LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
boupat
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:19

Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door boupat »

Onlangs is het abonnement van mijn vrouw verhuisd van Vodafone naar KPN. Op zich niets aan de hand en alles netjes geregeld.
Nu blijkt achteraf dat de contract datum nog een jaar doorliep. KPN heeft mij bij de aansluiting aangegeven dat zijn geen contract met nummerbehoud kunnen overnemen voordat de contractperiode is verlopen.
Echter bij Vodafone zit er een addertje onder het gras. Zij geven het nummer, ondanks het de nog niet verstreken contract periode, zo vrij. Zonder ook maar navraag te doen bij de klant.
Vervolgens sturen incasseren zij wel gewoon een bedrag a 375 euro onder het mom van resterende abonnementskosten.
Buiten dat dit zeer klantonvriendelijk is.
Mag dit zo maar?
Hebben zijn niet de verplichting om je als klant hier van te voren op te wijzen?

De andere providers laten, bij niet verlopen contract termijn, je niet met nummerbehoud verhuizen.
Dus waarom doet Vodafone truc?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door Har06 »

boupat schreef:Onlangs is het abonnement van mijn vrouw verhuisd van Vodafone naar KPN. Op zich niets aan de hand en alles netjes geregeld.
Nu blijkt achteraf dat de contract datum nog een jaar doorliep. KPN heeft mij bij de aansluiting aangegeven dat zijn geen contract met nummerbehoud kunnen overnemen voordat de contractperiode is verlopen.
Echter bij Vodafone zit er een addertje onder het gras. Zij geven het nummer, ondanks het de nog niet verstreken contract periode, zo vrij. Zonder ook maar navraag te doen bij de klant.
Vervolgens sturen incasseren zij wel gewoon een bedrag a 375 euro onder het mom van resterende abonnementskosten.Buiten dat dit zeer klantonvriendelijk is.
Mag dit zo maar?
Hebben zijn niet de verplichting om je als klant hier van te voren op te wijzen?

De andere providers laten, bij niet verlopen contract termijn, je niet met nummerbehoud verhuizen.
Dus waarom doet Vodafone truc?

De algemene voorwaarden van Vodafone gelezen ?.

Het nog lopende jaarcontract ( hebben jullie door over heen gezien ?) a € 375,00 is te innen door Vodafone, bij mijn weten doen andere providers oa Telfort H Nieuwe etc hetzelfde

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door encore »

Een nummer overnemen is een automatisch proces. En zo gebeurd doordat het bij wet is geregeld. Ze hadden het echter moeten doen via een overstap..en dat kon niet. Omdat het Voda contract nog een jaar doorliep. Toch hebben de KPN-medewerkers de NP alvast aangevraagd. Omdat ze daarmee weer een klant binnenhalen. Dus uiteindelijk, als je zeker weet dat je hebt verzocht het KPN-contract aan te laten sluiten op het Voda-contract, mag je KPN de schuld geven.
Dien een klacht in, verzamel de gegevens en als je gelijk hebt dan krijg je die 375 eurizelfs terug.Van de KPN. Omdat zij de fout hebben gemaakt, en niet Voda

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Har06 schreef:
boupat schreef:Onlangs is het abonnement van mijn vrouw verhuisd van Vodafone naar KPN. Op zich niets aan de hand en alles netjes geregeld.
Nu blijkt achteraf dat de contract datum nog een jaar doorliep. KPN heeft mij bij de aansluiting aangegeven dat zijn geen contract met nummerbehoud kunnen overnemen voordat de contractperiode is verlopen.
Echter bij Vodafone zit er een addertje onder het gras. Zij geven het nummer, ondanks het de nog niet verstreken contract periode, zo vrij. Zonder ook maar navraag te doen bij de klant.
Vervolgens sturen incasseren zij wel gewoon een bedrag a 375 euro onder het mom van resterende abonnementskosten.Buiten dat dit zeer klantonvriendelijk is.
Mag dit zo maar?
Hebben zijn niet de verplichting om je als klant hier van te voren op te wijzen?

De andere providers laten, bij niet verlopen contract termijn, je niet met nummerbehoud verhuizen.
Dus waarom doet Vodafone truc?

De algemene voorwaarden van Vodafone gelezen ?.

Het nog lopende jaarcontract ( hebben jullie door over heen gezien ?) a € 375,00 is te innen door Vodafone, bij mijn weten doen andere providers oa Telfort H Nieuwe etc hetzelfde

Vraag mij af waarom men denkt dat bij overstappen naar een andere provider de een afziet van een contract die beide met hun volle verstand zijn aangegaan. Als ik een 2 jarige contract afsluit maar na een jaar zeg ik ga naar een andere wil dat niet zeggen dat je een rechtsgeldig contract nietig verklaard.

Kortom, je zal gewoon moeten betalen je kunt immers Vodafone niet de schuld geven dat jij niet oplet wanneer je contract afloopt....foutje bedankt?

boupat
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:19

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door boupat »

Ja soms heb je de data niet helemaal in je hoofd zitten.
Teleurstellend is dat geen van beide partijen er op attendeert.
dan heb je toch nog een reminder.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

boupat schreef:Echter bij Vodafone zit er een addertje onder het gras. Zij geven het nummer, ondanks het de nog niet verstreken contract periode, zo vrij. Zonder ook maar navraag te doen bij de klant.
Vervolgens sturen incasseren zij wel gewoon een bedrag a 375 euro onder het mom van resterende abonnementskosten.
Buiten dat dit zeer klantonvriendelijk is.
Mag dit zo maar?
Nee, niet zomaar. Ze mogen je wel verplichten om de resterende maanden te betalen. Dit bedrag kunnen ze niet ineens opeisen. En ook mogen ze je nummer niet zomaar vrij geven. Maar als er sprake is van verwijtbaar tekortschieten in je betalingsverplichting wordt het verhaal iets anders.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door berndv »

boupat schreef:Ja soms heb je de data niet helemaal in je hoofd zitten.
Teleurstellend is dat geen van beide partijen er op attendeert.
dan heb je toch nog een reminder.
KPN kan niet zoen hoe lang uw vodafone contract loopt, en als bij vodafone een dergelijke aanvraag binnenkomt, mag vodafone dit niet zomaar weigeren. Blijft er nog maar 1 over die verantwoordelijk is voor het juist doorgeven van de data, en dat is de klant.

Een argument dat u de data even niet in uw hoofd had is lastig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid. U had ook kunnen inloggen op myvodafone of even de klantenservice bellen of even op het contract kijken.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Vodafone laat abonnement opzeggen en stuurt enorme rekening

Ongelezen bericht door encore »

...En ook mogen ze je nummer niet zomaar vrij geven...
Een telefoonnummer wordt niet vrijgegeven, het wordt gekaapt door de nieuwe provider. En dat mag, dat is zelfs zo geregeld in de telecomwet, via de Overstapservice.
Nieuwe provider doet verzoek tot NP en latende provider zegt in eerste instantie dat het niet kan omdat er nog een abo doorloopt. Dan reageert de nieuwe provider dat ze het toch echt in opdracht van de klant doen en hop, het telefoonnummer moet naar de nieuwe provider.

Gesloten