LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone toestel verzekering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dennistim

vodafone toestel verzekering

Ongelezen bericht door dennistim »

Via deze weg wil ik een ieder waarschuwen voor de verzekeringen welke Vodafone adviseert af te sluiten bij een nieuw abonnement.

Mijn toestel heb ik in maart 2012 gekocht en verzekerd via Vodafone met de door Vodafone geadviseerde meest complete verzekering.
Nu mijn toestel defect is doordat ik ben gevallen met het toestel in mijn zak loop ik tegen een hoop onrecht aan.
Ten eerste is de verzekering al na 9 maanden veranderd zonder mijn toestemming van een "toestelverzekering plus voor toestellen duurder als E 600,-. kosten E10,-/mnd" naar een “Garant Basis Catergorie 3. kosten E 11,03”.
Nu, naar bijna 2 jaar mijn toestel defect is weigert Vodafone mij een leen toestel omdat ik geen aanvullende verzekering zou hebben? waar hebben we het over? ik heb ten tijde van de aanschaf gevraagd naar de meest complete verzekering en blijk nu een verzekering te hebben die dit niet zou dekken?
Ook wijzen de verzekeraar ACE en Vodafone heel snel naar elkaar en beweren ze niets met elkaar van doen te hebben. Dit is uiteraard complete onzin aangezien ACE gewoon een dochter onderneming is van Vodafone die enkel bestaat om de boel lekker schimmig te houden.

Wat is er nu eigenlijk verzekerd?
De eerste 2 jaar heeft een consument fabrieksgarantie dus heeft een verzekering voor defecten aan de binnenzijde van het apparaat zoals defecte speaker of software problemen e.d. al geen toegevoegde waarde.
Voor alle overige schades zoals val, stoot en waterschade is er een eigenrisico van E 45,-
Dit houdt dus in dat na 2 jaar een defect display door stoot schade al ruim door de consument is betaald. 24 maanden maal E 11,03 aan premie + E 45,- eigenrisico + E 309,72.
Ook zijn er dan nog de eventuele kosten van een vervangend toestel, aangezien Vodafone hier niet voor thuis geeft.
De meeste consumenten schaffen naar 2 jaar bij een nieuw abonnement ook een nieuw toestel aan. Dit is ook geweldig voor de verzekeraar dus aangezien er dan geen kans meer is op claims waarbij geen eigen risico van toe passing is.

Mijn conclusie is dat ik als trouwe klant van Vodafone meer van ze had verwacht en dat deze verzekeringen een prachtige melkkoe zijn voor Vodafone.
Ik raad een ieder dan ook aan zelf de balans op te maken of deze woeker verzekeringen nu echt nut hebben.

Prolix

Re: vodafone toestel verzekering

Ongelezen bericht door Prolix »

hehe, weer iemand die inziet dat dat soort "verzekeringen" totaal geen verzekeringen zijn.

Gesloten