LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone : ongevraagd een data abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rcvanschaik

Vodafone : ongevraagd een data abonnement

Ongelezen bericht door rcvanschaik »

Beste Mensen,

Het volgende probleem heb ik gehad met Vodafone;

Ik heb zie in december 2009 mobiel online op de factuur staan. Dat gebruik ik nooit, omdat ik alles via WIFI doe. Dat heb ik toen opgezegd en in Januari 2010 is dit van mijn factuur verdwenen.

Op 11/1/2010 is er een contractovername geweest, een overname van mijzelf naar mijzelf (jaja dat kan) en waarvoor ik nog flink moest betalen ook. Ik had een eenmanszaak en heb het nummer op persoonlijke titel overgezet. Dit omdat ik vanwege de onvriendelijke klantenservice en de het bovenstaande feit wilde overstappen naar een andere provider.

Schijnbaar tijdens de contractovername is er weer een databundel geactiveerd (de dure standaard bundel van 2,50 per MB) maar ik heb hier helemaal niet om gevraagd en ben hier ook niet over geinformeerd! Kortom, Vodafone is nalatig op dit gebied. Op de website is ook niet duidelijk te terug te vinden dat dit er "gratis"bij zit. Informeer je klant!!

In juni heb ik een nieuwe telefoon in gebruik genomen en dus gebruik gemaakt van de databundel, per abuis. Ik was in de veronderstelling dat ik thuis via WIFI aan het werk was, want ik had immers toch geen databundel dacht ik? Welnu, blijkbaar dus wel en mijn nieuwe telefoon schakelt over naar gprs als ik geen Wifi heb (binnenshuis gebruikt). Dat wist ik niet.

Ik heb een brief geschreven aan Vodafone. Krijg als reactie, u bent verantwoordelijk voor uw datagebruik en uw telefoon instellingen. Dus betalen.

Ik ben van mening, dat Vodafone verantwoordelijk is en geen diensten moet activeren waar een klant niet om vraagt. Of informeer dan de klant tenminste!! Ik voel me belazerd. Als ik graag wil internetten dan bestel ik toch een dienst voor 9,50 er maand en toch niet zo'n dure oplossing? Ik zit nu met rekeningen van enkele honderden Euro's.

Wat Vodafone niet weet dat ik regelmatig grote aanbestedingen doe op het gebied van Mobiele Telefonie en ik echt helemaal klaar ben met Vodafone. Dit heeft zeker impact op mijn gunningsproces.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie wie er gelijk heeft.

Mvgr RC van Schaik

henk51

Re: Vodafone : ongevraagd een data abonnement

Ongelezen bericht door henk51 »

In juni heb ik een nieuwe telefoon in gebruik genomen en dus gebruik gemaakt van de databundel, per abuis. Ik was in de veronderstelling dat ik thuis via WIFI aan het werk was, want ik had immers toch geen databundel dacht ik? Welnu, blijkbaar dus wel en mijn nieuwe telefoon schakelt over naar gprs als ik geen Wifi heb (binnenshuis gebruikt). Dat wist ik niet.
Je hoeft niet perse een databundel te hebben om te internetten.Mijn telefoon kan het ook zonder een abonnement is alleen erg erg duur dus alle instellingen die er automatisch instonden subiet verwijderd.
blijkbaar dus wel en mijn nieuwe telefoon schakelt over naar gprs als ik geen Wifi heb (binnenshuis gebruikt). Dat wist ik niet.
Er staan al zoveel topics hierover vermeld hij zoekt gewoon contact met internet
om updates uit te voeren of je nou wel of geen internet bundel hebt.Je had vooraf goed de manual van de telefoon moeten doornemen en de verbindingen uit moeten zetten. Die nieuwe smartfones willen maar 1 ding verbinding maken met internet en als je daar geen goedkoop abonnement voor hebt afgesloten
met je een bijbaantje nemen om de data kosten te betalen. Als je dus wel een abonnement had gehad was je maar 10 a 20 euro kwijt geweest.

gr Henk

Ik zeg T-Mobile op

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@ rcvanschaik

Regel 1: de provider heeft altijd gelijk, dus moet je betalen.
regel 2: als de provider geen gelijk heeft, moet je toch betalen.

Je dreigement komt niet bij de beslissers aan. Directies lezen dat niet, want hen interesseert alleen de aandeelhouderswaardering. En 90% van de incasso is geautomatiseerd en wat er daar nog aan levende wezens rondloopt, heeft geen inlevingsvermogen of verantwoordelijkheid(sbesef). Dus jouw niet-betalen wordt incasseren, en als je niet betaalt, wordt het BKR-registreren want je hebt dan nog pech dat je je abonnement op jezelf als particulier hebt laten zetten. Bedrijfsabonnementen komen niet in de BKR.

Je schrijft ... "Ik had een eenmanszaak en heb het nummer op persoonlijke titel overgezet. Dit omdat ik vanwege de onvriendelijke klantenservice en de het bovenstaande feit wilde overstappen naar een andere provider." maar waarom heb je dat in januari niet gedaan, en ben je toch blijven hangen bij Vodaboon? Opzeggen is de beste straf voor providers, want met het aantal opzeggers (zgn. churn) wordt hun krediet (af)gewaardeerd.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Helaas is dit in deze niet de schuld van vodafone.
Juist omdat de databundel eraf is gehaald ben je het standaard tarief gaan betalen.
Nieuwe toestellen maken inderdaad vaak zelf een verbinding met internet.
Helemaal als je een nieuw toestel hebt die zelf al alle instellingen binnenhaalt zul je niet standaard van wifi gebruik maken.
Controleer dit dus altijd.
Ben bang dat je gewoon zult moeten betalen.
Hooguit dat ze uit coulance een gedeelte van de kosten zullen vergoeden.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Bij mij wordt ook ongevraagd data in rekening gebracht.

Ik heb een telefoon abonnement bij Tele2, sec voor bellen/sms, uit begin 2009.
In de tarievenlijst uit die tijd is geen sprake van kosten voor data.
Daarnaast heb ik thuis ook een internetabonnement bij Tele2.

Sinds een tijd heb ik nu een andere telefoon waarmee ik via wifi (thuis en op het werk) enkel m'n mailbox check. Nu blijkt echter dit toestel internetverbinding te zoeken via m'n mobiele nummer als het wifi-signaal wegvalt. En dat dataverbruik wordt in rekening gebracht.

Ik heb Tele2 met klem verzocht dat signaal niet door te geven. Daar geeft men geen gehoor aan.
Dus als thuis m'n wifi-signaal van Tele2 internetabonnement wegvalt, schakelen zij over naar m'n het signaal via m'n mobiele nummer. En kan Tele2 dat lekker extra in rekening brengen.

Omdat Tele2 weigert te stoppen met het doorgeven van dat signaal via m'n mobiele telefoonnummer, zie ik dit als een gratis dienst. Daarnaast heb ik met Tele2 hierover geen prijsafspraak gemaakt.
Vanaf de eerste factuur waarin data in rekening is gebracht heb ik deze rekening laten terugboeken, datakosten gecorrigeerd en gecorrigeerde rekening opnieuw overgeboekt.
Loopt nog steeds.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Harm-calc schrijft:
Ik heb Tele2 met klem verzocht dat signaal niet door te geven. Daar geeft men geen gehoor aan.
Dus als thuis m'n wifi-signaal van Tele2 internetabonnement wegvalt, schakelen zij over naar m'n het signaal via m'n mobiele nummer. En kan Tele2 dat lekker extra in rekening brengen.

Omdat Tele2 weigert te stoppen met het doorgeven van dat signaal via m'n mobiele telefoonnummer, zie ik dit als een gratis dienst. Daarnaast heb ik met Tele2 hierover geen prijsafspraak gemaakt.
Vanaf de eerste factuur waarin data in rekening is gebracht heb ik deze rekening laten terugboeken, datakosten gecorrigeerd en gecorrigeerde rekening opnieuw overgeboekt.
Loopt nog steeds.
Gedachte fout 1 zij schakelen niet over dat doet je telefoon omdat je instellingen door eigen toedoen verkeerd staan.Jij moet je telefoon zo instellen dat het signaal niet gebruikt wordt.

Door een gedeelte van je abonnement niet te betalen heb je in een mum van tijd een incasso bureau aan je broek en en wellicht ook een negatieve BKR als wanbetaler voor 5 jaar.

Ik heb 2 telefoonnummers 1 met internet bundel 1 zonder. Op de ene telefoon is alleen wifi mogelijk G3
staat zo ingesteld dat G3 niet werkt.Bij het andere toestel zowel wifi als G3
Hoe dat moet zie handleiding telefoon of raadpleeg deskundige.

gr Henk

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

rcvanschaik schreef: In juni heb ik een nieuwe telefoon in gebruik genomen en dus gebruik gemaakt van de databundel, per abuis. Ik was in de veronderstelling dat ik thuis via WIFI aan het werk was, want ik had immers toch geen databundel dacht ik? Welnu, blijkbaar dus wel en mijn nieuwe telefoon schakelt over naar gprs als ik geen Wifi heb (binnenshuis gebruikt). Dat wist ik niet.
Geen databundel hebben is niet hetzelfde als een datablokkade. Dat zou je moeten weten.
Bij het in gebruik nemen van je nieuwe toestel heb je er kennelijk niet aan gedacht om de telefoon in te stellen op "wifi only" (m.a.w. de gprs connectiviteit uit te schakelen).
rcvanschaik schreef: Ik heb een brief geschreven aan Vodafone. Krijg als reactie, u bent verantwoordelijk voor uw datagebruik en uw telefoon instellingen. Dus betalen.
En daar heeft Vodafone natuurlijk gewoon een punt.
rcvanschaik schreef: Ik ben van mening, dat Vodafone verantwoordelijk is en geen diensten moet activeren waar een klant niet om vraagt. Of informeer dan de klant tenminste!! Ik voel me belazerd. Als ik graag wil internetten dan bestel ik toch een dienst voor 9,50 er maand en toch niet zo'n dure oplossing? Ik zit nu met rekeningen van enkele honderden Euro's.
Zeker als je (zoals je zelf schrijft) mobiele telefonie contracten aanbesteedt zou je beter moeten weten. Bijvoorbeeld dat je een datablokkade zélf moet regelen omdat data standaard geleverd wordt, ook als je daar geen bundel voor hebt ingekocht. Je zal toch wel bekend zijn met het verdienmodel van providers mag ik aannemen?
rcvanschaik schreef: Wat Vodafone niet weet dat ik regelmatig grote aanbestedingen doe op het gebied van Mobiele Telefonie en ik echt helemaal klaar ben met Vodafone. Dit heeft zeker impact op mijn gunningsproces.
Tja... van iemand die zich laat voorstaan op dergelijke transacties zou ik zoveel naïviteit niet verwachten. Voor de goede orde: ik beheer 1500 zakelijke mobiele abonnementen, zowel mét als zonder data.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Het blokkeren van data en mail verkeer is heel simpel te regelen,daarvoor hoef je geen 1000 of meer gsm,s te beheren of te kopen :lol: .

Handleiding: :wink:
a. neem de telefoon en bel 1200 klantenservice Vodafone.
b. na opgave gsm nummer laatste 4 cijfers betaalkaart naam adres geboortedatum wachtwoord cs blokkeert de klantenservive het data verkeer en schakelt het mailaccount uit, toestel daarna even uit en aan zetten. tres simplement.

Gesloten