LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone online bestelling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wiwes
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2008 14:57

Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door wiwes »

Heb vorige week donderdaga een LG Vieuwty black besteld bij Vodafone online.

Was even daarvoor in Apeldoorn in de Vodafone winkel geweest alwaar men mij vertelde dat de service via het kopen in de winkel veel beter zou zijn en dat men mij niet zou verder kunnen helpen als er problemen zouden zijn aan mijn aan te kopen mobiel.
Iets wat mij wat vreemd lijkt overigens want Vodafone is Vodafone toch?
Dit bleek echter in het geheel niet het geval te zijn. Er zijn nl allemaal eilandjes ontstaan binnen Vodafone verzekerde men mij. Hierdoor zijn er binnen de Vodafone ook prijsverschillen. Iets wat ik via het internet bestel is goedkoper maar daarmee tevens slechter verzekerde men mij. Nou dat heb ik inderdaad gemerkt zeg!!

Heb donderdagavond een bestelling gedaan van bovengenoemd artikel.
Men stuurde mij een mailbericht in het weekend dat genoemd artikel niet leverbaar was. Verder niet en geen uitleg hoelang e.e.a. zou kunnen gaan duren. Bij mijn bestelling via het internet echter heeft men verzuimd om dit te vermelden op de site. Misleidend dus voor asprirant kopers! Dit heeft men overigens momenteel nog steeds niet aangepast na het attenterende mailtje van mijn kant. Men blijft nog steeds de Vieuwty Black verkopen en verzuimd daarbij de vermelden dat deze momenteel niet leverbaar is. Of wellicht nooit meer te leveren zal gaan zijn..( moet men van de silver uitvoeringen af wellicht?

Ik heb hierop diverse mailtjes verzonden naar de klantendienst / consumersdienst zonder resultaat overigens.

Dinsdag heb ik wederom telefonisch contact gezocht en navraag gedaan hoe het ervoor stond met de bestelling en het leveren van de LG Vieuwty silver. Echter kon men mij vertellen dat ik beter zou kunnen kiezen voor een silver uitvoering want deze was nog wel leverbaar momenteel. Ondertussen had ik een mailbericht van de consumer ontvangen waarin men mij een voorstel deed die ik inmiddels zelf had kunnen bedenken D-!

Men heeft met mij afgesproken dat de mobiel per direct ( dinsdag dus _) verzonden zou gaan worden. Dit is door een medewerker ( naam is bij mij bekend ) toegezegd.
In afwachting op de deurbel die het beloofde toestel zou gaan bezorgen werd het op de klok alweer 16.45 uur. Ik dacht ik ga toch nog maar eens even contact opnemen met Vodafone.

Wat mijn waarheid al vermoedde: de telefoon werd wederom opgepakt door dezelfde medewerker ( naam bekend inmiddels ) en men kon mij vertellen na wederom het ordernummer voor de tiende x te hebben doorgegeven dat de mobiel in bestelling stond!! GRRR

Iets wat ik dus de dag daarvoor niet met hen telefonisch had afgesproken. Vodafone zou mij de silver uitvoering toe gaan sturen!!!
Niets is minder waar dus. Men heeft nu aan mij beloofd dit morgen alsnog te regelen.

Graag zou ik van u lezers willen vernemen of er meerdere klachten zijn betreffende deze provider en de leveringen van de online winkel en het vooruitzicht hebbende dat de service (inderdaad de Vodafone winkel had dus toch gelijk helaas ) bar en bar slecht is tov de service in de gewone winkel.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet uit het Apeldoornse....
:D

alexsv
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2008 19:47

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door alexsv »

Ik heb ook een hoop klachten echter niet van de online winkel van vodafone, maar wel over de vele telefonische afspraken die ze maken met de klant, maar gewoon niet nakomen.
Ik wens je veel succes en veel wachtplezier

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@wiwes/alexsv

We hebben inmiddels via mail contact. We doen ons best!

groet
Vodafone Web Relations

Lexuz
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2008 17:58

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Lexuz »

het lijk dat vodafone online nog niet verbeterd :?
Ik heb op 16 september via vodafone online mijn abonnement verlengd, met deze verlenging zou ik binnen een paar dagen ook wel een nieuw mobiel krijgen maar nou zijn we op 2 october en nog nits binnen :cry: , meerdere keer gebeld naar de klantservice en iedere keer zeggen ze dat ik geduld moet hebben.............
De probleem is de nieuwe abonnenment betaal ik al sinds september maar mijn mobiel zie ik nog niet zo snel denk ik.
Groetjes Alfredo

tm030614
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:44

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door tm030614 »

@at lexus,

Je bent niet de enige http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1315458

Het is chaos op het moment bij Vodafone. Kijk hier op het forum of zoek een via Google.

Tip, stap op. Een telefoon besteld bij www.hi.nl is binnen 24uur binnen, waarom dan gaan wachten op Vodafone?

Lexuz
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2008 17:58

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Lexuz »

als het goed is word ik geholpen door vodafone, ik keep my fingers crossed en hoop voor de beste. :?

Lexuz
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2008 17:58

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Lexuz »

Mijn conclusie: Vodafone Online is gewoon te slecht om waar te zijn. Vanmorgen ben ik gebeld door vodafone webrelations (uhm waarom zou dat zijn???), de meneer zei "sorry dat je zolang hebt gewacht bla bla bla".... "en ik zie dat dat je order hebt geanuleerd" mijn antwoord: klopt na zoveel wachten heb ik besloten om gewoon op een vodafone city point mijn abonnement te verlengen.
De meneer zei dat mijn order was geanuleerd maar niet mijn abonnement verlenging en hij zou alles in orde zetten zodat dat ik mijn abonnement zou via vcpoint kunnen verlengen...
Netjes dacht ik. S'middags bel ik 1200 om te kijken als alles goed is geregeld en tot mijn verbazing zie ik dat mijn abonnement is op een of andere manier verlengd tot november 2009 (de originele loopt af op 28 januari 2008).
ik weer bellen met vodafone online waar een of andere medewerker zegt "weet je zeker dat je de mobiel telefoon niet thuis hebt gekregen..." oftwel probeer je gewoon niet ons te belazeren??? na heel veel klagen heb ik mijn originele abonnement terug gekregen maar mijn vertrouwen op Vodafone is ergens in de RIOOL.
Precies 4 weken later ben ik geen stap vooruit gegaan wat betreft een mobiel krijgen met een verlenging van mijn contract :cry:

UPDATE
ik krijg voor al mijn ellende een maand gratis van mijn originele abonnement en excuses aangeboden van Vodafone Online, het is wel de minimum dat ze konden doen voor mij....... dus na 4 weken (+-) van bellen en doorgeschakeld worden krijg ik van hun 17,50 euro. Nou alle centjes zijn better dan geen centjes maar ik ben nog steeds ver van tevreden en dit gaat alleen over de afdeling VODAFONE ONLINE voor de rest ging het goed tussen mij en vodafone.

Bastiaan86
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:23

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Bastiaan86 »

Ik zit inmiddels ruim een maand op mn telefoon te wachten!

Ik heb 28 juli jl. bij Vodafone mijn abonnement verlengd in combinatie met een nieuwe Nokia N97, Black, Vlive, HSDPA. Helaas zit er grote vertraging in de belevering van Vodafone en de levering van uw partner TNT, waardoor ik de telefoon nog steeds niet in bezit heb, maar is het abonnement sinds 3 augustus jl. wel ingegaan.
Hieronder heb ik de door mij gedane handelingen uiteengezet;

28 juli: Bestelling/Verlenging Nokia N97, Black, Vlive, HSDPA

7 augustus: contact opgenomen met order verlenging status, daar werd verteld dat; de 10e de belevering is en uiterlijk de 12e er met mij contact word opgenomen over de levering.

12 augustus: contact opgenomen met order verlenging status, daar werd verteld dat; uiterlijk maandag de 17e het bezorgd zou krijgen.

14 augustus: contact opgenomen met Vodafone, daar werd mij door Angelique lemmens verteld dat; de telefoon wordt opgegeven als vermist en dat er uiterlijk dinsdag de 18e er met mij contact word opgenomen.

Vandaag 18 augustus: contact opgenomen met Vodafone, daar werd mij verteld dat ik tot maandag de 24e moet wachten tot het onderzoek naar vermiste telefoon is afgerond.


Bij mij is nu het einde van het vermissingstraject steeds uitgesteld.

Iemand tips?

Ik vraag me af waarom eerst het onderzoek moet worden afgerond en daarna pas een nieuwe Nokia N97, Black, Vlive, HSDPA kan worden verzonden.
En niemand van de Vodafone die het mij kan vertellen..
Alleen maar telefonistes , maar blijkbaar geen manager te bekennen.

Gasstel007
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2007 19:31

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Gasstel007 »

Ik had dit topic ook gezien maar zag dat het niet zo recent was vandaar
zo gaat dat bij Vodafone zie mijn bericht:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=73714
Ze zijn gewoon arrogant wij zijn de baas en jij de klant.
Ik wens je sterkte

Schut
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2009 07:49

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Schut »

Had ik dit maar gelezen voordat ik mijn bestelling had geplaatst.

27-07 een basisabbonnement afgesloten in combinatie met een sony ericson x1 experia toestel via vodafone online. Volgende dag werd ik al gebeld om een afspraak te maken voor de levering van het pakket en 29-07 stond er iemand op de afgesproken tijd voor de deur. So far so good.

Bij controle van het toestel bleek dat de luidspreker niet werkte. Volgens de aanwijzingen van de site netjes het retourformulier volledig ingevuld en het totale pakket aangetekend en verzekerd gestuurd naar het antwoordnummer vermeld op de site. Dit heb ik op de dag na ontvangst 30-7 gedaan. Via track&trace van TNT zie ik dat het pakket 31-07 in de postbus is afgeleverd en op 4-8 is de status nog eens geupdate met de melding in ontvangst genomen.

We zijn nu inmiddels meer dan een maand verder en ik heb nog niet zoveel als een terugkoppeling ontvangen dat het toestel is ontvangen. Meerdere mails gestuurd die doorgezet worden naar de afdeling die de order in behandeling heeft, echter nooit een antwoord hierop gehad. Talloze keren aan de telefoon gehangen, waar ik 90% van de tijd naar een bandje luister die aangeeft dat alle medewerkers in gesprek zijn en dat de verbinding maar verbroken word omdat het te druk is. En dat is dan nog als ik al zo ver kom, het komt ook voor dat de verbinding direct verbroken word. In de tussentijd word natuurlijk wel doodleuk mijn maandelijkse kosten voor het abbonnement afgeschreven.

Zo'n incorrecte manier van behandeling had ik niet zo snel verwacht van wat ik dacht dat een gerennomeerd bedrijf was. Het heeft me in ieder geval een wijze les geleerd. Ik ben echter helemaal klaar met Vodafone en wil er ook nooit meer wat mee te maken hebben, nadat ik hier van af ben.

Gerwin1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2009 20:14

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door Gerwin1978 »

Ja inderdaad, ik sluit me hierbij aan! Op 7-9-2009 via http://www.tvfilm.nl/vodafone een 2-jarig vodafone abb met Nokia 5800 aangevraagd. Op 16-9-2009 maar eens gebeld naar Vodafone waar alles bleef en toen kon men totaal niks vinden van mijn bestelling...:-S Vandaag (24-9-2009) weer eens gebeld en nog steeds kon men niks vinden van mijn bestelling. Als alternatief wer mij eenzelfde abb aangeboden maar met een ander toestel, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Vind het jammer dat het zo gelopen is en ik overweeg bij Hi waar ik nu zit maar een abb aan te vragen.

sm@rty
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009 13:37

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door sm@rty »

03-08-2009 mijn abbo verlengt via mijn persoonlijke aanbieding op myvodafone.nl

Ik kon een mooie nieuwe samsung s8000 krijgen met 1 jaar verlengen en het eerste half jaar 50% korting op het abonnement.
Prima dacht ik en vooral lekker makkelijk zo, via internet. Levering 5 tot 10 werkdagen. Redelijk accptabel vind ik, ondanks dat het binnen een dag zou moeten kunnen vind ik het acceptabel.

Nu 28-09-2009 nog steeds niets ontvangen bij meerdere telefoontjes 15 ongeveer kreeg ik telkens te horen dat het de week waarin ik belde wel zou moeten gaan gebeuren. Van de afdeling klantenservice heb ik het numme rgekregen van de afdeling campagnes. Toen ik hun voor de 4e keer belde en een keer geirriteerd reageerde dat de door hun genoemde 3 weken achterstand imiddels al 3 keer verstreken was, kreeg ik de vraag wat ik nou verwachtte van die mevrouw op Vrijdagmiddag??? Toen ik daar nog iets bozer op reageerde werd de verbinding verbroken en ze waren niet meer te bereiken.

Vandaag heb ik een mail gestuurd naar dit [email protected] mailadres dat ik elders op dit forum heb gevonden en ik hoop dat ik nu van hun wel een antwoord, maar liever nog een telefoon, krijg.

Weet iemand hier misschien in hoeverre je in je recht staat om de order te annuleren? Ik heb dit sowieso ook in de mail aan vodafone aangegeven maar ik weet niet precies hoe de regels in dit geval zijn..... Niet dat ik me altijd aan de regels hou maar tegen zo'n groot bedrijf begin je in sommige gevallen vrij weinig!

Ik ben er in iedere geval over uit dat ik mijn volgende abonnement niet bij Vodafone afsluit na zo'n 6 tot 8 jaar tevreden klant te zijn geweest.....

astrid68
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:02

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door astrid68 »

Bij mij zijn de bestellingen wel altijd goed aangekomen, maar ervaring is wel dat men bij het ene onderdeel geen idee heeft wat de andere doet, en ook dat de systemen niet goed gekoppeld zijn zodat je goed je rekening moet controleren. Paar voorbeelden:
- Toen ik on-line een verlengingsaanbod kreeg, wilde ik dat telefonisch afsluiten maar dat kon niet, men had slechts een ongunstiger aanbod. Toen ik daarover klaagde, kreeg ik smoes na smoes, met als uitsmijter dat het on-line aanbod alleen voor nieuwe klanten was, terwijl het nota bene in het afgesloten webdeel voor bestaande klanten werd gedaan...
- Ik bleek per ongeluk een vodafone live dienst twee keer geactiveerd te hebben en kreeg daar ook maandenlang, tot ik het ontdekte, twee keer een bedrag afgeschreven, terwijl je 'm toch echt maar één keer kunt gebruiken.
- Ik had jarenlang een gespcificeerde papieren nota (om zakelijk en prive te kunnen scheiden) en betaalde daar per maand een bedrag voor. Vervolgens ging Vodafone over op alleen een elektronische factuur, waar in de kleine letters bij stond dat een gespecificeerde nota dan gratis was. Men bleef hem echter wel in rekening brengen.

Achteraf corrigeert men het wel, maar je moet echt je vingers natellen bij dat bedrijf.

sm@rty
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009 13:37

Re: Vodafone online bestelling

Ongelezen bericht door sm@rty »

Na wederom een telefoontje en nog steeds geen reactie op mijn emails heb ik maar gebeld om mijn bestelling (na vanaf 03-08-2009 nog steeds niets te hebben gehoord) te annuleren dit was helemaal geen probleem en het keuzemenu heeft annuleren zelfs een apart doorkiesnummer.......

Nu maar hopen dat de annulering wel gewoon snel doorgevoerd wordt zodat ik straks geen problemen ondervind als ik bij T-mobile of KPN/HI een nieuw contract af ga sluiten.

Vodafone heeft bij mij voorlopig afgedaan en ik zal in de toekomst in iedere geval niet van hun online diensten gebruik gaan maken!

Cheers

Gesloten