LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Ongelezen bericht door DannyMan »

Hoi allemaal,

Meestal lees ik dit forum, maar nu heb ik besloten om ook maar eens de stoute schoenen aan te trekken en een berichtje te plaatsen.

Mijn vrouw en ik zijn al jaren tevreden Vodafone mobiel gebruikers. Onze abonnementen vervallen begin maart 2009, dus gingen we op abo-jacht. We hebben ook hier geraadpleegd en kwamen eigenlijk uit dat KPN, of gewoon weer Vodafone het beste is voor ons.

We hebben op diverse telefoon aanbiedende sites gekeken en overal staat dat als je een nieuwe klant bent, of verlengt je 20% korting krijgt op je maandbedrag en zorgeloos internet (hoewel ik op het forum al gelezen heb dat het niet zo zorgeloos is als ze beweren) het eerste jaar voor 2,50 p/m. Om nog een beetje feeling met het toestel (Sony Erikson X1) te krijgen zijn we naar de Vodafoneshop gegaan.

In de shop werd door de verkoper beweerd dat de kortingen niet voor verlengingen zijn. Alleen voor nieuwe klanten. "Euh, pardon?". Ja ja, je leest het goed, je krijgt als trouwe klant, die nog nooit een rekening niet betaald heeft geen korting, maar als je nieuw bent wel?? Ik wist niet wat ik hoorde. Dat is gewoon krom! De verkoper rade me ook aan naar Vodafone zelf te bellen.

Ik heb gebeld naar Vodafone. Daar kreeg ik een dame aan de lijn die eerst vriendelijk was, maar naarmate het gesprek vorderde werd het minder en minder leuk.

"Goedenavond Vodafone verkoop"
"Goedenavond, mijn abonnement loopt af in maart en ik wil wel graag verlengen"
"Wat is uw nummer?" (nummer gegeven)"Uw contract loopt pas op 5 maart af, dus.." (een moment pauze, toen bessefte ze waarschijnlijk dat het over 3 maanden is "Ja idd, u mag verlengen"
"Ok"
"Meneer, heeft u al interesse in een bepaald toestel?"
"Ja de X1"
"Een mooi toestel idd. Met zorgeloos internet?"
"Ja, dat zou wel mooi zijn"
"Da's dan 44.95 per maand"
:shock:
"Pardon? Ik lees op internet dat jullie 20% korting geven"
"Dat klopt. Alleen aan nieuwe klanten"
"Dus als ik weg ga bij Vodafone, naar bijvoorbeeld KPN, dan krijg ik wel korting, maar als ik blijf bij Vodafone niet, omdat ik een trouwe klant ben?"
"Ik kan u een aanbod doen van 39.95 per maand voor de telefoon met abonnement" (dat is nog steeds 8,45 meer per maand dan als ik nieuw lid zou zijn)
"Mevrouw, u zegt nu tegen mij dat ik beter weg kan gaan bij Vodafone. Immers, een trouwe klant krijgt geen korting en een nieuwe een hele boel"
"NEE! Dat is niet waar! U heeft ook korting gehad jaren geleden, of niet soms!"
"Euh, ja. Maar dat geeft toch iedere provi...."
"Laat me uitspreken meneer. Dit is het aanbod, 39,95 minder kan ik er niet van maken."
"Ik vind het jammer dat Vodafone zo met hun trouwere klanten omgaat. Wij worden nu gedwongen om een andere provider te zoeken, omdat een nieuwe klant belangrijker is dan een trouwe"
"NEE! Dat is niet waar. Wij geven u een goed aanbod."
"Daarin zijn we het helaas niet met elkaar eens"
"Dag meneer" *KLIK*

Ik vind dit echt een grote teleurstelling. Jammer dat je op zo'n manier wordt afgewimpeld. Blijkbaar is scoren van nieuwe klanten veel belangrijker dan je vaste clientele behouden. Tevens ook jammer dat een medewerker de discussie op zo'n groffe manier uit de weg gaat.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Ongelezen bericht door Remster »

In feite is het niet zo onlogisch als het lijkt.

Als je een abonnement op een tijdschrift neemt krijg je ook vaak een korting voor het eerste half jaar o.i.d.
Dat is inderdaad om nieuwe klanten binnen te halen. niks mis mee.

Zou je bij een tijdschrift ook eisen dat je bij de verlenging van je abonnement nógmaals die korting krijgt?

Als je bij elke verlenging wilt profiteren van allerlei aanbiedingen en cadeautjes, zul je inderdaad steeds van provider moeten wisselen.

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Ongelezen bericht door DannyMan »

Het gaat me niet op het cadeau, maar om de abonnementskosten.

Uiteindelijk wordt je gedwongen om voor 2 jaar weg te gaan. Dat vind ik ergens niet echt logisch. Een tijdschrift geeft ook niet verschillende abonnementskosten aan verschillende klanten.

Het is ook jammer dat de meeste mensen niet zo denken, want dan zou het wel bijgesteld worden.

Stel je voor dat bijvoorbeeld 5000+ mensen in 1 maand besluiten om Vodafone te verlaten en portering aanvragen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Ongelezen bericht door pbarendse »

Helaas is het bij heel veel bedrijven zo dat voor nieuwe klanten meer moeite wordt gedaan dan voor bestaande klanten. Een nieuwe klant moet over de streep worden getrokken met mooie kortingen en dergelijke. De meeste bedrijven gaan er van uit dat bestaande klanten de rompslomp van overstappen uit de weg gaan, en die hoeven ze dus geen aantrekkelijke aanbiedingen te doen.

Het is niet leuk voor de vaste klanten, maar zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar...

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Ongelezen bericht door Remster »

klopt je berekening trouwens wel?

44,95 - 20% = € 35,96
je krijgt een aanbod van € 39,95

dus een verschil van € 3,99 i.p.v. € 8,45

of zie ik iets over het hoofd?

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??

Ongelezen bericht door DannyMan »

Ik heb ff gekeken op diverse sites en het ligt echt alleen aan Vodafone zelf.

Als je via een site verlengt als afgebeld.nl, 2call.nl, etc. krijg je wel flinke kortingen zoals een abonnement van 35 euro voor 28 euro per maand + internet van 9,50 voor de eerste 12 maanden met 7 euro korting.

Je kan dus beter via zo'n verkoper verlengen dan via Vodafone zelf.

ff ter vergelijking:

Vodavone biedt alleen een 35 euro abo + 4,50 (ipv 9,50) voor internet = 39.50 + gratis toestel

Afgebeld.nl biedt aan 28 euro voor een 35 abo + de eerste 12 maanden 2,50 voor internet = 30.50 + gratis toestel. Na 12 maanden betaal je 37,50 per maand.

Dat is op 24 maanden 132 euro minder.

Zijn lekker bezig bij de Vodafone sales afdeling

Gesloten