LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Scherp

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annabel1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:13

Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Annabel1 »

Ik heb sinds vorige week een abonnement op Vodafone Scherp genomen. Ik zit tussen twee banen is en heb in het verleden altijd een abonnement van de zaak gehad. Ik ben dus helemaal niet bekend met alle valkuilen die de 'goedkope' particuliere abonnementen met zich mee brengen.

Ik heb een Vodafone Scherp abonnement 350 minuten bellen plus 100 sms'jes per maand. Als je er buiten gaat dan betaal je 25 cent p/min en 25 cent per sms'je. Dat had ik wel nagevraagd. Als je een nieuw telefoonnummer hebt, dan ga je natuurlijk direct iedereen je nieuwe nummer sms'en. Wat blijkt, je hebt geen inzage in je sms saldo. Vodafone kan wel zien wat je saldo is, maar ik kan het zelf niet zien. Dat riekt naar oplichterij. Er moet toch een manier zijn (zonder dat je 1200 belt voor 25 cent per minuut) om te weten waar je staat. Ja sommige telefoons hebben een berichten teller, maar de mijne niet.

Wil iemand mij nog ergens anders voor waarschuwen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door TdeHond »

Let goed op of de afrekeningen kloppen. Vodafone lijkt problemen te hebben met juiste facturering.

Annabel1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:13

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Annabel1 »

Bedoel je dat ik een gespecificeerde rekening moet aanvragen? Of krijg je deze gratis? Ergens zag ik staan dat je er 2,75 Euro per maand voor moet betalen en elders zag ik 'vraag nu gratis aan!'. Ik vind het niet zo duidelijk.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote site:
[ Wat kost een kopie van een rekening en hoe vraag ik die aan?

Alle online rekeningen in My Vodafone kun je zelf uitprinten. Maak je nog geen gebruik van My Vodafone, meld je dan eenvoudig aan: Aanmelden voor My Vodafone.

Wil je een papieren kopie van een rekening die niet ouder is dan 12 maanden? Vraag deze dan direct aan via My Vodafone > Mijn rekening > Kopie rekening. Je betaalt 1,75 euro per kopie.

Als je een kopie aanvraagt via de telefonische klantenservice (1200), dan zijn de kosten 3,50 euro. ]

Als de specificatie op My Vodafone volgens u niet lijkt te kloppen dan lijkt het mij vroeg genoeg om een papieren kopie van een specificatie aan te vragen mocht de uitdraai niet naar je zin zijn.

Mirage
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2008 13:23

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Mirage »

@Annabel,
de grootste fout is helaas reeds gemaakt en dat is met Vodafone in zee gaan, maar gedane zaken nemen geen keer....

Anyway, hou je online factuur goed in de gaten. Het probleem zit m namelijk niet in het feit dat je niet verstuurde smsjes of gebelde minuten moet betalen, maar dat ze minuten of smsjes factureren die binnen de bundel vallen. Tel dus gewoon je minuten en smsen bij elkaar op en kijk of de eventuele kosten buiten de bundel terecht zijn, simpel kwaweitje.

Het klopt dat je ook geen of nauwelijks inzicht inzicht hebt in je verbruik. Echter, ALLE GSM's ooit gemaakt hebben een minuten teller voor uitgaande gesprekken. Bijna alle Nokiaatjes van de laatste jaren, zelfs die van een paar tienstjes hebben een SMS-teller. Je hebt ongetwijfeld iemand in je omgeving die zo'n ding nog in de la heeft liggen, leen die gewoon even totdat VFE de zaakjes weer op orde heeft en je via 1200 of my vodafone betrouwbare info krijgt....in 2017.......
succes

Annabel1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:13

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Annabel1 »

Ik heb een Nokia 6230i, ik heb zojuist nog ergens een handleiding gevonden. Die zal ik er eens op na slaan. In ieder geval bedankt voor jullie tip. Gelukkig heb ik op het laatste moment afgezien van een twee jarig abonnement en heb ik me voor 1 jaar vast gelegd. Ik heb helemaal geen zin om zoveel tijd te stoppen in een telefoon abonnement. Wat mij betreft moet zo'n abonnement je zorgen omtrent telefonie een beetje weg nemen ipv irritatie opleveren. Ik woon tussen Eindhoven en de Belgische grens en daar zijn volgens anderen Vodafone en KPN het meest geschikt vwb het bereik. Maar over KPN hoor ik ook veel narigheid.

MarlyMarly
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 18:55

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door MarlyMarly »

ik vind het ook heel vreemd dat je geen sms tegoed kan zien op my vodafone. En ook niet kan opvragen zogenaamd.

Bij vodafone zelf weten ze niet eens waar ze mee bezig zijn. Ik had namelijk de klanten service gebeld en die mevr zei dat het wel zou moeten kunnen dat ik mijn sms tegoed kon zien op my vodafone. En ze zei zelfs dat ze het voor me zou oplossen. En ze kon me zelfs vertellen hoeveel smsjes ik nog had. Dus je kan het wel opvragen via 1200, maar dat kost je 25ct p/m. Terwijl op de site staat dat je nooit en te nimmer je sms tegoed kan opvragen. Dus mocht je een keer de tel kwijt zijn suggereert de site dus dat je de Jan met de korte achternaam bent, want je sms tegoed zal je nooit meer te weten komen.

En ja je kunt het bijhouden via je telefoon, maar mijn tel houd alleen bij hoeveel sms ik verzonden heb en dus niet hoeveel ik nog over heb. Dus dan moet je alsnog iedere maand onthouden hoeveel je smsjes nog hebt en gaan aftrekken van het aantal dat je hebt verzonden. Ik snap best dat het een keer kan gebeuren dat je een keer vergeet hoeveel smsjes je nou nog hebt die maand. Dan moet je maar raden of je over je bundel heen bent, bij deze twijvel kan je dus weer 1200 bellen voor je sms tegoed. Echter volgens vodafone wordt dat niet officieel ondersteunt, want op de site staat duidelijk dat je het sms tegoed niet kan opvragen, ook niet door de klantenservice te bellen. Dus uitgaande van dit beleid gaat vodafone ervan uit dat je ten alle tijde je sms tegoed moet onthouden, mocht je het een keertje vergeten dan bieden zij geen support.

Ik snap niet dat bedrijven dit gewoon kunnen maken.

Annabel1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:13

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Annabel1 »

Ik hoop dat Radar hier een keer aandacht aan besteed. Ik vind bijzonder vreemd en zeer klant onvriendelijk.
Ik heb voor mezelf al uitgemaakt dat ik na een jaar niet meer verder ga met Vodafone.

RADAR doe er svp iets mee!

Zilverspar
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 nov 2008 13:33

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Zilverspar »

@Annabel1,
Je kunt met Vodafone Scherp GEEN gebruik maken van blox en dat is jammer want dit kan je behoorlijke voordelen opleveren.

Dat wilde ik even aan je kwijt, bij een gewoon sim only abo kan dat wel....

Annabel1
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:13

Re: Vodafone Scherp

Ongelezen bericht door Annabel1 »

Wat is dat ook al weer?

Gesloten