LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Onbeperkt internet is nooit onbeperkt internet.. Er zit altijd een limiet op, weet niet hoe dat in het buitenland zit trouwens. Maar eigenlijk hoor je wel een waarschuwing te krijgen van je provider als je er bijna overheen zit.

Whatsapp verbruikt trouwens nauwelijks data..Bij mij verbruikt het vrij weinig iig.. Maar als je een vrij kleine bundel hebt zit je er wel snel overheen.. Plus dat datakosten in het buitenland veel hoger liggen.

anria
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 sep 2009 14:11

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door anria »

Hoi Daan,
Ik ben toch verkeerd geinformeerd. Dan had zij moeten vertellen wat de extra kosten zijn die er nog bijkomen.
Ik was in de veronderstelling, als mij word verteld onbeperkt internet voor 2 euro per dag, na paar keer herhalen nog steeds 2 euro per dag dat je dan ook internet hebt voor 2 euro per dag.
What's up hebben we het ook nog over gehad en dat was zo wie zo gratis.
Die andere bedragen heeft die dame nooit genoemd.
Het enige wat ik wilde, en waarvoor ik Vodafone belde dezelfde dag dat wij vertrokken is dat ik dit soort misstanden wilde voorkomen.
Ik zei tegen die dame aan de foon dat ik dussssssssssssssssss geen hoge telefoonnota wilde ontvangen bij thuiskomst en wat ik hier tegen kon doen om dit te voorkomen?
Dan heeft deze dame ons NIET goed geinformeerd!
Waardeloze informatie waar de klant niets aan heeft. Maar volgens mij doet Vodafone het erom, die maken extra winst in de vakantieperiodes................word de bonus weer hoger.
Nee, ik blijf erbij dat ik onjuist geinformeerd ben. En wat betreft dat de telefoon bleef hangen. De telefoon deed niets meer. We zijn toen naar een telefoonzaak gegaan in dat plaatsje. Weet niet of Vodafone kan nagaan waar dat geweest is...................hij heeft toen wel via een computer in die zaak contact gemaakt. En uiteindelijk kwam het weer goed.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Vodafone,de brieven die ik ontvangen heb zijn standaard, die een ieder ontvangt die zich rotschrikt van zijn vakantierekening!
Gewoon betalen, voor rede vatbaar is Vodafone niet.
Ze lezen niet eens goed een brief, krijg geen antwoord op mijn vraag. Gewoon betalen.
Nou ik blijf erbij dat ik niet meer betaal dan dat ik vind dat ze recht op hebben.
De rest halen ze dan maar bij de klantenservice weg.Volgens mij zitten daar mensen die of er geen verstand van hebben, of verkeerde uitleg geven(express) zodat wij alsnog een dure rekening krijgen(die ik dusssssssss wilde voorkomen).
Maar in mijn briefwisseling ben ik netjes gebleven hoor, geen sssssssssssssssss of geen mmmmmmmmm, hahahaha.
Gewoon duidelijk van wat ik hier dus ook neerzet.
Als je goede informatie krijgt kan er niets fout gaan.
En aan de fabrikanten van de "domme"smarthphones..........................internet altijd op uit..............en iets omzetten om deze aan te zetten(wel zo eerlijk) Maar jullie zullen hier ook je winst wel van krijgen over de normale mensen hun rug heen.
Nou niet over mijn rug!!!
Sorry daar doe ik niet aan mee.
Als ik thuis ben zal ik eens kijken op de brieven, nota, facturen hoe of wat................maar ben momenteel niet thuis.
Fijne daggggggggggggggggg allemaal :D (En Daan bedankt, ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie jij en die andere eigenlijk zijn, voor wie jullie echt werken)???

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door JtC »

Nou, ik denk voor jou helaas toch wel.
Nou niet over mijn rug!!!

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door Sanne26 »

De applicatie whatsapp is idd gratis. Maar het gebruik ervan niet! Omdat de meeste mensen een databundel van bv 1 gig hebben, of altijd wifi gebruiken merk je het verbruik nauwelijks. Hij staat de hele dag in verbinding met je netwerk, echter is dit te verwaarlozen. Ga je de hele dag berichtjes versturen, misschien met foto's e.d., dan zit je snel over een kleine bundel van 2 euro heen..

Hebben ze bij vodafone niet een indicatie gegeven want wat je met die 2 euro per dag kon doen? Bv, hoeveel data je mag verbruiken? En geen waarschuwingssms gehad als de bundel 'op' was..?

Vrees dat je uiteindelijk toch aan het kortste eind gaat trekken, gebeurt dit bij een 'gewone' mobiele telefoon willen ze nog wel eens wat door de vingers zien, maar bij smartphones en applicaties..?? Gaat heel moeilijk worden.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

Sanne26 schreef:Onbeperkt internet is nooit onbeperkt internet.. Er zit altijd een limiet op, weet niet hoe dat in het buitenland zit trouwens. Maar eigenlijk hoor je wel een waarschuwing te krijgen van je provider als je er bijna overheen zit.

Whatsapp verbruikt trouwens nauwelijks data..Bij mij verbruikt het vrij weinig iig.. Maar als je een vrij kleine bundel hebt zit je er wel snel overheen.. Plus dat datakosten in het buitenland veel hoger liggen.


onbeperkt is onbeperkt (( oneindig..grenzeloos..onbelemmert..Ongelimiteerd.. onvoorwaardelijk) het woord zegt het al ...
wat denk jij dat de rechter zegt als jij verschijnt met .. er zit een limiet op
die veegt met jou de vloer aan

anria
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 sep 2009 14:11

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door anria »

Dan moeten ze idd niet tegen mij zeggen dat het onbeperkt is. Dan had zij van de klantenservice behoren te zeggen....... het is onbeperkt tot een zekere hoogte. Dus ze had moeten zeggen het is beperkt internet voor 2 euro per dag.
Er is onduidelijke informatie aan mij verstrekt dus veeg idd de vloer aan met vodafone.
Vind het nogmaals jammer hoor, had gehoopt ander nieuws te hebben maar ik vind het zo oneerlijk(bewust of onbewust).

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Vodafone is echt 1 grote oplichtersbende, zakkenvullers!!

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Ooit gehoord van de fair use policy??? Dat onbeperkte heeft een richtlijn. Volgens mij lag dat om en nabij de anderhalve gig voorheen. Maar omdat er mensen zijn die de hele dag downloaden, muziek streamen en zelfs internetten op de laptop via mobiel internet hebben ze dat ingesteld. Omdat iedereen hetzelfde bedrag betaalde voor zo'n bundel, maar lang niet iedereen ook echt zoveel internet verbruikte, hebben ze dat ingesteld. Onbeperkt is nooit onbeperkt geweest. Voorheen deden ze er nog niet zo moeilijk over als je wat over je 'onbeperkte' bundel heen zat, lag er ook aan hoeveel en hoevaak. Tegenwoordig door al het whatsappen, pingen en skypen zijn ze er veel happiger op. Komt omdat ze eigenlijk door die mogelijkheden vrijwel geen geld meer vangen van het sms'en. Immers, iedereen doet dat tegenwoordig via de apps..


Dit is wat ik even opgezocht heb op vodafone.nl:


Internet op Reis Dagbundel



Start onbezorgd je smartphone in het buitenland met de Internet op Reis Dagbundel. Voor slechts € 2 per dag (incl. btw) internetten en e-mailen in 42 populaire landen, incl. EU

Abonnees:
•Je betaalt alléén als je een dataverbinding maakt. Heb je geen dataverbinding in het buitenland, dan betaal je ook niets. Met een abonnement afgesloten voor 1 augustus kun je met deze bundel per dag tot 35 MB uit je normale (nationale) datategoed internetten. Is je abonnement na 1 augustus afgesloten dan komt het datategoed niet uit je bundel. De Internet op Reis Dagbundel is geldig in 42 Passport-landen.
•Gratis en eenvoudig aanmelden. Aanmelden kan op elk moment in binnen- en buitenland. Je hoeft je niet af te melden als je terug bent in Nederland.
•Tarief buiten de bundel van 35 MB is € 0,30 per MB

Prepaid::
•Voor € 2 tot 20 MB tegoed
•Deze bundel is 1 dag geldig en vervalt daarna automatisch om 23.59 Nederlandse tijd. Je kunt de bundel iedere dag opnieuw activeren.
•Ga je buiten je bundel, dan betaal je het standaard internettarief voor in het buitenland.
•De kosten van de Dagbundel worden na activatie direct van je beltegoed afgeschreven.


Het komt er dus op neer dat je 35 mb aan data mag/kan verbruiken per dag! Dit is zeker NIET onbeperkt!! Dus dan is de voorlichting inderdaad verkeerd geweest. Maar dat wordt vrees ik dan een welles/nietes spelletje, want dan zeggen ze: ja, had je het maar op moeten zoeken op internet, er staat immers niet op band vast dat de klantenservice heeft beweerd dat het om onbeperkt internet gaat.. En heel lullig, maar tegenwoordig gaan ze er maar van uit dat iedereen dit zelf weet.

Hoe dan ook, dit ga je niet winnen, helaas.. Al snap ik zeker je frustratie!
Laatst gewijzigd door Sanne26 op 11 okt 2011 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten