LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone, klantenservice? NEE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lotteb

Vodafone, klantenservice? NEE

Ongelezen bericht door lotteb »

op 13-11 bestelde ik telefonisch 2 toestellen en 2 abonnementen bij Vodafone.
Ik deed dat expres niet via internet omdat ik nummerbehoud voor beide toestellen wilde aanvragen en onze huidige provider SIMYO niet in de picklist stond.
De jongen aan de telefoon hielp mij perfect en binnen 15 minuten ontving ik een order bevestiging met daarop onze bestelling van 2 abonnementen en 2x nummer behoud van SIMYO-nummers.

Het porteren van de nummers zou plaatsvinden op 27-11-2012. Ik keek online naar de order status en die stond op : WORDT VERWERKT. dit gaf mij niet een indicatie wanneer ik de toestellen kon verwachten. Dus vorige week even telefonisch contact opgenomen om de verwachte datum van de toestellen op te vragen aangezien het abonnement op 27-11 bij hen zou ingaan. Ik kreeg een dame aan de lijn die vertelde dat nummer indd op 27-11 worden omgezet en dat de toestellen niet op voorraad zijn, maar aan het einde van de week weer uitgeleverd konden worden.

Vandaag weer gebeld, kreeg een dame aan de lijn die vertelde dat het allemaal in orde was en dat ik even met de leverancier van de toestellen moest bellen DinoLogic, zij konden mij vertellen wanneer de toestellen mijn kant op zouden komen. Ik kreeg netjes een order nummer en belde het nummer van DinoLogic. Dit nummer kost 45 cent per minuut!!!! Gelukkig was ik snel klaar want zij konden op basis van ordernummer, postcode en naam NIETS vinden. Ik weer Vodafone gebeld. Kreeg een andere dame aan de lijn. Ik verzocht haar uit te gaan zoeken wat er aan de hand was en mij terug te bellen als zij het antwoord had, echter VODAFONE BELT KLANTEN NIET TERUG, dat is een REGEL. Dus ik 20 minuten aan de lijn met die mevrouw die mij doodleuk vertelde dat de order geannuleerd was omdat de nummer portering niet gelukt was...het scheen dat er een verkeerde provider was opgegeven.. ik zei nou in de bevestiging staat toch echt SIMYO.... Ik vroeg haar wilt u mij een bevestiging sturen van de annulering, NEE DAT DOET VODAFONE OOK NIET!.... Wat ze wel kon doen was opnieuw nummerbehoud aanvragen en dan werd de bestelling weer geactiveerd. Ik heb aangegeven dat ik dit natuurlijk niet ging doen.
Ik ga niet een contract van 2 jaar aan met een bedrijf wat zijn klanten dus niet kan/mag/wil helpen.
De dame aan de telefoon gaf mij gelijk dat het een vreemde manier van werken is.

Als klant moet je dus ZELF achter alles aanbellen. Ik gaf aan dat als er in die 2 jaar iets met mijn toestel of abonnement aan de hand zou zijn ik daar dus zelf achter aan moet blijven bellen omdat zij geen status informatie aan de klant mogen geven.

Vodafone heeft dus geen klantenservice, misschien is het tijd om vodafone uit te leggen wat een klantenservice inhoud. Dat je de klant nl HELPT, op de hoogte houd en niet de klant van het kastje naar de muur stuurt en verwacht dat de klant zelf alles in de gaten dient te houden.

WAARSCHUWING DUS: NEEM GEEN VODAFONE, als er onverhoopt iets niet blijkt te kloppen ben je daar lang mee bezig om erachter te komen wat er nou precies niet klopt en dat alles dien je als klant zelf te regelen.

witte angora

Re: Vodafone, klantenservice? NEE

Ongelezen bericht door witte angora »

Met iedere provider is wel wat. Moet wel zeggen dat het beëindigen van twee Vodafone abonnementen vorige maand hier goed is gegaan, inclusief het nummerbehoud naar Telfort toe. Zit alleen nog op de laatste rekening te wachten, dat ging wel weer vreemd, want ik moet nu voor een papieren afrekening betalen waar ik nooit om gevraagd heb.

Wat je zou kunnen doen, is je abonnement in de winkel afsluiten. Dan krijg je je toestellen meteen mee, en als er wat is wat betreft het gedoe met nummerbehoud en zo, zijn zij verantwoordelijk. Zo heb ik het deze keer gedaan, en dat beviel prima.

Het afsluiten van de Vodafone abonnementen via de telefoon vond ik twee jaar geleden niet echt fijn, gaf toch wel wat onzekerheid, mede doordat er toen ook een aanvraag voor nummerbehoud gedaan was.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

WAARSCHUWING DUS: NEEM GEEN VODAFONE, als er onverhoopt iets niet blijkt te kloppen ben je daar lang mee bezig om erachter te komen wat er nou precies niet klopt en dat alles dien je als klant zelf te regelen.

Als klant moet je uiteraard zelf je zaakjes beter regelen, de orderbevestiging goed nakijken en laten corrigeren binnen 7 dagen vanaf de bestelling :wink:

lotteb

Ongelezen bericht door lotteb »

Har06 schreef:WAARSCHUWING DUS: NEEM GEEN VODAFONE, als er onverhoopt iets niet blijkt te kloppen ben je daar lang mee bezig om erachter te komen wat er nou precies niet klopt en dat alles dien je als klant zelf te regelen.

Als klant moet je uiteraard zelf je zaakjes beter regelen, de orderbevestiging goed nakijken en laten corrigeren binnen 7 dagen vanaf de bestelling :wink:
Op de order bevestiging was niets foutief gemeld, zij hebben een fout gemaakt.

Maar het wordt nog gekker.... nadat vanmorgen de deal dus afgedaan is en de order geannuleerd is mocht ik uiteraard dat niet per e-mail ontvangen... heeft Vodafone vanmiddag alsnog een portering gedaan van een van onze telefoonnummers.. zo van ZO zit je toch nog aan ons vast! het is werkelijk waar niet te geloven. Zij geven zelf aan dat het niet kan en de order als status geannuleerd heeft, of wij dit toch nog recht willen zetten: NEE is ons antwoord, wij gaan niet in zee met een bedrijf die zo met haar klanten omgaat en dan dit.. ik ben al de hele dag niet bereikbaar voor klanten en leveranciers, echt een slechte zaak en dus ook een zooitje op die "klantenservice"....

Gesloten