LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone jaagt beltegoed onnodig op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
r van der willigen

Vodafone jaagt beltegoed onnodig op

Ongelezen bericht door r van der willigen »

Op vakantie in Duitsland ontving ik sms van Vodafone (uit Nederland)dat mijn beltegoed bijna op was. Stond al met autopech waardoor ik regelmatig naar Ned. heb moeten bellen. Enfin opgewaardeerd met € 60 en vroeg toen tegoed op dat bleek toen € 119,79 !! Ik had dus zeker voldoende tegoed. Na vakantie om uitleg gevraagd bij Vodafone voor deze misleidende mededeling maar men reageert niet ! Ervaring met onnodig opjagen van Uw beltegoed? Hoe te voorkomen ? Dan maar iedere keer opvragen voordat je belt gaat me toch wat te ver.

Ezra

Re: Vodafone jaagt beltegoed onnodig op

Ongelezen bericht door Ezra »

11 september j.l. heb ik mijn beltegoed opgevraagd via 1200.
In het verleden kreeg ik dan te horen tot welke datum mijn beltegoed geldig was.
Tot mijn blijde verbazing kreeg ik deze keer te horen:
‘’Uw beltegoed is ONBEPERKT geldig mits u vóór 25 december 2005 uw beltegoed hebt opgewaardeerd’’. 25 december 2004 was de datum waarop ik voor het laatst mijn mobiel 0629496167 had opgewaardeerd.

Ik dacht, eindelijk heeft Vodafone, zoals andere mobiele telefonie aanbieders, het beltegoed van Prepaid klanten onbeperkt geldig verklaard.
Met deze veronderstelling heb toen mijn beltegoed opgewaardeerd met 10 Euro en enige minuten later gecontroleerd of dit bedrag was bijgeschreven. Dit was inderdaad het geval maar wat schetste mijn stomme verbazing dat ik weer te horen kreeg dat mijn beltegoed ONBEPERKT geldig blijft, maar nu, mits ik vóór 11 september 2006 mijn beltegoed heb opgewaardeerd.

Dit is ronduit misleidend. Onbeperkt wil zeggen onbegrensd, onbepaald (zie woordenboek).
Wat Vodafone doet is de klant misleiden door te zeggen ONBEPERKT en hem op die manier geld uit de zak kloppen want hiermee doet Vodafone de klant veronderstellen dat indien hij voor een bepaalde datum (12 maanden na laatste opwaardering) alsnog een opwaardering doet het beltegoed vanaf die datum ONBEPERKT geldig blijft, wat dus NIET het geval is.

lola

Ongelezen bericht door lola »

Onbeperkt betekent in dit geval dat het beltegoed te gebruiken valt, zolang je maar 1 keer per jaar opwaardeert.
Met andere woorden: het komt niet zomaar te vervallen na een jaar. Dus als je 1 keer per jaar opwaardeert met 20 euro, dit 5 jaar lang doet en verder nooit belt, heb je aan het einde van de rit 100 euro beltegoed. Het blijft dan dus onbeperkt geldig en te gebruiken, de term onbeperkt is dus correct. Dat je 1 keer per jaar moet opwaarderen is er slechts een voorwaarde bij

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

hmm, een beetje vreemd verhaal.
Wat gebeurt er als je niet opwaardeert? Vervalt je beltegoed dan?
Dan zou ik de term onbeperkt ook zeer misleidend vinden.

lola

Ongelezen bericht door lola »

dan wordt je beltegoed als het ware 'bevroren' je kunt er dan geen gebruik van maken tot je weer opwaardeert, dan komt het oude bedrag er gewoon weer bij.

Gesloten