LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 22 apr 2011 19:36
Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Beste mensen,
Ik heb een tijd geleden een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone. Omdat dit abonnement een optie had om een tweede ( data ) simkaart erbij te nemen voor 5 euro extra per maand, en ik van plan was om een iPad te kopen heb ik ervoor gekozen om deze erbij te nemen. Na 2 maanden heb ik deze, na te moeten bellen met Vodafone, ontvangen. Ik had nog geen ipad, maar ik vond het raar om iets te betalen wat ik niet eens heb. Ze stuurden mij dit na, en ik zag af van de ipad.
Mijn vader heeft wel een ipad die hij regelmatig buitenshuis gebruikt, en omdat ik het abonnement toch al had afgesloten heb ik aangegeven om dan het abonnement, wat 17,50 per maand kostte, op te zeggen zodat hij van mijn kaart gebruik kon maken. Zo gezegd , zo gedaan. Aan de telefoon vroeg men of ik het nummer wilde 'bewaren' zodat het nummer gestald wordt om het evt in de toekomst te gebruiken. Dit wilde ik niet.
Het abonnement werd opgezegd en een paar dagen nadat dit gedaan moest worden schoot me te binnen dat ik de simkaarten nog moest omwisselen. Mijn vader gaf aan dat de ipad nog werkte buitenshuis, maar omdat ik zelf op veel plekken waar mijn vader werkt de wi-fi heb laten instellen, ging ik ervan uit dat het via het wifi netwerk ging. Ik haalde het kaartje eruit en wisselde die om met het Vodafone kaartje dat ik had liggen, het werkte niet. Ik ging zoeken en vond nog een Vodafone kaartje, dat ook niet werkte. Vervolgens stopte ik blijkbaar datzelfde Vodafone kaartje ( ik heb er inmiddels 3 liggen die alledrie hetzelfde zijn ) dat opgezegd had moeten zijn in de iPad, wat als enige kaartje wel actief was, en ik dacht dat alles geregeld was.
Mijn vader heeft nu van Vodafone een rekening gepresenteerd gekregen van 55 euro voor internet gebruik, omdat het abonnement dat definitief stopgezet had moeten worden, omgezet is naar een 0 uren contract, en het abonnement dus weer opnieuw geactiveerd was ( iets waar ik overigens nog nooit van gehoord heb, maar dat terzijde ).
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, waar ik op respectloze wijze te woord ben gestaan door de afdeling Loyalty. Die gaf mij aan dat er gelogd was door de collega dat ik WEL gebruik wilde maken van het nummerbehoud, en, 'als mijn collega dat zo gelogd heeft, dan zal dat wel de waarheid zijn.'
Toen ik vervolgens aangaf dat :
- Het nummer niet eens gebruikt was als mobiel nummer en het nummer niet eens aantrekkelijk was
- Het abonnement definitief stopgezet had moeten worden en niet stilgelegd had moeten zijn
- Ikzelf aan die jongen had aangegeven dat ik het nummer niet hoefde te 'bewaren'
- Dat het onlogisch is om een abonnement van 17,50 stop te zetten als je nog verder gaat internetten, wat ervoor gaat zorgen dat je zwaar over dat bedrag heengaat
gaf hij aan dat hij het idd wel onlogisch vond, maar dat ik alleen een brief kon sturen en dat de kans klein was dat ik dit geld nog zou terugzien.
Ook kwamen de simkaartnummers niet overeen van de dual-sim, en zei de jongen dat dat alleen werkt als de simkaartnummers overeenkomen, wat dus betekent dat Vodafone mij een sim heeft toegestuurd die het sowieso niet zou doen.
Er werd aangegeven, in het voorgaande telefoongesprek op de 15de van november, dat er een bericht was verstuurd op 16 september ( 3 dagen nadat het abonnement van de ipad beeindigd had moeten zijn, dat het abonnement was omgezet naar een 0 uren contract. Dit heb ik niet ontvangen, niet per post, en niet per mail. ) Ik heb gevraagd of het gesprek teruggehaald kon worden, maar er werd aangegeven dat alleen de gesprekken van 'Sales' worden opgenomen. Wat kan ik nu nog doen? Moet ik nu ieder gesprek gaan opnemen omdat wat gelogd staat, final is? Ik heb verder nooit problemen met Vodafone gehad, maar dit heeft een hele bittere nasmaak bij me achtergelaten, en ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of eventuele tips/ adviezen voor me?
Alvast bedankt!
Ik heb een tijd geleden een mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone. Omdat dit abonnement een optie had om een tweede ( data ) simkaart erbij te nemen voor 5 euro extra per maand, en ik van plan was om een iPad te kopen heb ik ervoor gekozen om deze erbij te nemen. Na 2 maanden heb ik deze, na te moeten bellen met Vodafone, ontvangen. Ik had nog geen ipad, maar ik vond het raar om iets te betalen wat ik niet eens heb. Ze stuurden mij dit na, en ik zag af van de ipad.
Mijn vader heeft wel een ipad die hij regelmatig buitenshuis gebruikt, en omdat ik het abonnement toch al had afgesloten heb ik aangegeven om dan het abonnement, wat 17,50 per maand kostte, op te zeggen zodat hij van mijn kaart gebruik kon maken. Zo gezegd , zo gedaan. Aan de telefoon vroeg men of ik het nummer wilde 'bewaren' zodat het nummer gestald wordt om het evt in de toekomst te gebruiken. Dit wilde ik niet.
Het abonnement werd opgezegd en een paar dagen nadat dit gedaan moest worden schoot me te binnen dat ik de simkaarten nog moest omwisselen. Mijn vader gaf aan dat de ipad nog werkte buitenshuis, maar omdat ik zelf op veel plekken waar mijn vader werkt de wi-fi heb laten instellen, ging ik ervan uit dat het via het wifi netwerk ging. Ik haalde het kaartje eruit en wisselde die om met het Vodafone kaartje dat ik had liggen, het werkte niet. Ik ging zoeken en vond nog een Vodafone kaartje, dat ook niet werkte. Vervolgens stopte ik blijkbaar datzelfde Vodafone kaartje ( ik heb er inmiddels 3 liggen die alledrie hetzelfde zijn ) dat opgezegd had moeten zijn in de iPad, wat als enige kaartje wel actief was, en ik dacht dat alles geregeld was.
Mijn vader heeft nu van Vodafone een rekening gepresenteerd gekregen van 55 euro voor internet gebruik, omdat het abonnement dat definitief stopgezet had moeten worden, omgezet is naar een 0 uren contract, en het abonnement dus weer opnieuw geactiveerd was ( iets waar ik overigens nog nooit van gehoord heb, maar dat terzijde ).
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, waar ik op respectloze wijze te woord ben gestaan door de afdeling Loyalty. Die gaf mij aan dat er gelogd was door de collega dat ik WEL gebruik wilde maken van het nummerbehoud, en, 'als mijn collega dat zo gelogd heeft, dan zal dat wel de waarheid zijn.'
Toen ik vervolgens aangaf dat :
- Het nummer niet eens gebruikt was als mobiel nummer en het nummer niet eens aantrekkelijk was
- Het abonnement definitief stopgezet had moeten worden en niet stilgelegd had moeten zijn
- Ikzelf aan die jongen had aangegeven dat ik het nummer niet hoefde te 'bewaren'
- Dat het onlogisch is om een abonnement van 17,50 stop te zetten als je nog verder gaat internetten, wat ervoor gaat zorgen dat je zwaar over dat bedrag heengaat
gaf hij aan dat hij het idd wel onlogisch vond, maar dat ik alleen een brief kon sturen en dat de kans klein was dat ik dit geld nog zou terugzien.
Ook kwamen de simkaartnummers niet overeen van de dual-sim, en zei de jongen dat dat alleen werkt als de simkaartnummers overeenkomen, wat dus betekent dat Vodafone mij een sim heeft toegestuurd die het sowieso niet zou doen.
Er werd aangegeven, in het voorgaande telefoongesprek op de 15de van november, dat er een bericht was verstuurd op 16 september ( 3 dagen nadat het abonnement van de ipad beeindigd had moeten zijn, dat het abonnement was omgezet naar een 0 uren contract. Dit heb ik niet ontvangen, niet per post, en niet per mail. ) Ik heb gevraagd of het gesprek teruggehaald kon worden, maar er werd aangegeven dat alleen de gesprekken van 'Sales' worden opgenomen. Wat kan ik nu nog doen? Moet ik nu ieder gesprek gaan opnemen omdat wat gelogd staat, final is? Ik heb verder nooit problemen met Vodafone gehad, maar dit heeft een hele bittere nasmaak bij me achtergelaten, en ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee of eventuele tips/ adviezen voor me?
Alvast bedankt!
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Een sim kaart is niet overdraagbaar, een duo sim kaart krijg je gratis bij Vodafone uiteraard geschikt voor 1 nummer
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 22 apr 2011 19:36
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Beste Har06,
Bedankt voor je reactie, ik begrijp alleen niet wat je punt is.
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd. Wat ik had aangevraagd is de 'Multi-Sim', specifiek bedoeld om je databundel te delen, en niet een 'Dual-Sim', wat inhoudt dat je 2 kaarten hebt waarbij je op allebei mobiel te bereiken bent. Excuus hiervoor.
Waar het op neerkomt is dat mij iets in aangesmeerd tegen mijn zin in, Vodafone zogenaamd een bevestiging heeft gestuurd maar niemand weet op welke manier of waarheen, en, na wat meer informatie gezocht te hebben, de retentieafdeling dit soort dingen vaker doet om hun behoudcijfers stabiel te houden.
Voorheen nooit problemen met Vodafone tot dit punt gehad, en ik had gewild dat ik het gesprek van vanochtend had opgenomen, heb veel onbeschofte en ongemotiveerde medewerkers gesproken maar deze spande de kroon toch wel. Reageert iemand van de Vodafone klantenservice inhoudelijk op berichten op dit forum of komen ze pas in actie als je het woord 'opgelicht' en 'belazerd' in een topic titel plaatst?
Mvg.
Bedankt voor je reactie, ik begrijp alleen niet wat je punt is.
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd. Wat ik had aangevraagd is de 'Multi-Sim', specifiek bedoeld om je databundel te delen, en niet een 'Dual-Sim', wat inhoudt dat je 2 kaarten hebt waarbij je op allebei mobiel te bereiken bent. Excuus hiervoor.
Waar het op neerkomt is dat mij iets in aangesmeerd tegen mijn zin in, Vodafone zogenaamd een bevestiging heeft gestuurd maar niemand weet op welke manier of waarheen, en, na wat meer informatie gezocht te hebben, de retentieafdeling dit soort dingen vaker doet om hun behoudcijfers stabiel te houden.
Voorheen nooit problemen met Vodafone tot dit punt gehad, en ik had gewild dat ik het gesprek van vanochtend had opgenomen, heb veel onbeschofte en ongemotiveerde medewerkers gesproken maar deze spande de kroon toch wel. Reageert iemand van de Vodafone klantenservice inhoudelijk op berichten op dit forum of komen ze pas in actie als je het woord 'opgelicht' en 'belazerd' in een topic titel plaatst?
Mvg.
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Om dit bedrag te innen zal Vodafone naar de rechter moeten. Hier zal ze moeten stellen dat het oude abonnement is omgezet in een nul uren contract. U betwist dit vervolgens door aan te geven dat u het abonnement heeft opgezegd. Partijen zijn het er dan over eens dat het oude abonnement is beëindigd. Vodafone kan haar stelling niet bewijzen, want ze hebben het telefoongesprek niet opgenomen. U hoeft dan niets te betalen.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 22 apr 2011 19:36
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Na nogmaals contact opgenomen te hebben met Vodafone, is er aangegeven dat er een brief is verstuurd waarin werd aangegeven dat het contract is omgezet naar een 0 uren contract ( vreemd dat dit de eerste 2 gesprekken die ik gevoerd had niet meegedeeld werd, toen kon men namelijk niet vinden hoe ze dit gedaan hadden ). Vodafone beweert dit, maar ik heb zelf niets ontvangen, en als ik dit al ontvangen zou hebben ik hier zeker niet mee akkoord zou gaan. Het bedrag is echter al via de automatische incasso geind ( en er komt er nog een aan van 1 nov - 15 nov ), dus het is een beetje wikken en wegen wat ik nu moet doen precies.
Ik ben er , na wat speurwerk, wel achtergekomen dat Vodafone Retentie Medewerkers ( retentie houdt in dat je als opzeggende klant behouden wordt ), op deze manier hun cijfers nog enigszins kunnen redden, dwz, als ik opzeg en definitief wegga, dat dat dan slechter voor de medewerkers is dan wanneer ze nog het nummer kunnen 'stallen', zodat ze je naar de afdeling Outbound Sales kunnen doorsturen om je vervolgens na een aantal maanden een 'leuke aanbieding' te doen. Dit wil echter niet zeggen dat ze dit ongevraagd mogen doen en dat vervolgens doodleuk gaan beweren dat medewerkers dit echt niet zomaar gaan opvoeren als de klant dit niet wilt. Ik weet toch echt wel wat ik wel en niet gezegd heb, maar dit terzijde.
Wat me ook opviel is dat de Wet Bescherming Persoonsgegevens bij Vodafone niet wordt nageleefd. Ik heb in de afgelopen 5 gesprekken dat ik met ze gevoerd heb omtrent mijn VADER'S abonnement geen enkele keer te horen gekregen dat mijn vader aan de lijn diende te komen, terwijl ik zelf altijd aan heb gegeven dat ik de zoon ben van. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo een callcenter meegemaakt en het is wel een beetje beangstigend dat iemand die mijn vader zijn adresgegevens en geboortedatum ( want meer werd er ook niet gevraagd, geen bankrekeningnummer of iets dergelijks ) kent, alles kan wijzigen of opvoeren op zijn naam. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om hier een klacht over in te dienen, ik vraag me alleen af of dat allemaal wel zoveel zin heeft. Vechten tegen de bierkaai zullen we maar zeggen.
Als laatste vind ik het frappant dat Vodafone als een van de weinige bedrijven niet op dit forum aanwezig is.
Bedankt voor de adviezen in ieder geval! Ik ga kijken wat mijn opties zijn, maar als ik al 1 persoon alerter kan maken zodat diegene niet wordt 'beroofd' waar hij bijstaat, dan ben ik al een blij mens. Had je me een week geleden gevraagd wat mijn mening over Vodafone was had ik je verteld dat het een topbedrijf is waar ik nooit noemenswaardige problemen mee gehad heb, maar in minder dan 1 week tijd walg ik werkelijk van dit 'bedrijf'.
Ik ben er , na wat speurwerk, wel achtergekomen dat Vodafone Retentie Medewerkers ( retentie houdt in dat je als opzeggende klant behouden wordt ), op deze manier hun cijfers nog enigszins kunnen redden, dwz, als ik opzeg en definitief wegga, dat dat dan slechter voor de medewerkers is dan wanneer ze nog het nummer kunnen 'stallen', zodat ze je naar de afdeling Outbound Sales kunnen doorsturen om je vervolgens na een aantal maanden een 'leuke aanbieding' te doen. Dit wil echter niet zeggen dat ze dit ongevraagd mogen doen en dat vervolgens doodleuk gaan beweren dat medewerkers dit echt niet zomaar gaan opvoeren als de klant dit niet wilt. Ik weet toch echt wel wat ik wel en niet gezegd heb, maar dit terzijde.
Wat me ook opviel is dat de Wet Bescherming Persoonsgegevens bij Vodafone niet wordt nageleefd. Ik heb in de afgelopen 5 gesprekken dat ik met ze gevoerd heb omtrent mijn VADER'S abonnement geen enkele keer te horen gekregen dat mijn vader aan de lijn diende te komen, terwijl ik zelf altijd aan heb gegeven dat ik de zoon ben van. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo een callcenter meegemaakt en het is wel een beetje beangstigend dat iemand die mijn vader zijn adresgegevens en geboortedatum ( want meer werd er ook niet gevraagd, geen bankrekeningnummer of iets dergelijks ) kent, alles kan wijzigen of opvoeren op zijn naam. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om hier een klacht over in te dienen, ik vraag me alleen af of dat allemaal wel zoveel zin heeft. Vechten tegen de bierkaai zullen we maar zeggen.
Als laatste vind ik het frappant dat Vodafone als een van de weinige bedrijven niet op dit forum aanwezig is.
Bedankt voor de adviezen in ieder geval! Ik ga kijken wat mijn opties zijn, maar als ik al 1 persoon alerter kan maken zodat diegene niet wordt 'beroofd' waar hij bijstaat, dan ben ik al een blij mens. Had je me een week geleden gevraagd wat mijn mening over Vodafone was had ik je verteld dat het een topbedrijf is waar ik nooit noemenswaardige problemen mee gehad heb, maar in minder dan 1 week tijd walg ik werkelijk van dit 'bedrijf'.
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Van alle gesprekken worden tapes gemaaktalfatrion schreef:Om dit bedrag te innen zal Vodafone naar de rechter moeten. Hier zal ze moeten stellen dat het oude abonnement is omgezet in een nul uren contract. U betwist dit vervolgens door aan te geven dat u het abonnement heeft opgezegd. Partijen zijn het er dan over eens dat het oude abonnement is beëindigd. Vodafone kan haar stelling niet bewijzen, want ze hebben het telefoongesprek niet opgenomen. U hoeft dan niets te betalen.
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Vodafone zegt alleen van "Sales". Ik heb gevraagd of het gesprek teruggehaald kon worden, maar er werd aangegeven dat alleen de gesprekken van 'Sales' worden opgenomen.Har06 schreef:Van alle gesprekken worden tapes gemaaktalfatrion schreef:Om dit bedrag te innen zal Vodafone naar de rechter moeten. Hier zal ze moeten stellen dat het oude abonnement is omgezet in een nul uren contract. U betwist dit vervolgens door aan te geven dat u het abonnement heeft opgezegd. Partijen zijn het er dan over eens dat het oude abonnement is beëindigd. Vodafone kan haar stelling niet bewijzen, want ze hebben het telefoongesprek niet opgenomen. U hoeft dan niets te betalen.
Re: Vodafone ongevraagde omzetting naar 0 uren contract
Har06 heeft wel gelijk: alle gesprekken worden opgenomen. Echter worden alleen de gesproken contracten op een manier opgenomen waarbij men ook aangeeft dat het wordt opgenomen. Eventueel kunt u dus dit log aanv ragen als gesproken contract. De overige opnames zijn voor intern gebruik en worden meestal na een paar maanden gewist. Voicelogs moeten minimaal een jaar worden bewaard.