LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Rekening €1700

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HvdGron
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:49

Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door HvdGron »

Hallo,

Mijn vriendin heeft al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijgt zij dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.

Dit tot dat zij gisteren een rekening kreeg van bijna € 870, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij ons oproept, zeker omdat wij thuis gewoon een wifi verbinding hebben, en omdat ze de 3g data eigenlijk alleen gebruikt om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. het verhaal word nog vreemder als we bedenken dat ze precies hetzelfde 3g gebruik heeft vertoond als de maanden waar ze wel een normale rekening heeft gekregen.
Ook vinden wij het vreemd dat de specificatie zegt dat ze iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat toch echt onmogelijk is aangezien wij net als alle andere mensen gewoon slapen 's nachts.
***Het geheel werd nog mooier toen we er achter kwamen dat er op de 12e van de maand volgens Vodafone 294 MB is gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en dat zij op de 13e van de maand een smsje kreeg van Vodafone dat haar databundel (200MB) voor 90% is gebruikt***. Wat dus volgens de eigen beweringen van Vodafone niet klopt.

*** het argument van de klantenservice medewerker voor het feit dat dit dus een dag later gebeurde was: dat het voor Vodafone technisch niet mogelijk is om op het moment van bundel overschrijding zelf een smsje te versturen (wat ik zeer betwijfel aangezien mij dit ±seconden kost). maar buiten dat was het de 13e geen 90% maar 100% dus als dit wel waar is hebben ze nog steeds foutieve informatie doorgespeeld!***

Gisteren is de data verbinding van de telefoon overigens volledig geannuleerd.

Nu kijken we net op mijn Vodafone (ik weet zelf niet hoe dit heet bij Vodafone) en zien we hier dat er voor deze maand ook al ± 930 euro is gebruikt. Dit weer voor Datagebruik buiten de bundel. dit keer kreeg ze de 25e van de maand een smsje dat ze 75% van haar databundel had gebruikt. De 29e (gister) is het dataverkeer volkomen uitgezet. wat dus betekend dat ze voor ongeveer € 900 3g data verkeer heeft gebruikt in 4 dagen tijd(terwijl zij in haar tentamen week zit, en dus sowieso bijna geen internet gebruikt, wifi of 3g).

Nu heb ik net uiteraard gebeld naar de klantenservice, maar die vonden het maar vreemd dat ik belde over iets dat ik toch echt gebruikt heb. (ik zal voor de rest niet uitwijken over het gebrek aan kwaliteit van deze klantenservice, aangezien dit mij normaal gesproken eigenlijk niks zou kunnen schelen)

Ik snap ook dat het wellicht vreemd is dat ik dit hier plaats voor mijn vriendin ipv dat zij het zelf doet, maar het heeft haar toch wel geraakt. Wat u wellicht wel zult begrijpen.


Heeft iemand tips of heeft iemand in zo'n zelfde situatie gestaan? Dan hoor ik het graag!
(Wilt u wel reageren maar snapt u mijn verhaal niet helemaal, dan hoor ik het ook graag)

Edit, wat ik vergeten te vermelden was:
Ik wil u in ieder geval bedanken dat u de tijd heeft genomen mijn (enigszins lange) bericht te lezen!

Mvg,
H. van der Gronden

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door SaritaX »

Omdat er steeds op vast tijden verbinding is gemaakt lijkt het er op dat het een app is die uit zichzelf contact maakt met internet om gegevens op te halen. Vaak als je een app op je telefoon zet vraagt deze om allerlei toestemmingen en dit is er soms 1 van.
Ik zou dus sowieso even alle apps nalopen die op haar telefoon staan.

HvdGron
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:49

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door HvdGron »

Hallo,
SaritaX schreef: Ik zou dus sowieso even alle apps nalopen die op haar telefoon staan.
Ik snap je punt, 3g data is inmiddels al volledig uitgeschakeld. Ook is er bij Vodafone bekend gemaakt dat ze dit NIET meer mogen leveren aan deze telefoon.

Maar het scenario dat je schets roept ook vraagtekens op, omdat wij op deze tijdstippen gewoon wifi verbinding hadden. Ook voorgaande maanden was er geen probleem.

Bedankt voo je reactie!

Met vriendelijke groet,
H. van der Gronden

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door Har06 »

Bij vodafone kun je in detail het verbruik nagaan, ik zou maar vlug een internet abo afsluiten :wink:

HvdGron
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:49

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door HvdGron »

Hallo,

Zoals eerder vermeld was er al sprake van een internet abonnement (data bundel).
Dit is echter niet het probleem, omdat er altijd sprake is geweest van een wifi verbinding.

Bedankt,
HvdGron

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door Har06 »

HvdGron schreef:Hallo,

Zoals eerder vermeld was er al sprake van een internet abonnement (data bundel).
Dit is echter niet het probleem, omdat er altijd sprake is geweest van een wifi verbinding.

Bedankt,
HvdGron
vreemd dan zeker een abo met weinig data verbruik

Bendegek
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:02

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door Bendegek »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=124887

Ja ook ik heb problemen met vodafone. volgens Vodafone ook op 13 oktober veel data vebruikt buiten de bundel. Ik heb nu rechtsbijstand ingeschakeld en hopelijk kunnen hun iets meer voor ons doen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ook als er een wifi verbinding is kan de telefoon automatisch overschakelen naar 3G als de wifi verbinding bijvoorbeeld tijdelijk uitvalt.
Dus als je altijd gebruikt maakt van wifi kan je beter de 3G verbinding helemaal uit zetten (zoals je nu hebt gedaan).

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Er zijn hier diverse topics te vinden met hetzelfde of een vergelijkbaar probleem...lees die eens door wellicht wordt u er wijzer van

Jaytree
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2012 19:40

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door Jaytree »

Bij mij zelfde rare dingen, heb al bijna een jaar een vodafone abonnement, 275 belminuten, 1400 mb. Ik ga nooit over mijn beltegoed heen, nu laatste 2 rekeningen het dubbele. Door deze voor mij rare rekeningen, houd ik via de app mijn beltegoed en verbruik in de gaten. Nu kwam ik er dus achter dat ik deze maand (15 nov)al 1300 mb heb verbruikt, dit terwijl ik nog nooit meer als 500 MB verbruik. Ik heb ook een app die mijn verbruik in de gaten houdt, die geeft een hoop minder aan als vodafone. Natuurlijk gebeld, maar idd zei zeggen dat ik dat toch echt gedaan heb. Hun woord tegen het mijne, geen leuk gevoel. Ben gewoon benieuwd of hier meer mensen tegen aan lopen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door berndv »

Jaytree schreef:Bij mij zelfde rare dingen, heb al bijna een jaar een vodafone abonnement, 275 belminuten, 1400 mb. Ik ga nooit over mijn beltegoed heen, nu laatste 2 rekeningen het dubbele. Door deze voor mij rare rekeningen, houd ik via de app mijn beltegoed en verbruik in de gaten. Nu kwam ik er dus achter dat ik deze maand (15 nov)al 1300 mb heb verbruikt, dit terwijl ik nog nooit meer als 500 MB verbruik. Ik heb ook een app die mijn verbruik in de gaten houdt, die geeft een hoop minder aan als vodafone. Natuurlijk gebeld, maar idd zei zeggen dat ik dat toch echt gedaan heb. Hun woord tegen het mijne, geen leuk gevoel. Ben gewoon benieuwd of hier meer mensen tegen aan lopen?
Die app, houd die uitgaande en inkomende data bij? De datalimieten bij veel providers is inkomend en uitgaand tezamen.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Misschien een tip om het abonnement om te zetten naar de 10 GB actie van Vodafone, zou alvast een gebaar kunnen zijn in de goede richting van Vodafone en misschien kunnen ze dan ook met terugwerkende kracht die 10GB verrekenen over de gemaakte kosten!?!

Vodafone Webcare kom maar in!

MVG,

Henk

jean1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 19:45

Re: Vodafone Rekening €1700

Ongelezen bericht door jean1962 »

ik zit met het zelfde probleem en vodafone doet er niets aan ik heb hun zelf al gezeg sinds de brandt in rotterdam
ik heb 4 maanden geleden mij abonement verleng met 50% korting en die stelen ze op die manier terug ik zat gemiddeld rond 80 euro nu 160 euro en wat doen we daar tegen niets meschien iets voor tros rader of alberto stegenmam

Gesloten