LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone laat je ongemerkt duizenden mb's gebruiken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
balou_k

Re: Vodafone laat je ongemerkt duizenden mb's gebruiken

Ongelezen bericht door balou_k »

Hallo wat toevallig ik heb dit ook vanaf JULI!!!!
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9#p1889069

Dus toch een fout ergens in het systeem?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

balou_k schreef:Hallo wat toevallig ik heb dit ook vanaf JULI!!!!
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9#p1889069

Dus toch een fout ergens in het systeem?

wiens systeem??, Ts gebruikt toch zelf duizenden mb,s, is Vodafone verantwoordelijk voor Ts surfgedrag ?

balou_k

Ongelezen bericht door balou_k »

Mag ik vragen hoe mijn telefoon MB's kan verbruiken als mijn internet uit staat en ik enkel WiFi gebruik, of telefoon uit staat.. Bijvoorbeeld, telefoon staat uit op nacht een, hiervoor heb ik mijn sowieso internet uit gezet en vliegtuig stand in geschakeld. Toch zou ik in deze nacht een paar 100MB hebben verbruikt hoe kan dat?

Davidoff2013

Ongelezen bericht door Davidoff2013 »

Helaas heeft de consument geen poot om op te staan, als een provider aangeeft dat er 100 GB is verbruikt kan je niet bewijzen dat het niet zo is!

jentsiewijnalda

Ongelezen bericht door jentsiewijnalda »

Beste Irene

Naar aanleiding van je verhaal wil ik je vertellen dat mijn zoon precies hetzelfde is overkomen.
Ook rekeningen van €450-
De laatste was €900-
Ook wij zijn ten einde raad ,want bij vodafone willen ze van niets weten.
Mijn zoon is bij een psycholoog terecht gekomen en dit moet niet kunnen.
Ik vind dat vodafone hier niet zo gemakkelijk mee weg kan komen.
Ik hoop dat tros radar dit probleem gaat aanpakken zodat niet nog meer mensen in de vernieling worden geholpen.

gr Jens

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Davidoff2013 schreef:Helaas heeft de consument geen poot om op te staan, als een provider aangeeft dat er 100 GB is verbruikt kan je niet bewijzen dat het niet zo is!
Je kunt je verbruik bijna per uur volgen op de website van de betreffende provider :wink:

HuSp

Ongelezen bericht door HuSp »

Aan de hand van deze e-mail wil ik bezwaar maken tegen mijn hoge telefoonrekening.
En een klacht indienen over de service of beter gezegd geen service. v.w.b. de klantenservice.

Ik heb een ontzettend hoge telefoon rekening ontvangen, namelijk een bedrag van €397,57 . Op de rekening staat vermeld dat dit komt door het MB verbruik. Ik maak geen gebruik of heel weinig van internet alleen maar Whatsapp. Dit is ook terug te zien op voorgaande rekeningen. Sinds deze maand heeft heb ik een hoge telefoonrekening en daarop staat steeds vermeld dat het gaat om internet verbruik. Hier heb ik over gebeld naar Vodafone,

Donderdag 30 januari 2014 heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone. Dit was rond 11.20 en 18.15. Ik heb toen gesproken met Susanne. Ik gaf aan dat ik een hoge telefoonrekening heb door het internetverbruik. Ik heb toen gevraagd of dit uitgezocht kon worden. Susanne heeft toen verteld dat dit door Facebook of dergelijke apps komt. Ik heb haar toen gezegd dat ik geen gebruik maak van Facebook of dergelijke apps alleen WhatsApp. Susanne heeft toen heel respectloos tegen mij gedaan. Ook heb ik aangegeven dat op de specificatie van de rekening vermeld staat dat er steeds in de nacht MB(s) verbruikt worden (overzicht rekening Vodafone). Per dag 252 MB en op tijdstippen na 12 u ’s nachts.
Mijn telefoon ligt ’s nachts altijd beneden in de woonkamer. En deze kan dan niet gebruikt wordt. Toen heeft Susanne tegen mij gezegd dat dit niet kan. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat de telefoon ’s nachts altijd beneden ligt. Toen gaf Susanne aan dat het wel de buurvrouw zou zijn geweest die gebruikt maakt van de telefoon. Ik kan niet geloven dat er vanuit de klantenservice van Vodafone op zo’n een manier tegen mij wordt gesproken.

Bij deze vraag ik ook om uit te zoeken hoe het komt dat het data verbruik van mij opeens zo hoog is.De telefoon gebruik ik al meer dan twee jaar geen Ik wil graag weten wat wij hieraan kunnen doen. Ik betreur het als ik zie dat er helemaal geen moeite gedaan wordt voor het probleem van mij en als ik hoor op welke toon en wat er tegen mij gezegd wordt.
Ik hoop dat er nu snel een oplossing kan komen. Mijn vraag is of deze rekening kan komen te vervallen, in ieder geval dat de rekening uitgesteld kan worden totdat er duidelijkheid is over dit probleem.

Hier is overzicht van zijn data verbruik van voorgaande maanden:
Verbruik data voorgaande maanden
Juni 2013 € 0,18
Juli 2013 € 0,30
Aug 2013 € 0,47
Sept 2013 € 0,06
Okt 2013 € 34,85
Nov 2013 € 1,89
Dec 2013 € 2,01

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Toen gaf Susanne aan dat het wel de buurvrouw zou zijn geweest die gebruikt maakt van de telefoon. Ik kan niet geloven dat er vanuit de klantenservice van Vodafone op zo’n een manier tegen mij wordt gesproken.
Of je begrijpt niet dat ze bedoelt dat je hotspot aan staat.

Mag men niet dat soort suggesties naar u doen ?
Waarom mag dat niet ?
Kunt u dat emotioneel niet goed verwerken ?

miffy53

Ongelezen bericht door miffy53 »

Dat de telefoon 's nachts beneden ligt en jij boven hoeft natuurlijk niet de betekenen dat de telefoon geen data kan verbruiken. Zoals Crazyme al zegt, misschien heb je (ongemerkt) je hotspot aanstaan. Verder vraag ik mij af of je thuis op wifi zit. Ik had zelf altijd wifi en gegevensverbinding allebei aan staan tot ik tot de ontdekking kwam dat de wifi niet altijd even goed werkte in huis dat en de telefoon dan natuurlijk automatisch op mobiel internet overging wat behoorlijk veel data opslurpte. Ik zet de gegevensverbinding nu altijd uit zodra ik thuis ben.

Ik weet niet wat voor type toestel je hebt maar op mijn telefoon kan ik onder gegevensverbruik zien wat de top 10 is van apps die de meeste data verbruiken misschien heb je ook zoiets en anders zijn daar genoeg apps voor te vinden.

mipmar

Ongelezen bericht door mipmar »

Hallo,

Zie mijn topic over Vodafone met een verzameling klachten, waarvan 1 van de klachten het extreme data verbruik is. Zoals gebruikelijk word je afgescheept met het zal wel je eigen schuld zijn, maar dit is het niet alleen. Er zijn natuurlijk ook weer slimme vogels die reageren en het jouw richting uitdraaien, maar beste mensen je zou eens even moeten zoeken op google, of bijvoorbeeld zoeken in het eigen forum van Vodafone. Ik kan je verzekeren dat het vol staat met deze klachten.
En dit zijn echt niet allemaal van die domme mensen die gaan rond schreeuwen als zoiets gebeurt zonder na te denken zoals door sommigen hier word gesuggereerd.
Vinden jullie het niet gek dat iemand die al jaren een 3G Vodafone abo heeft en dezelfde apps gebruikt een gemiddeld verbruik heeft tussen 300en 500mb. Na in te zijn gegaan op de spam van Vodafone voor verlenging naar de Red Essential abo's met 4G zie je ineens voor exact dezelfde toepassingen een vele malen hoger verbruik tot ver boven de 1000mb.

Ik heb een reactie van Vodafone winkel medewerkers ergens gezien welke beweren dat het wel eens kan liggen aan het schakelen van 3G naar 4G en weer terug naar 3G omdat ( ook zo schandalig ) 4G van Vodafone maar heel beperkt beschikbaar is in NL. Met mijn toestel zit je op mijn werk locatie op 4G, maar onderweg naar huis weer naar 3G en eenmaal thuis zie je hem soms kort naar 4G en dan weer naar 3G gaan. Dit gaat continu door gedurende de dag. Ik ben geen expert maar omdat ook Vodafone personeel dit aangeeft als reden voor hoog onverklaarbaar data verbruik, vraag ik mij nu toch wel af bij wie dit probleem zit.

Wat hiernaast ook leuk is om te zien is dat je de data teller via WIFI ook ziet blijven lopen terwijl alle apps uitgeschakeld stonden, berekend komt dit al op ca 150-200mb per maand. Iemand hier een verklaring voor ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

mipmar schreef:Hallo,

Zie mijn topic over Vodafone met een verzameling klachten, waarvan 1 van de klachten het extreme data verbruik is. Zoals gebruikelijk word je afgescheept met het zal wel je eigen schuld zijn, maar dit is het niet alleen. Er zijn natuurlijk ook weer slimme vogels die reageren en het jouw richting uitdraaien, maar beste mensen je zou eens even moeten zoeken op google, of bijvoorbeeld zoeken in het eigen forum van Vodafone. Ik kan je verzekeren dat het vol staat met deze klachten.
En dit zijn echt niet allemaal van die domme mensen die gaan rond schreeuwen als zoiets gebeurt zonder na te denken zoals door sommigen hier word gesuggereerd.
Vinden jullie het niet gek dat iemand die al jaren een 3G Vodafone abo heeft en dezelfde apps gebruikt een gemiddeld verbruik heeft tussen 300en 500mb. Na in te zijn gegaan op de spam van Vodafone voor verlenging naar de Red Essential abo's met 4G zie je ineens voor exact dezelfde toepassingen een vele malen hoger verbruik tot ver boven de 1000mb.

Ik heb een reactie van Vodafone winkel medewerkers ergens gezien welke beweren dat het wel eens kan liggen aan het schakelen van 3G naar 4G en weer terug naar 3G omdat ( ook zo schandalig ) 4G van Vodafone maar heel beperkt beschikbaar is in NL. Met mijn toestel zit je op mijn werk locatie op 4G, maar onderweg naar huis weer naar 3G en eenmaal thuis zie je hem soms kort naar 4G en dan weer naar 3G gaan. Dit gaat continu door gedurende de dag. Ik ben geen expert maar omdat ook Vodafone personeel dit aangeeft als reden voor hoog onverklaarbaar data verbruik, vraag ik mij nu toch wel af bij wie dit probleem zit.

Wat hiernaast ook leuk is om te zien is dat je de data teller via WIFI ook ziet blijven lopen terwijl alle apps uitgeschakeld stonden, berekend komt dit al op ca 150-200mb per maand. Iemand hier een verklaring voor ?
Veel apps, waaronder facebook, whatsapp, gmail etc, synchroniseren op de achtergrond gewoon door als je alles niet goed hebt ingesteld. Daar zou ik dan als eerste aan denken.

mipmar

Hallo Sjohie

Dank je voor je advies, dat wist ik niet.
Had een data monitor aan staan , en daarop stonden deze apps aangemeld als uit.
Dat door blijven lopen van het verbruik op WIFI waar ik het over had, zou hier zeker wel eens de reden van kunnen zijn.

Maar het extreme data verbruik waar ik het eigenlijk over had, en waar heel veel anderen op Fora over klagen doet zich meestal in een heel kort tijd bestek van enkele uren voor.

In mijn geval ergens binnen een tijdsblok van 12 uur van 880mb in de plus naar 100mb in de min, weet niet precies wanneer en hoe snel binnen deze 12 uur.
Ik kreeg zelfs in de auto de melding via SMS dat ik over de 75% data tegoed heen ging, en toen ik 1/2 uur later thuis op myvodafone keek zat ik al 100mb over mijn max heen en waren er al 2 X 50 mb blox van 5 euro/stuk geactiveerd. En dat terwijl ik achter het stuur zat en naar huis aan het rijden was in die periode, dus helemaal niets kon doen op de telefoon.

Als antwoord van Vodafone krijg je dat je mogelijk updates aan het binnenhalen was, apps aan het installeren, of op Youtube zat. Beetje lastig hoor om achter het stuur van een auto te doen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

mipmar schreef:Hallo Sjohie

Dank je voor je advies, dat wist ik niet.
Had een data monitor aan staan , en daarop stonden deze apps aangemeld als uit.
Dat door blijven lopen van het verbruik op WIFI waar ik het over had, zou hier zeker wel eens de reden van kunnen zijn.

Maar het extreme data verbruik waar ik het eigenlijk over had, en waar heel veel anderen op Fora over klagen doet zich meestal in een heel kort tijd bestek van enkele uren voor.

In mijn geval ergens binnen een tijdsblok van 12 uur van 880mb in de plus naar 100mb in de min, weet niet precies wanneer en hoe snel binnen deze 12 uur.
Ik kreeg zelfs in de auto de melding via SMS dat ik over de 75% data tegoed heen ging, en toen ik 1/2 uur later thuis op myvodafone keek zat ik al 100mb over mijn max heen en waren er al 2 X 50 mb blox van 5 euro/stuk geactiveerd. En dat terwijl ik achter het stuur zat en naar huis aan het rijden was in die periode, dus helemaal niets kon doen op de telefoon.

Als antwoord van Vodafone krijg je dat je mogelijk updates aan het binnenhalen was, apps aan het installeren, of op Youtube zat. Beetje lastig hoor om achter het stuur van een auto te doen.
Tsja, dat is lastig te zeggen vanuit hun kant bekeken, ze hebben klanten die 200Gb/maand verstoken aan data met hun oude onbeperkt internet abonnementen, dus vanuit de providers bekeken, is 1Gb op een dag nog niet zo absurd. De abonnee is verantwoordelijk voor het goed inrichten van de telefoon, en individuele apps, dat kan ook niet anders, tenzij men providers remote toegang tot de toestellen geeft. Ik bedoel, je kan iemand/een bedrijf niet verantwoordelijk maken voor iets wat buiten hun invloed ligt lijkt me?

Ik verstook 5 Gb aan mobiele data per maand, waarvan 50 tot 100MB op mijn mobiele data abonnement, en de rest op WiFi. Ik ga nooit over de 100MB, ondanks de aanwezigheid en veelvuldig gebruik van facebook, twitter, whatsapp, dropbox, en youtube. Overigens is voor die strenge controle, de app genaamd timeout3g, een zeer grote hulp, misschien kan je die eens proberen?

mipmar

Heyy bedankt shohie

Ik ga hem binnen halen en gebruiken.

Nog even een kleine toelichting over het Abo:
Ik had 1000mb 3G data abo bij Vodafone en ging over naar een 1000mb 4G data abo bij Vodafone.
Bij de oude kwam ik nooit over de 500mb per maand, bij de nieuwe het eerder beschreven fenomeen.
Vreemd is ook dat dit fenomeen slechts eenmalig is geweest, gedurende de hele korte periode. Dus bijna 1000mb in hele korte tijd van paar uur wat kennelijk nog liep toen ik achter het stuur van mijn auto zat.

Dit zie je trouwens ook bij de meeste andere klagers op Fora.

Gesloten