LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone - Onvrijwillig aangesloten abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Laurien

Vodafone - Onvrijwillig aangesloten abonnement

Ongelezen bericht door Laurien »

Circa. 2 maanden geleden wilde ik een abonnement aanschaffen bij de Vodafone Online Winkel. Dit heb ik toen ook online aangeschaft,
maar het bleek niet het juiste abonnement voor mij te zijn achteraf gezien. Ik heb vervolgens toen ook het abonnement op tijd geannuleerd
(via de telefoon) wat ook bevestigd is door Vodafone. Echter werd ik na een paar dagen opnieuw opgebeld door Vodafone met de vraag of
ik het toen toch niet wilde aanschaffen. Alleen hier al stond ik van te kijken aangezien ik het op tijd had geannuleerd. Vervolgens heb ik het tijdens
dat telefoongesprek opnieuw geannuleerd wat opnieuw bevestigd was.

Enkele dagen later bleek ik opeens beperkte service te hebben wat maar niet wegging, terwijl er voldoende bereik was. Na dit uitgezocht te hebben
bleek het abonnement tóch aangesloten te zijn, maar doordat mijn nieuwe simkaart niet werd toegestuurd door de annulering, en deze simkaart was afgesloten
zat ik met een mobiel die niet werkte. Ik heb vervolgens Vodafone gebeld waar werd gezegd dat we maar naar de winkel moesten gaan en we
daar gratis een nieuwe simkaart prepaid zouden krijgen en het dan weer goed zou zijn. Wij werden echter al gauw weggestuurd omdat men
dat niet zou kunnen doen, en wij moesten maar weer contact opnemen met de online winkel. Wij hebben toen opnieuw gebeld waar ons werd gezegd
dat we maar weer terug naar de winkel moesten omdat het toch echt zou moeten kunnen. Wederom werden wij weggestuurd met het bericht dat men
niks voor me kon doen. Vervolgens moesten wij wéér Vodafone bellen en werd ons gezegd dat ze achter de persoon aangingen wie het abonnement
toch had aangesloten, en dat het binnen een aantal dagen goed zou zijn. Na een paar dagen was er alsnog niets veranderd en hebben wij naast het bellen
ondertussen ook diverse mailtjes gestuurd (waar nooit op is gereageerd). Wij zijn toen naar een andere Vodafone winkel gestapt (gezien dat aan de
telefoon ons dat steeds werd verteld) maar ook daar werden wij weggestuurd met het bericht dat we het maar met de online winkel moesten uitzoeken.

Wij hebben toen wéér gebeld en zijn teruggegaan naar de oude Vodafone winkel (Leidschendam). Wij stonden wederom op het punt weggestuurd te
worden met hetzelfde bericht, maar na het laten zien van de bevestigingsmail van Vodafone van de annulering hebben zij uiteindelijk toch maar
contact opgenomen via de telefoon met (blijkbaar volgens hen) de juiste Vodafone afdeling. Mij werd toen na dat gesprek beloofd dat binnen 10 werkdagen
ik een nieuwe prepaid simkaart inclusief oud nummer en de resterende 40 euro beltegoed (wat er ook nog opzat) zou ontvangen via de post.
Ook dit werd per mail bevestigd, echter was het nu 15 werkdagen. De 15 werkdagen (3 volle weken weer verder dus) zijn inmiddels allang voorbij, en ik
heb nog niks ontvangen. Wij hebben toen wederom WEER gebeld en ons werd verteld dat het vakantie tijd was en dat ze mij letterlijk vergeten waren.
Zij zouden de simkaart direct opsturen en ik zou hem begin deze week ontvangen moeten hebben. Echter is dit, verrassend genoeg, wéér niet gebeurd
waardoor ik nu al ruim 2 maanden (!) zonder mijn mobiele telefoon zit. Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden.

Ze drammen er eerst een abonnement door via de telefoon ook al is het geannuleerd, vervolgens sluiten ze het toch aan, maken ze mijn
mobiele telefoon onbruikbaar, word ik continu van het kastje naar de muur verwezen, moet IK degene zijn die tijd en moeite vrij moet maken voor
HUN fout door continu te moeten bellen, te mailen en naar de winkel te moeten gaan, word ik vervolgens weer weggestuurd, wordt mij later een keer
beloofd dat het binnen 10 (wat later ook weer 15 werd) werkdagen goed zou komen wat óók niet gebeurt, wordt mij daarna doodleuk verteld
dat het vakantie is en ze mij vergeten zijn en ze de simkaart direct op zouden sturen wat nu dus óók al niet gebeurt. Ik vind dit echt te asociaal, klantonvriendelijk en belachelijk voor woorden, en dat IK ook continu degene moet zijn die overal achteraan zit terwijl zij gewoon geen bal uitvoeren
en mij laten wachten vind ik werkelijk onvoorstelbaar.

Niet alleen ben ik nu mijn oude nummer kwijt, maar ben ik ook al ruim 2 maanden niet bereikbaar, kan ik zelf niets meer met mijn telefoon doen, maar is
ook doodleuk mijn beltegoed van 40 euro weg waardoor het me alleen maar geld kóst door HUN fout. Vervolgens moet ik maar overal achteraan zitten,
voeren jullie blijkbaar geen bal uit ook al wordt mij van alles beloofd maar ben ik nu onderhand ook noodgedwongen geweest om een nieuw prepaid
pakket aan te schaffen (uiteraard niet meer bij hen, zo slim ben ik dan wel) wat me óók al geld kost.

Gisteren hebben weer gebeld aangezien ze beloofd hadden dat het begin deze week binnen moest komen, maar toen kregen we doodleuk te horen dat het opeens allemaal nog utigezocht moest worden. Kortom, er is nog steeds niets gebeurd. Zij hadden me beloofd gisteren, me vandaag terug te bellen, maar tot nu toe heb ik geen bericht gehoord. Wij hebben vandaag wéér gebeld dus met de vraag waar hun telefoontje bleef, en toen is ons gezegd dat ene Ronald ons vándaag terug zou bellen. Echter, ze hebben niets van zich laten horen.

Ik heb sterk de indruk gekregen dat Vodafone me aan het lijntje zit te houden en ze uberhaupt geen zin hebben om er ook nog maar iets aan te doen, gezien ze géénéén belofte nakomen, ze 'NIETS van zich laten horen en er íédere keer weer een maar en een smoes is en er niks gebeurt.

Ik word hier werkelijk niet goed van en wil dus ook een klacht indienen. Echter heb ik nog geen adres kunnen vinden, en vraag ik me af of er wel iets gebeurt als ik het naar het hoofdkantoor van Vodafone stuur. Ik wil in ieder geval iets ondernemen nu (iemand tips, ideeen ?) want ze halen me het bloed onder de nagels vandaan.

TdeHond

Re: Vodafone - Onvrijwillig aangesloten abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer dat u niet schriftelijk, aangetekend tijdig geannuleerd heeft. Ik adviseer u voortaan altijd schriftelijk, aangetekend, in geval van annulering binnen een tijdsperiode van 7 werkdagen, met ontvangstbevestiging te doen. Dan heeft u ook bewijs van ontvangst binnen de gestelde termijn. Kopie van brief maken en bewijs van verzend- en ontvangst door... goed bewaren.

Ook opzeggen van abonnementen schriftelijk en aangetekend doen i.v.m. miraculeuze verdwijningen van niet aangetekende brieven in de papierversnipperaar!

Gelukkig heeft u iets van bewijs van annulering in de vorm van de e-mail van Vodafone.

Ik adviseer u deze te printen en als bijlage mee te zenden met een aangetekende brief aan vodafone waarin u hen schriftelijk en aangetekend in gebreke stelt. U stelt een redelijke termijn waarbinnen zij u de toegezegde nieuwe simkaart toesturen + u vraagt om naast de e-mail alsnog een schriftelijke bevestiging annulering overeenkomst te sturen binnen 14 dagen.

U kunt aangeven dat als Vodafone hier niet aan voldoet u ook de prepaid kaart als geannuleerd beschouwt en overgaat naar een andere provider. ( wat u al gedaan heeft, maar dit terzijde)

Krijgt u geen reactie en wordt u geconfronteerd met onterechte incasso's, dan kunt u e.e.a. voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Laurien

Ongelezen bericht door Laurien »

Inmiddels heb ik éíndelijk een simkaart mogen ontvangen van Vodafone, maar vervolgens ook doodleuk enkele weken erna 2 facturen abonnementsgeld. :shock: Het BLIJFT ook gezeur hiermee. Ik heb een klachtenbrief gestuurd (6 weken terug)naar zowel het hoofdkantoor, als de klantenservice prepaid als de klantenservice abbonementen, maar geen énkele reactie teruggekregen behalve facturen.

Inmiddels heb ik Vodafone weer moeten bereiken en het zou teruggestort worden. Maar nu heb ik verdorie vandaag wéér facturen ontvangen met een bedrag dat volgende week zal worden afgeschreven. :shock:
Ik word hier werkelijk niet goed van...

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Leg uw probleem eens voor bij Consuwijzer.nl door met hen te bellen of dit een geval voor de geschillencommissie is.
Op hun site staat telefoonnr. www.consuwijzer.nl

vodafone ellende

Ongelezen bericht door vodafone ellende »

Toen ik met mijn zaak voor de Rechter stond, kon ik aan zijn houding merken dat ze het helemaal gehad hebben met die houding van Vodafone. Het viel mij op dat zaken zo van de tafel worden geveegd (rolzitting) zodra je aangeeft dat je het niet met de gang van zaken eens bent. Ze zijn er zo hondsbrutaal dat ze denken alles te kunnen maken en zien de realiteit totaal niet meer.( niet oneerbiedig bedoeld maar veel ongeschoold personeel) De brieven die ze sturen slaan kant nog wal, in mijn geval werd er een incasso bureau ingeschakeld, tw Interum Justitia uit Den Haag, gewoon lagwekkend wat die je dan voor brieven sturen, zo knullig dat de Rechter zijn wimpers fronste (terwijl ze zelf in hun correspondentie het tegenovergestelde beweren) Ik zou gewoon alvast schriftelijk opzeggen en de telefoonkaart meesturen (aangetekend) want ze liegen en bedriegen, Dat is wat een Rechter belangrijk vind een datum, punt waarop je er geen gebruik meer van kon maken, en dat de terechte rekeningen tot dat moment zijn voldaan.Alle dreigbrieven die er dan achteraan komen kun je gewoon in de wind slaan, geef meteen aan dat je het voor de rechter wilt laten komen bespaart je meteen die brieven van die foute incasso bureau,s.

Gesloten