winkel. Wat schetst mijn verbazing. Dat gratis toestel is alleen voor nieuwe klanten. Dus bij een nieuw abonnement krijg je de D500 gratis.
Ik als trouwe klant die mijn abonnement wil verlengen voor weer 2 jaar krijg het toestel niet. Ik kan hem wel krijgen (kopen), maar dan moet ik 180 euro bijbetalen. Een nieuwe klant hoeft dat dus niet voor exact hetzelfde abonnement.

Naar mijn mening een ongelijke behandeling. Vodafone is kennelijk minder geinteresseerd in het behouden van zijn klanten dan het krijgen van nieuwe klanten. En dat terwijl ze minder administratiekosten aan mij hebben dan aan een nieuwe klant.

Dan toch maar overstappen naar een andere provider. Want bij Vodafone, die kennelijk zo blij met je is als klant, wil je toch geen klant meer zijn. Bij Vodafone geldt dus zeker niet de slogan: De klant is koning.

Het is maar dat u het weet :idea:

userroy

Re: Vodafone houdt niet van zijn klanten

Ongelezen bericht door userroy »

Iedere provider geeft nieuwe klanten meer korting dat bestaande klanten. Dit doet men omdat een nieuwe klant veel moeilijker binnen te halen is dan een oude klant te behouden. Bij Vodafone is dit verschil veruit het grootst.

Dit is misschien nog een leuke aanbieding voor je: http://shop.telfort.nl/info.php?id=9394

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

dat ligt niet aan vodafone maar aan de winkel.

ik heb mijn t-mobile laten verlengen en ging naar de phonehouse daar zou ik voor een samsung e-820 maar liefst 150 euro moeten bijbetalen, ik ben naar t-for telecom geweest en nam hem voor slechts 10 euro mee.
via t-mobile was ie gratis maar had geen zin om te wachten (eind van het jaar) en oude gsm was kapot.

dus wat shoppen kan je ook wat opleveren

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

de provider stelt een bepaalde korting vast voor een klant die wil verlengen ... meestal op basis van het gemiddelde verbruik. en de winkel is verder vrij om de bonus die zij, los van de klantkorting, voor een verlenging krijgen, te gebruiken om de uiteindelijke prijs vast te stellen die je bij verlenging met een nieuwe telefoon moet betalen

DaVrinzZ

Ongelezen bericht door DaVrinzZ »

nvt
Laatst gewijzigd door DaVrinzZ op 06 dec 2005 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Dit fenomeen heet retentie doet zich voor bij alle providers.

Het is gewoon makkelijker een klant te houden als een nieuwe klant aan te trekken. Hierdoor krijgen nwe klanten meer korting.

Ik zelf ga nooit een 2 jarig contract aan. Ik ben zelf best wel een gadget freak en moet ieder jaar een nieuw toestel hebben. Alhoewel het toestel wat ik nu heb me wel heel erg goed bevalt.

Wat ik vaak deed was op koopjes jacht gaan. Je krijgt bij de webshops veel meer korting als bij de gewone winkels. Dus veel verlengen via inet. Er zitten veel rotte appels tussen, maar bij telecomvergelijker.nl staan veel ervaringen van gebruikers met webshops. Ik heb zelf ook een paar hele goeie ervaringen en een slechte. Ik ben wel heel selectief bij de keuze van winkel/webshop.

Omdat ik bijna altijd een nokia heb gehad, heb ik nooit problemen gehad met garantie. Er zit bij mij in de buurt een hele goeie nokia service point. Niks geen geklooi met weken lang w8. Gewoon naar het service point, een swap of een software update en alle problemen zijn verholpen. Sommige mensen kunnen beter gewoon naar de gewone winkel gaan, die zijn daar beter af.

Wat je ook kan doen is kiezen voor opzeggen met nummerbehoud en omzetting naar prepaid. Wat je dan wel moet doen is op dezelfde dag van omzetting een aanvraag doen voor een nieuw abo. Dan heb je toch de xtra korting en kan je je eigen nummerbehouden. Je kan ook kiezen voor een nieuw abo met nieuw nummer, het is dan even smsje sturen naar iedereen of je nwe nummer op de voicemail van je ouwe nummer zetten. Maar dat is iets omslagtiger.

De meeste van die klagers zeggen dat ze echte goeie klanten zijn. Nou dat zijn ze dus niet. het belgedrag bepaalt in hoeverre je een goeie klant bent. Als je rekeningen tot 100 euro hebt, maakt dat je nog geen goeie klant, maar een normale klant. Ik ken mensen die hebben rekeningen 800-1000 euro per maand, kijk dat is nou een echte goeie klant, daar wordt tenminste geld aan verdient, ja en als die een kapot toestel heeft en nog een lopend contract, reken maar dat daar een goeie oplossing wordt gezorgd. De toestel kosten wegen dan niet op tegen de maandelijkse inkomsten van die klant.

Er over zeuren of klagen heeft weinig tot geen zin. Het is f*cked up maar het is nu eenmaal zo...

MarH

Ongelezen bericht door MarH »

Je vergeet 1 ding Frans toen jij 2 jaar geleden jou abonnement ging afsluiten had jij ook een hogere korting dan de toen bestaande klanten
En je korting wordt bepaald door je gemiddelde verbruik van de laatste 6 maanden dus als jij 180 euro bij moet betalen zal je gebruik ook niet zo hoog zijn. Als ze jou het toestel helemaal gratis zouden moeten geven betekend dit dat Vodafone over 24 maanden maar een kleine 70 euro aan je gaat verdienden, dat is nog geen 3 euro per maand daar kan dus geen enkel bedrijf van blijven draaien.

Peter Zandbergen

Ongelezen bericht door Peter Zandbergen »

:x Ik heb dezelfde slechte ervaring met Vodafone. Bij verlenging van mijn contract met 2 jaar moest ik 60 EURO bijbetalen voor een Samsung D500. Ik heb een maand geleden een schriftelijke klacht ingediend bij Vodafone en tot vandaag (29 maart) geen reactie gehad. Telefonische navraag bij de klanterservice (1200) leerde mij dat de brief wel is aangekomen maar nog in behandeling zou zijn. Toen ik een concrete toezegging vroeg over de termijn van antwoord geven werd mij verteld dat men dat niet kon en/of wilde en werd gewoon de verbinding verbroken. Schande Vodafone.

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Je mag die D500 natuurlijk ook los kopen, dan kost ie ongeveer 480 euro. Waar je niet bij stilstaat is het feit dat vodafone je al zeker 420 euro korting geeft op dat toestel. Is dat dan niet genoeg voor je??

Tosbaga

Ongelezen bericht door Tosbaga »

ben je nou nederlander of niet

Gesloten