LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone opzeggen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JJa
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:21

Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door JJa »

Mijn vodafone-abonnement loopt over 2 maanden af. Nu hoorde ik van mijn zus dat haar abonnement stilzwijgend doorging. Dus ik ging uitzoeken hoe dat zat. Blijkt inderdaad dat ik mijn abonnement 3 maanden voor het afloopt moet opzeggen. En ik maar denken dat ik een contract voor 2 jaar had getekend.

Nu ben ik dus al een maand te laat met opzeggen. Het gaat mij niet zozeer om nog een maand 20 euro, maar heb gewoon geen zin om die vodafone nog maar iets te betalen. Ik was de 1ste maand van mijn abonnement al van plan om na die 2 jaar niet bij vodafone door te gaan. Dat gevoel werd naarmate de tijd steeds erger i.v.m. valse voorlichting. Elke vodafone medewerker zegt weer wat anders, aan de telefoon en in de winkel. En dus nu dit weer....

Ik heb dus gelijk de vodafone-lijn gebeld toen ik hier achter kwam. De dame aan de telefoon wou natuurlijk graag dat ik mijn abonnement verlengde :roll:
Ik moest natuurlijk wel even vertellen waarom ik niet wilde verlengen. Na mijn verhaal leek deze dame mij zelfs te begrijpen en ik vroeg hoe ik had moeten weten dat ik 3 maanden van tevoren moet opzeggen. Ze zei dat ze dat in de winkel hadden moeten vertellen, maar dat hadden ze natuurlijk niet gedaan.....

Hebben meer mensen dit probleem gehad?
Kan je er nog wat aan doen of zit ik dus gewoon een extra maand aan het contract vast?

johannes02
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2004 22:31

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door johannes02 »

Al de info over opzeggen en opzegtermijn staat duidelijk op de site van Vodafone, en als je geluk hebt bellen ze met een aanbieding om je contract te verlengen.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door jelle. »

Gevalletje van voorwaarden lezen.

Klinkt hard en dat is het ook, maar een béétje nadenken van de klant kan ook geen kwaad ;)

JJa
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:21

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door JJa »

nouja duidelijk op de vodafone site?? Je moet er echt naar op zoek zijn. Natuurlijk denk ik als klant ook na hoor. Maar als ik een abonnement van 2 jaar teken, dan denk ik dat het gewoon voor 2 jaar is. Een contract dat afloopt ook opzeggen, dat is gewoon dubbel.

Ik weet ook wel hoe het zit en hoe goed ik de kleine lettertjes had moeten lezen.

Ik vroeg om advies, niet om mensen die mij gaan vertellen wat ik had moeten doen. Daar kan ik nu toch niets meer aan veranderen en aan die reacties heb ik dus helemaal niets.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door jelle. »

1) Dat is dus een les voor de volgende keer, goed om te lezen dat je het nu wel doorhebt :)
2) Contract dat afloopt = contractsvrij zijn, ik denk ook niet dat je blij was geweest als het hele contract was opgezegd en je je nummer kwijt was geweest?
3) Er is geen advies hierover mogelijk, ja je zit er een extra maand aan vast

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door areyouben »

Advies is gelijk op te zeggen nu.
Voor de volgende keer is het advies een herinnering te gebruiken.

Zelf gebruik ik www.onlinecontracten.nl ;)

JJa
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:21

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door JJa »

handig, dankjewel :)

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door Rosa11 »

elke provider handteert 3 maanden opzegtermijn...

je kunt altijd natuurlijk zeggen dat je per direct wilt opzeggen en dat kan ook wel maar dan ben je wel nog verplicht die ene maand alsnog te betalen want dat zijn de contractsvoorwaarden, ook al ben je dan contractsvrij...

JJa
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:21

Re: Vodafone opzeggen?

Ongelezen bericht door JJa »

zet het nu om in vodafone prepaid, zo kan ik tot op het laatste moment nog de beste aanbieding kiezen.

Gesloten