LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mathijs79
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2011 20:37

Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door Mathijs79 »

Vandaag heb ik een abonnement afgesloten bij Vodafone. Nu heb ik hier spijt van. Weet iemand of ik dit nog zonder gevolgen kan beeindigen? Is er nog een wettelijke tijd die mij beschermd?
Met vriendelijke groeten,

Mathijs

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door Yme »

In de winkel geldt koop=koop. Bij aanschaf via internet/telefoon heb je 7 werkdagen bedenktijd (koop op afstand).

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door henk51 »

In de winkel geldt koop=koop. Bij aanschaf via internet/telefoon heb je 7 werkdagen bedenktijd (koop op afstand).
Yme niet helemaal juist, er zijn uitzonderingen.

Bron consuwijzer:
Wanneer koopt u wel op afstand, maar hebt u geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

reizen die u op internet boekt; tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften; producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak; producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen. Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.

gr Henk

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Interessant is op te merken dat de afkoopsommen die telecomproviders eisen bij voortijdige beëindiging contract oneerlijk zijn. Zo'n beetje alle providers maken zich op dat punt schuldig aan oneerlijke handelspraktijken en liegen ze klanten voor. Tele2 doet dat trouwens ook bij internetabonnementen.

Zie http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door Skann »

@Yme, via de winkel hebben mensen nog steeds het recht om binnen 48 uur te cancellen. Bij alle grote providers.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Hoe kom je erbij dat je in de het recht hebt om binnen 48 uur te annuleren?
Vodafone en KPN bieden die mogelijkheid, maar het is aan de winkel om dit te doen of niet, in veel gevallen als jij er een toestel bij gekregen hebt zal een winkel dit niet doen.Het is dus een service, geen recht.
Bij T-Mobile is het zelfs niet mogelijk.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vodafone opzeggen

Ongelezen bericht door Henri42 »

De vodafone winkels werken in opdracht van de Vodafone organisatie in Maastricht, via de klantenservice kun je soms wat regelen,als de gsm uitgepakt is , kun je niets terugbrengen, Vodafone is vrij strikt als ze in hun recht staan :mrgreen:

Gesloten