Lees onderstaand. Hebben zei nu gelijk of ik?
Welkom bij de Vodafone Chat. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
Je spreekt nu met José van Vodafone.
José: Hallo! Je chat met José. Ik help je graag met je vraag. Waarmee mag ik je van dienst zijn?
Bas : Op jullie website staat de de kosten buiten europa (thailand) 9,10 per MB zijn. Op de Consuwijzer staat dat de maximumkosten buiten Europa maximaal 0,70 cent mogen zijn. Kunt u dit uitleggen
José: de tarieven weet ik niet uit mijn hoofd ik pak ze er even bij
José: ik zie inderdaad dat deze kosten 9.10 per MB zijn
José: met de informatie van de consuwijzer ben ik niet bekend
Bas : http://www.consuwijzer.nl/thema/roaming ... 1803670196
Bas : Bijna onderaan staat de regel: Let op: de datalimiet voor mobiel internet geldt wel wereldwijd..
Bas : In 2013 is het zelf 0,45 cent
José: ik pak de site er even bij momentje
Bas : Yep
José: dit stukje is heel belangrijk
José: In welke landen gelden de maximumtarieven voor roaming?
De afgesproken maximumtarieven zijn alleen in de 28 landen van de Europese Unie geldig. Dit zijn: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Kroatië. Niet elk land in Europa is lid van de Europese Unie.
Veel bezochte (Europese) landen waar de nieuwe maximumtarieven niet gelden, zijn: Zwitserland, Noorwegen, Turkije, Liechtenstein, IJsland, Monaco. Buiten de Europese Unie gelden dus geen maximumtarieven voor het gebruik van uw mobiel. Let op: deze kosten kunnen soms schrikbarend hoog zijn!
José: thailand valt hier namelijk niet onder
José: is geen lid van de europese unie
Bas : Ff doorlezen
Bas : Kosten buiten de EU Bent u van plan te bellen, sms'en of gebruik te maken van mobiel internet buiten Europa? Vraag uw aanbieder vooraf dan welke prijzen daar gelden. De maximumtarieven voor roaming gelden namelijk alleen binnen de EU. In landen buiten de EU kunnen de kosten daarom hoger zijn. Let op: de datalimiet voor mobiel internet geldt wel wereldwijd..
Bas : Met name de laatste regel
José: de dat limiet heeft betrekking op het limiet wat de provider instelt
José: zodat er geen hoge kosten gemaakt kunnen worden
Bas : ? hoe bedoel je dat
José: vodafone waakt er voor dat een klant niet met hoge kosten wordt geconfronteerd daarom heef tieder klant een data limiet/beperking van 60 euro
José: dat houdt in dt u niet mer kunt verbruiken of u kiest zelf voro een hoger bedrag
Bas : dus ik kan 133,3 mb gebruiken in Thailand voordat het internet wordt afgesloten?
José: zo kunt u het zien
José: het voordeligst is om de bundel er bij af te sluiten voor 5 euro
Bas : Maar waar komt dan die 9,10 per mb vandaan?
José: kun je per dag 10 mb internetten
José: deze tarieven zijn vastgesteld
Bas : maar dat is wat anders dan 0,45 per mb
José: Buiten de Europese Unie gelden dus geen maximumtarieven voor het gebruik van uwmobiel. Let op: deze kosten kunnen soms schrikbarend hoog zijn!
Bas : Ja maar wel voor mobiel internet
José: het is zoals ik het heb uitgelegd
Bas : Haal die maximum van 60 euro er maar vanaf dan ben ik goedkoper uit dan de 5,- blox
Bas : Dan voldoen jullie niet aan voorwaarden die wettelijk vastgesteld zijn
José: hierover ga ik niet in discussie
José: je kunt altijd een klachten brief schrijven
Bas : Haha, ongelooflijk.
Bas : Twitter dus
José: Kosten buiten de EU
Bent u van plan te bellen, sms'en of gebruik te maken van mobiel internet buiten Europa? Vraag uw aanbieder vooraf dan welke prijzen daar gelden. De maximumtarieven voor roaming gelden namelijk alleen binnen de EU. In landen buiten de EU kunnen de kosten daarom hoger zijn.
José: Ik wens je verder nog een fijne dag toe!
Deze chatsessie is verbroken door de chat adviseur.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone tarieven buiten Europa
-
rozemarijntje
Re: Vodafone tarieven buiten Europa
Nou vond het weg boeiend gesprek en nu??
Zoals ik het zie heeft Vodafone gelijk. Waarom vindt jij dat zij niet gelijk hebben dan?
Beste Bas,
Wat ik begrijp ga je naar Thailand en wil je internetten en bellen met je Nederlandse abonnement.
Als je geld genoeg hebt gewoon doen.
Als je prijsbewust ben doe zoals ik.
Op schiphol sim eruit.
In Thailand koop een prepaid sim overal te koop.
WIFI overal in thailand en voor 99.99% gratis.
Ben in de vakantie max. 8euro kwijt aan bellen sms en internetten.
Ik moet altijd lachen om de mensen die denken dat hun abonnement goedkoop is in het buitenland en
achteraf hier klagen om de hoge rekeningen
Afgelopen vakantie Vietnam sim+beltegoed 8 euro ik heb ruim 2 uur gebeld en nog tegoed over.
Je kan op deze manier nooit meer uitgeven dan dat je vooraf betaald hebt.
gr Henk
Wat ik begrijp ga je naar Thailand en wil je internetten en bellen met je Nederlandse abonnement.
Als je geld genoeg hebt gewoon doen.
Als je prijsbewust ben doe zoals ik.
Op schiphol sim eruit.
In Thailand koop een prepaid sim overal te koop.
WIFI overal in thailand en voor 99.99% gratis.
Ben in de vakantie max. 8euro kwijt aan bellen sms en internetten.
Ik moet altijd lachen om de mensen die denken dat hun abonnement goedkoop is in het buitenland en
achteraf hier klagen om de hoge rekeningen
Afgelopen vakantie Vietnam sim+beltegoed 8 euro ik heb ruim 2 uur gebeld en nog tegoed over.
Je kan op deze manier nooit meer uitgeven dan dat je vooraf betaald hebt.
gr Henk
-
HTCHenk007
Tav de TS
Waarom klaag je als je halve antwoorden krijgt als je zelf halve vragen steld?
Waarom klaag je als je halve antwoorden krijgt als je zelf halve vragen steld?
Zij hebben gelijk, de tarieven worden Europees gelimiteerd, maar de waarschuwing voor hoge dataverbruik kosten, is wereldwijd. In Thailand zal die waarschuwing dus na iets meer dan 4 Mb komen, door die prijs van bijna 10 euro/Mb.BaZZy02 schreef:Lees onderstaand. Hebben zei nu gelijk of ik?
Welkom bij de Vodafone Chat. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
Je spreekt nu met José van Vodafone.
José: Hallo! Je chat met José. Ik help je graag met je vraag. Waarmee mag ik je van dienst zijn?
Bas : Op jullie website staat de de kosten buiten europa (thailand) 9,10 per MB zijn. Op de Consuwijzer staat dat de maximumkosten buiten Europa maximaal 0,70 cent mogen zijn. Kunt u dit uitleggen
José: de tarieven weet ik niet uit mijn hoofd ik pak ze er even bij
José: ik zie inderdaad dat deze kosten 9.10 per MB zijn
José: met de informatie van de consuwijzer ben ik niet bekend
Bas : http://www.consuwijzer.nl/thema/roaming ... 1803670196
Bas : Bijna onderaan staat de regel: Let op: de datalimiet voor mobiel internet geldt wel wereldwijd..
Bas : In 2013 is het zelf 0,45 cent
José: ik pak de site er even bij momentje
Bas : Yep
José: dit stukje is heel belangrijk
José: In welke landen gelden de maximumtarieven voor roaming?
De afgesproken maximumtarieven zijn alleen in de 28 landen van de Europese Unie geldig. Dit zijn: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Kroatië. Niet elk land in Europa is lid van de Europese Unie.
Veel bezochte (Europese) landen waar de nieuwe maximumtarieven niet gelden, zijn: Zwitserland, Noorwegen, Turkije, Liechtenstein, IJsland, Monaco. Buiten de Europese Unie gelden dus geen maximumtarieven voor het gebruik van uw mobiel. Let op: deze kosten kunnen soms schrikbarend hoog zijn!
José: thailand valt hier namelijk niet onder
José: is geen lid van de europese unie
Bas : Ff doorlezen
Bas : Kosten buiten de EU Bent u van plan te bellen, sms'en of gebruik te maken van mobiel internet buiten Europa? Vraag uw aanbieder vooraf dan welke prijzen daar gelden. De maximumtarieven voor roaming gelden namelijk alleen binnen de EU. In landen buiten de EU kunnen de kosten daarom hoger zijn. Let op: de datalimiet voor mobiel internet geldt wel wereldwijd..
Bas : Met name de laatste regel
José: de dat limiet heeft betrekking op het limiet wat de provider instelt
José: zodat er geen hoge kosten gemaakt kunnen worden
Bas : ? hoe bedoel je dat
José: vodafone waakt er voor dat een klant niet met hoge kosten wordt geconfronteerd daarom heef tieder klant een data limiet/beperking van 60 euro
José: dat houdt in dt u niet mer kunt verbruiken of u kiest zelf voro een hoger bedrag
Bas : dus ik kan 133,3 mb gebruiken in Thailand voordat het internet wordt afgesloten?
José: zo kunt u het zien
José: het voordeligst is om de bundel er bij af te sluiten voor 5 euro
Bas : Maar waar komt dan die 9,10 per mb vandaan?
José: kun je per dag 10 mb internetten
José: deze tarieven zijn vastgesteld
Bas : maar dat is wat anders dan 0,45 per mb
José: Buiten de Europese Unie gelden dus geen maximumtarieven voor het gebruik van uwmobiel. Let op: deze kosten kunnen soms schrikbarend hoog zijn!
Bas : Ja maar wel voor mobiel internet
José: het is zoals ik het heb uitgelegd
Bas : Haal die maximum van 60 euro er maar vanaf dan ben ik goedkoper uit dan de 5,- blox
Bas : Dan voldoen jullie niet aan voorwaarden die wettelijk vastgesteld zijn
José: hierover ga ik niet in discussie
José: je kunt altijd een klachten brief schrijven
Bas : Haha, ongelooflijk.
Bas : Twitter dus
José: Kosten buiten de EU
Bent u van plan te bellen, sms'en of gebruik te maken van mobiel internet buiten Europa? Vraag uw aanbieder vooraf dan welke prijzen daar gelden. De maximumtarieven voor roaming gelden namelijk alleen binnen de EU. In landen buiten de EU kunnen de kosten daarom hoger zijn.
José: Ik wens je verder nog een fijne dag toe!
Deze chatsessie is verbroken door de chat adviseur.