LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
Ik ben al meerdere jaren klant van Vodafone. Enkele jaren terug kon je met elke vraag bij de Vodafoneklantenservice terecht en werd je netjes en KLANTVRIENDELIJK behandeld.
Omdat ik de afgelopen tijd mijn verbruik noch per sms (waar je zelf voor betaalt, geloof ik?) noch per internet bekijken, ben ik al een aantal keer over mijn max gegaan. Desondanks altijd netjes de automatische incasso laten afschrijven. De afgelopen maand (factuur juni) is het misgegaan. De automatische incasso is mislukt, ik kreeg een sms met een waarschuwing en vervolgens een brief (welke ik, mijn eigen schuld, te laat heb gelezen). Ik heb direct (op zaterdag) het bedrag a 101,XX overgemaakt. Op maandag is mijn abonnement geblokkeerd (dit begreep ik nog wel). Vandaag, dinsdag, ben ik maar eens op de website naar een emailadres gaan zoeken (op mijn werk email ik liever betreft dit soort zaken). Ik vond een boxje waarin ik mijn vraag kon tikken (wanneer wordt mijn abonnement gedeblokkeerd?). Maar wacht, zodra je het bericht verstuurd wordt er eerst een sms naar je mobiele nummer gestuurd, en ja, bij blokkade ontvang je ook geen smsjes..
Tweede poging was bellen. Ik trachtte met mijn mobiel (ik vindt niet dat dit soort zaken op kosten van mijn baas moeten worden besproken) 1200, klantenservice, te bellen. Het volgende staat namelijk op de site: 'Uw abonnement is geblokkeerd. Voor informatie, bel 1200'. Maar ook het bellen naar de klantenservice bleek geblokkeerd (toch raar dat bovenstaande dan op de site staat). Dus toch, bellen met het vaste nummer naar de klantenservice. Na 5 minuten wachten kreeg ik een dame aan de lijn, die mij zou gaan verbinden met de juiste afdeling (?). Ik werd doorverbonden en welja, na 9 minuten kreeg ik iemand aan de lijn.
Ik werd direct al behandeld als een crimineel, er kon geen greintje beleefdheid vanaf (in zo'n 5 jaar klant zijn een keer eerder afgesloten). De dame aan de telefoon kon mij nog wel vertellen dat er, bij deblokkering, de volgende factuur automatisch bij het verschuldigde bedrag wordt opgeteld (dus ik had niet 101,XX euro moeten betalen, maar 218,XX euro). Op mijn vraag waarom ik dan een brief ontvang waarop staat dat ik 101,XX euro moet betalen en niet gewoon een brief met het totaal verschuldigde bedrag, antwoordt ze vervolgens dat ik toch een factuur ontvang? Nee, die ontvang ik nooit, en mijn rekening kan ik online niet bekijken! Dit wilde ze niet van mij aannemen, het was in haar ogen volstrekt onlogisch dat ik geen factuur ontvang. Vervolgens zei ze dat de automatische incasso van de maand juli mislukt is. Dit kan best kloppen, mijn salaris wordt om de 4 weken gestort en niet per maand, het kan dus zijn dat dit elkaar gekruisd heeft. Volgens de dame hoor ik een mislukte incasso op mijn rekeningafschrift (van de bank) te zien. Ik was er van overtuigd dat dit niet zo is, en heb haar dit ook verteld. Vervolgens snauwde ze dat 'ik maar eens goed naar mijn afschrift moet gaan kijken'.
Na nog enkele pogingen van mijn kant om mijn vraag beantwoordt te krijgen waarom het totale bedrag niet direct op de brief werd vermeld, de dame te overtuigen van het feit dat ik nooit een factuur te zien krijg en haar te overtuigen nog nooit op een afschrift (of op mijn internetoverzicht) een melding van een mislukte incasso te hebben gezien (in ieder geval niet bij Postbank en volgens mijn collega ook niet bij Rabobank) bleef haar respons dat ik 'een factuur ontvang', 'het verschuldigde bedrag niet heb betaald' en 'toch mijn afschriften moet gaan bekijken'. Ik heb de dame toen maar verteld dat ze maar lekker bij haar standpunt moet blijven en opgehangen, voordat ik het echt te kwaad kreeg.
Ik heb helaas haar naam niet opgeschreven, maar ik weet, uit ervaring bij een andere klantenservice, dat Vodafone kan terugvinden wie ik heb gesproken.
IK kan woord voor woord gaan herhalen wat er in deze discussie gezegd is, maar waar het in mijn ogen op neer komt is het volgende:
- Ik heb in totaal 14 minuten gewacht om te horen te krijgen dat ik mijn afschrift eens moet gaan bekijken (wat ik maandelijks doe)
- Ik mijn vraag nog steeds niet beantwoordt gekregen heb
- Ik, wellicht niet direct maar in zoveel woorden, ben uitgemaakt voor leugenaar, ik ontvang ECHT wel een factuur ontvang en kan ALTIJD mijn overzicht online bekijken (niet dus)
- Ik verwachtte binnen enkele dagen weer te kunnen bellen, had ik zelf niet met de klantenservice gebeld, had ik dit nog steeds gedacht
Wellicht ben ik het meest verontwaardigd over de behandeling van een (trouwe) klant door Vodafone, dit alles had niet gebeurd als ik online mijn overzichten kon bekijken.
Omdat ik de afgelopen tijd mijn verbruik noch per sms (waar je zelf voor betaalt, geloof ik?) noch per internet bekijken, ben ik al een aantal keer over mijn max gegaan. Desondanks altijd netjes de automatische incasso laten afschrijven. De afgelopen maand (factuur juni) is het misgegaan. De automatische incasso is mislukt, ik kreeg een sms met een waarschuwing en vervolgens een brief (welke ik, mijn eigen schuld, te laat heb gelezen). Ik heb direct (op zaterdag) het bedrag a 101,XX overgemaakt. Op maandag is mijn abonnement geblokkeerd (dit begreep ik nog wel). Vandaag, dinsdag, ben ik maar eens op de website naar een emailadres gaan zoeken (op mijn werk email ik liever betreft dit soort zaken). Ik vond een boxje waarin ik mijn vraag kon tikken (wanneer wordt mijn abonnement gedeblokkeerd?). Maar wacht, zodra je het bericht verstuurd wordt er eerst een sms naar je mobiele nummer gestuurd, en ja, bij blokkade ontvang je ook geen smsjes..
Tweede poging was bellen. Ik trachtte met mijn mobiel (ik vindt niet dat dit soort zaken op kosten van mijn baas moeten worden besproken) 1200, klantenservice, te bellen. Het volgende staat namelijk op de site: 'Uw abonnement is geblokkeerd. Voor informatie, bel 1200'. Maar ook het bellen naar de klantenservice bleek geblokkeerd (toch raar dat bovenstaande dan op de site staat). Dus toch, bellen met het vaste nummer naar de klantenservice. Na 5 minuten wachten kreeg ik een dame aan de lijn, die mij zou gaan verbinden met de juiste afdeling (?). Ik werd doorverbonden en welja, na 9 minuten kreeg ik iemand aan de lijn.
Ik werd direct al behandeld als een crimineel, er kon geen greintje beleefdheid vanaf (in zo'n 5 jaar klant zijn een keer eerder afgesloten). De dame aan de telefoon kon mij nog wel vertellen dat er, bij deblokkering, de volgende factuur automatisch bij het verschuldigde bedrag wordt opgeteld (dus ik had niet 101,XX euro moeten betalen, maar 218,XX euro). Op mijn vraag waarom ik dan een brief ontvang waarop staat dat ik 101,XX euro moet betalen en niet gewoon een brief met het totaal verschuldigde bedrag, antwoordt ze vervolgens dat ik toch een factuur ontvang? Nee, die ontvang ik nooit, en mijn rekening kan ik online niet bekijken! Dit wilde ze niet van mij aannemen, het was in haar ogen volstrekt onlogisch dat ik geen factuur ontvang. Vervolgens zei ze dat de automatische incasso van de maand juli mislukt is. Dit kan best kloppen, mijn salaris wordt om de 4 weken gestort en niet per maand, het kan dus zijn dat dit elkaar gekruisd heeft. Volgens de dame hoor ik een mislukte incasso op mijn rekeningafschrift (van de bank) te zien. Ik was er van overtuigd dat dit niet zo is, en heb haar dit ook verteld. Vervolgens snauwde ze dat 'ik maar eens goed naar mijn afschrift moet gaan kijken'.
Na nog enkele pogingen van mijn kant om mijn vraag beantwoordt te krijgen waarom het totale bedrag niet direct op de brief werd vermeld, de dame te overtuigen van het feit dat ik nooit een factuur te zien krijg en haar te overtuigen nog nooit op een afschrift (of op mijn internetoverzicht) een melding van een mislukte incasso te hebben gezien (in ieder geval niet bij Postbank en volgens mijn collega ook niet bij Rabobank) bleef haar respons dat ik 'een factuur ontvang', 'het verschuldigde bedrag niet heb betaald' en 'toch mijn afschriften moet gaan bekijken'. Ik heb de dame toen maar verteld dat ze maar lekker bij haar standpunt moet blijven en opgehangen, voordat ik het echt te kwaad kreeg.
Ik heb helaas haar naam niet opgeschreven, maar ik weet, uit ervaring bij een andere klantenservice, dat Vodafone kan terugvinden wie ik heb gesproken.
IK kan woord voor woord gaan herhalen wat er in deze discussie gezegd is, maar waar het in mijn ogen op neer komt is het volgende:
- Ik heb in totaal 14 minuten gewacht om te horen te krijgen dat ik mijn afschrift eens moet gaan bekijken (wat ik maandelijks doe)
- Ik mijn vraag nog steeds niet beantwoordt gekregen heb
- Ik, wellicht niet direct maar in zoveel woorden, ben uitgemaakt voor leugenaar, ik ontvang ECHT wel een factuur ontvang en kan ALTIJD mijn overzicht online bekijken (niet dus)
- Ik verwachtte binnen enkele dagen weer te kunnen bellen, had ik zelf niet met de klantenservice gebeld, had ik dit nog steeds gedacht
Wellicht ben ik het meest verontwaardigd over de behandeling van een (trouwe) klant door Vodafone, dit alles had niet gebeurd als ik online mijn overzichten kon bekijken.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
@ Diava
wat vervelend dat je op deze manier behandeld bent. Als je wilt kun je me een mailtje sturen, dan zoek ik uit wat er aan de hand is.
groet
Bas
Vodafone Web Relations
wat vervelend dat je op deze manier behandeld bent. Als je wilt kun je me een mailtje sturen, dan zoek ik uit wat er aan de hand is.
groet
Bas
Vodafone Web Relations
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
en daar hebben we bas weer...zalvend en nietszeggend
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:18
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
Arme klantenservice van Vodafone
Wat is het een drama om "klant"te zijn bij Vodafone, en wat moet het een drama zijn om bij een klantenservice van zo’n treurig bedrijf te moeten werken.
De systemen zijn 9 van de 10 keer niet in de lucht. Gegevens zijn niet te raadplegen,
Services kunnen niet aangezet of uitgezet worden - probeer het later nog eens -
Enorme heisa gehad met een Vodafone abonnement afgesloten via de FNV-site voor 4,95 maar waarbij 9,95 in rekening werd gebracht.
Weken nee maanden heeft het geduurd voordat het opgelost was.
En ja hoor nu dient het volgende probleem dient zich al weer aan.
Voor mijn vakantie gechecked of Vodafone Passport aanstaat. Staat namelijk al aan sinds ik klant ben bij Vodafone.
SMS-je gestuurd ter verificatie,bevestiging teruggekregen dat de dienst AL geactiveerd was, dus niet toen pas ,maar al geactiveerd.
Probeer je dat overigens nu via de site dan zie je de resultaten van een minstens al 3 maanden falend automatiseringssyteem
Je ontvangt een SMS ter bevestiging wanneer je Vodafone Passport hebt geactiveerd.
Sorry, er is iets fout gegaan met het aanzetten van Vodafone BloX .
Probeer het later nog eens of bel gratis onze Klantenservice (1200) om Passport via de telefoon te activeren.
Of de ondertussen Vodafone Klassieker
De kosten van de afgelopen dagen worden binnenkort verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
Komt de rekening van juli of juni of toch juli met gebruikskosten juni of was het nu andersom. Ja wie weet het nog wel bij Vodafone.
Blijken niet de Vodafone Passport tarieven gehanteerd te zijn.
Wordt doodleuk gemeld dat ik de dienst niet geactiveerd zou hebben.
(op zich al een verschrikkelijke flauwekul om iets te activeren wat gratis is en altijd voordeliger dan de standaard tarieven)
Maar ach wat klanten, makkelijker kunnen wij het niet maken.
Rekeningen die aantoonbaar niet kloppen.
Stuur een sms naar betaaldienst 5454 en betaal voor die service 33,6 ct zoals het hoort.
Maar waarom zitten er dan voor precies dezelfde dienst ineens bedragen van 46,2 ct bij.
Ik heb opgegeven om met dit bedrijf verder te willen (Waar zijn de tijden van Libertel en het A-merk Vodafone gebleven)
Spread the word . Vodafone sucks.
Ik verwacht niet meer dat dit mailtje tot iets leidt, en dat het teveel betaalde bedrag gerestitueerd wordt.
Jullie zouden mij echter een heeeeeeeel groot plezier doen als ik per 1 september of 1 oktober mijn contract mag / kan beëindigen
en dat ik de lijdensweg – klant van Vodafone zijn - niet tot februari hoef te ondergaan.
Wat is het een drama om "klant"te zijn bij Vodafone, en wat moet het een drama zijn om bij een klantenservice van zo’n treurig bedrijf te moeten werken.
De systemen zijn 9 van de 10 keer niet in de lucht. Gegevens zijn niet te raadplegen,
Services kunnen niet aangezet of uitgezet worden - probeer het later nog eens -
Enorme heisa gehad met een Vodafone abonnement afgesloten via de FNV-site voor 4,95 maar waarbij 9,95 in rekening werd gebracht.
Weken nee maanden heeft het geduurd voordat het opgelost was.
En ja hoor nu dient het volgende probleem dient zich al weer aan.
Voor mijn vakantie gechecked of Vodafone Passport aanstaat. Staat namelijk al aan sinds ik klant ben bij Vodafone.
SMS-je gestuurd ter verificatie,bevestiging teruggekregen dat de dienst AL geactiveerd was, dus niet toen pas ,maar al geactiveerd.
Probeer je dat overigens nu via de site dan zie je de resultaten van een minstens al 3 maanden falend automatiseringssyteem
Je ontvangt een SMS ter bevestiging wanneer je Vodafone Passport hebt geactiveerd.
Sorry, er is iets fout gegaan met het aanzetten van Vodafone BloX .
Probeer het later nog eens of bel gratis onze Klantenservice (1200) om Passport via de telefoon te activeren.
Of de ondertussen Vodafone Klassieker
De kosten van de afgelopen dagen worden binnenkort verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
Komt de rekening van juli of juni of toch juli met gebruikskosten juni of was het nu andersom. Ja wie weet het nog wel bij Vodafone.
Blijken niet de Vodafone Passport tarieven gehanteerd te zijn.
Wordt doodleuk gemeld dat ik de dienst niet geactiveerd zou hebben.
(op zich al een verschrikkelijke flauwekul om iets te activeren wat gratis is en altijd voordeliger dan de standaard tarieven)
Maar ach wat klanten, makkelijker kunnen wij het niet maken.
Rekeningen die aantoonbaar niet kloppen.
Stuur een sms naar betaaldienst 5454 en betaal voor die service 33,6 ct zoals het hoort.
Maar waarom zitten er dan voor precies dezelfde dienst ineens bedragen van 46,2 ct bij.
Ik heb opgegeven om met dit bedrijf verder te willen (Waar zijn de tijden van Libertel en het A-merk Vodafone gebleven)
Spread the word . Vodafone sucks.
Ik verwacht niet meer dat dit mailtje tot iets leidt, en dat het teveel betaalde bedrag gerestitueerd wordt.
Jullie zouden mij echter een heeeeeeeel groot plezier doen als ik per 1 september of 1 oktober mijn contract mag / kan beëindigen
en dat ik de lijdensweg – klant van Vodafone zijn - niet tot februari hoef te ondergaan.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
@ daddycrash
naar aanleiding je mailtje heeft een collega contact met je opgenomen. Hopelijk is het naar tevredenheid opgelost.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
naar aanleiding je mailtje heeft een collega contact met je opgenomen. Hopelijk is het naar tevredenheid opgelost.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:18
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
Idd naar tevredenheid opgelost. Excuses voor de falende systemen gehad en het teveel betaalde wordt gerestitueerd. Vodafone moet hard zijn best doen om weer te worden wat het was. Deze uitingen op dit forum zijn een topje van de ijsberg. Afdalen gaat snel, terugkomen naar het oude nivo duurt een hele tijd
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
ook bij mij is het een lastig verhaal, nu anderhalve maand bezig om ook maar iets van creditatie of een goede rekening te krijgen. Veel is buiten mijn tegoed gerekend, dus die rekening heb ik niet betaald. Ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet hoef te betalen. Wel wordt elke keer de fout bij mij gelegd, iets waar vodafone erg goed in is als ik het zo lees op internet. Inmiddels brief geschreven, paar keer langs de winkel geweest en vele malen met de onvriendelijke klantenservice gebeld. Van het kastje naar de muur...
Wat mij betreft einde vodafone als 't niet snel opgelost is.
Wat mij betreft einde vodafone als 't niet snel opgelost is.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 nov 2008 16:23
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
Ik kan een boek schrijven over de manier waarop vodafone met je omgaat. Ik zit al ruim 2 jaar bij vodafone en heb nooit problemen gehad! Nu sinds de afgelopen 2 maanden heb ik 2x rekeningen gehad OVER de 400 euro..!! terwijl ik in die 2jaar nog nooit over de 100 euro had gezeten, vervolgens ben ik het filiaal in Alkmaar "uitgezet" ik moest de klantenservice maar bellen, klantenservice kost mij 0.70 cent per minuut. Dat noem ik dus al geen service, ik wordt van kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk kan ik dus gewoon intotaal bijna 900 euro neertellen vanwege een fout die hun niet willen uitzoeken! Ik heb 2 weken geleden een aangetekende brief gestuurd naar het hoofdgebouw van vodafone en nog niks terug gehad, ik heb vorige keer op MIJN koste 3 kwartier aan de tel gezeten met klantenservice en er werdt uiteindelijk in mijn oor opgehangen! Ik wil weten over er meer mensen zijn met belachelijk hoge telefoonrekeningen! Als ik ook mijn specificatie's bekijk zijn het ALLEMAAL mijn eigen nummers, alleen kloppen tijden en datums niet! Maar ja ik heb nergens bewijs van! En ook de site vind ik een belachelijke site! Er staat helemaal geen status van NU, en ik heb een smsblox van maximaal 1000 en ik kan nergens zien op hoeveel ik nu ongeveer zit! Ik kan me contract beindigen maar ik heb opzich een hoge vaste abonementskosten en daar zit ik dan natuurlijk aan vast, en ik wil gewoon mijn onschuld bewijzen!
afz. jennifer
afz. jennifer
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
Dien schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een klacht over deze rekeningen in.
Geeft aan dat u binnen 4 weken een gespecificeerde rekening waarin u inzage heeft in uw verbruik zowel via telefonie als sms.
Geeft aan dat u als Vodafone deze niet levert dit als een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie telecommunicatie.
ik ben rond aan het kijken waar ik mobiel me bij aansluit. Vodafone wordt het zeker niet.
Geeft aan dat u binnen 4 weken een gespecificeerde rekening waarin u inzage heeft in uw verbruik zowel via telefonie als sms.
Geeft aan dat u als Vodafone deze niet levert dit als een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie telecommunicatie.
ik ben rond aan het kijken waar ik mobiel me bij aansluit. Vodafone wordt het zeker niet.
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
beste TdeHond,
Bedankt voor de reactie! Echter een rekening heb ik wel gekregen maar hier staan bedragen op die allemaal buiten mijn bundel vallen. Ook bij mij werd de verbinding verbroken met de klantenservice toen de medewerker geïrriteerd werd en geen oplossing wist.
Hoe hier te handelen tegen een groot log orgaan wat de zaken niet op orde heeft? Een brief is reeds gestuurd, deze heb ik ook een tweede keer door een medewerker bij de vodafone winkel laten sturen.
Vodafone verliest héél veel klanten op deze manier, terecht wat mij betreft!
Bedankt voor de reactie! Echter een rekening heb ik wel gekregen maar hier staan bedragen op die allemaal buiten mijn bundel vallen. Ook bij mij werd de verbinding verbroken met de klantenservice toen de medewerker geïrriteerd werd en geen oplossing wist.
Hoe hier te handelen tegen een groot log orgaan wat de zaken niet op orde heeft? Een brief is reeds gestuurd, deze heb ik ook een tweede keer door een medewerker bij de vodafone winkel laten sturen.
Vodafone verliest héél veel klanten op deze manier, terecht wat mij betreft!
Re: VODAFONE ONLINE / KLANTENSERVICE?
Ik ben ervan overtuigd dat als iedereen schriftelijk aangetekend Vodafone om een specificatie van de gesprekskosten en smssen verzoekt, zodat de klanten kunnen nagaan of er terecht gesprekken buiten de bundel vallen met daarbij het dreigement naar de Geschillencommissie te gaan als niet binnen uiterlijk 4 weken verantwoording afgelegd wordt over de onjuiste facturen, dat er dan structureel naar een oplossing gezocht gaat worden.
Er zijn zoveel mensen met facturen die niet kloppen dat Vodafone er een dagtaak en kosten bij krijgt als ze kunnen gaan wonen bij de Geschillencommissie vanwege alle zaken die daar behandeld gaan worden.
Er zijn zoveel mensen met facturen die niet kloppen dat Vodafone er een dagtaak en kosten bij krijgt als ze kunnen gaan wonen bij de Geschillencommissie vanwege alle zaken die daar behandeld gaan worden.