LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone levert Nexus One véél te laat

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Hallo,

volgens de website van Vodafone zou de Google Nexus One (zie deze pagina) half juli leverbaar zijn. Omdat ik van hun speciale aanbieding - eerste jaar halve prijs - gebruik wil maken, heb ik op advies van een verkoper het abonnement al afgesloten. Dat abonnement zou pas in gaan als de telefoon geleverd was.

Nu is het al ruim half juli geweest, en ik heb mijn telefoon nog steeds niet binnen. In de winkel zeggen ze dat ze "nog steeds niets weten", bij de telefonische klantenservice krijg ik te horen "dat het goed volgende maand zou kunnen worden".

Mijn abonnement is (nog) niet ingegaan, dat is het probleem niet, dat doen ze dus heel netjes pas als mijn toestel is afgeleverd. Maar van het toestel hebben ze zelf ook geen idee wanneer die geleverd gaat worden. Wat kan ik nu doen? Kan ik hier een vergoeding oid voor krijgen? Zijn ze iets verplicht?

Grt,
Luuk58

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door berndv »

Wat kan je doen? Wachten tot ze gaan leveren, of een ander, leverbaar toestel uitzoeken.

Vergoeding betekent dat iets vergoed moet worden. Heb je aantoonbare schade, buiten emotionele schade, geleden doordat vodafone de telefoon niet geleverd heeft? Zo te lezen niet, want je abo is nog niet ingegaan.

Als vodafone de telefoons niet van google geleverd krijgt, hoe moeten ze dan aan jou leveren?

Je vraagt wat kan ik doen? Wat zou je er aan willen doen. De enige eis die je hierin kan stellen is het ontbinden van de overeenkomst, ben bang dat er verder vrij weinig mogelijk is.

VincentVega
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2010 13:02

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door VincentVega »

Hoe kan het dat je bij kpn de Google Nexus One nog steeds moet reserveren en dat je 'm bij vodafone al een tijdje gewoon kan bestellen? Gaat er toch gewoon om of ie geleverd wordt in nederland door google?
Heb geen zin om over te stappen, maar heb ook weer geen zin om een hele tijd op die telefoon te moeten wachten...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door mich24 »

Luuk,

was je topic over gsmeasy weer een ander iets?

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door Luuk58 »

idd. Ik had gisteren nog stééds niks te horen gekregen van Vodafone en heb dus maar de hele bestelling geannuleerd. Toen bij GSMEasy een andere telefoon besteld die 24 uurs levering had maar dat was dus niet zo, etc etc. Daarom deed ik ook een beetje heul onaardig tegen de nette chatmeneer, ik wacht eigenlijk al meer dan een maand op dat toestel.

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door Luuk58 »

VincentVega schreef:Hoe kan het dat je bij kpn de Google Nexus One nog steeds moet reserveren en dat je 'm bij vodafone al een tijdje gewoon kan bestellen? Gaat er toch gewoon om of ie geleverd wordt in nederland door google?
Heb geen zin om over te stappen, maar heb ook weer geen zin om een hele tijd op die telefoon te moeten wachten...
bij Vodafone kun je 'm ook nog niet krijgen. is ook een soort reservering wat je doet bij Vodafone..
Google levert op dit moment géén telefoons, dit ivm het tekort aan AMOLED schermen. Er worden zo snel mogelijk weer toestellen geleverd, met SLCD schermen.

alfatrion
Berichten: 21963
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je via een webwinkel heb besteld dan geld dat men in verzuim is na twee maanden. En anders moet je een ingebrekenstelling sturen. Daarna heb je pas recht op schade vergoeding (voor zover er schade is) en een mogelijkheid om de koop te ontbinden. Er is m.i. geen falende termijn afgesproken.

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door Nebilem »

Volgens mij kan je hier niets aan doen. Je reserveert iets je hoeft er niets voor te betalen zodra het beschikbaar is krijg je het. Je mag er ook van afzien.

ze kunnen moeilijk een nexus one voor je inelkaar zetten bij vodafone of eentje uit amerika halen. En je had kunnen weten dat ze moeilijk leverbaar zijn.

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Het was geen reservering, ik had het toestel al betaald.
In de winkel hadden ze 'm niet, dus moest ik de Nexus van de winkelmeneer op internet kopen, dan had ik 'm binnen een week, zei 'ie. Toen wist ik ook nog niet dat het zo moeilijk leverbaar was anders had ik wel een ander toestel gekozen.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Vodafone levert Nexus One véél te laat

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

VincentVega schreef:Hoe kan het dat je bij kpn de Google Nexus One nog steeds moet reserveren en dat je 'm bij vodafone al een tijdje gewoon kan bestellen? Gaat er toch gewoon om of ie geleverd wordt in nederland door google?
Heb geen zin om over te stappen, maar heb ook weer geen zin om een hele tijd op die telefoon te moeten wachten...
Volgens mij is het zo dat vodafone hem een tijdje exclusief mag verkopen.
Daarna de rest van de providers ook.

Gesloten