LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone verhoogt tarieven MMS

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
eonnie

Vodafone verhoogt tarieven MMS

Ongelezen bericht door eonnie »

Vodafone is van plan om per 1 juni 2004 de tarieven van het versturen van een MMS bericht te verhogen. Dit recht hebben ze uiteraard. Voor 1 juni 2004 kost het versturen van een willekeurige MMS 0,49 euro. Na 1 juni geldt het volgende:

Vodafone past tarieven MMS aan

Vodafone heeft besloten haar MMS tarieven aan te passen. Vodafone gaat vanaf 1 juni 2004 onderscheid maken tussen omvang van het MMS bericht. Mensen die voornamelijk tekst versturen via MMS (voordeel t.o.v. SMS is het grotere aantal karakters dat gebruikt kan worden) gaan minder betalen. Klanten die hoogwaardigere foto's willen versturen zullen hun kosten zien stijgen. De kosten voor het versturen van een MMS bericht bij Vodafone zien er vanaf 1 juni 2004 als volgt uit:

0 - 1 Kb €0,25 per bericht
2 - 30 Kb € 0,49 per bericht
31 - 100 KB € 0,99 per bericht

Dit betekent dat mensen die kwalitatief hoge MMS berichten versturen het dubbele moeten betalen. Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord en heb een aangetekende opzegbrief gestuurd. Vodafone wijst dit echter af omdat zij stelt dat het geen tariefsverhoging is, maar een extra dienst. Maar het is geen extra dienst omdat het voorheen gewoon mogelijk was. Iemand raad welke stappen ik tegen Vodafone kan ondernemen? ik vind het nl. erg brutaal van ze.

Gast

Re: Vodafone verhoogt tarieven MMS

Ongelezen bericht door Gast »

Wel even goed navragen waar het om gaat... Het gaat hier dus niet om een tariefwijziging, maar om een nieuw tarief na een promotie, en die duurde tot 1 juni...

eonnie

Ja, Vodafone zegt dat het om een nieuwe dienst gaat! Maar ik kon in januari 2003 ook al MMS berichten groter dan 30 kb versturen en in de algemene voorwaarden van Vodafone staat:
het versturen van een MMS bericht kost 0,49 euro. Het ontvangen van een MMS bericht is gratis. Er wordt met geen woord gesproken dat een MMS bericht maar maximaal 30 kb kan zijn. En dan ga ik ervan uit dat alle MMS ongeacht de grote even duur zijn. Als nu grote MMS berichten 0,99 euro gaan kosten, kost me dat het dubbele. Wel duidelijk een tariefsverhoging lijkt me

Gast

Het was gewoon een promotieprijs... Niet meer en niet minder... En nee, het is ook geen nieuwe dienst, het is gewoon het einde van een actie!

Alwin

Ongelezen bericht door Alwin »

JE bent gek als je bij Vodafone zit: stelletje oplichters!

Gast

Gek, dat hoor je hier ook over KPN, Orange, T-mobile en Telfort...
Het is ook nooit goed!

eonnie

Gast, volgens mij werk jij bij Vodafone ofzo en probeer je mensen ervan te weerhouden op te zeggen. Vodafone doet nl. voorkomen dat het een extra dienst is, maar als je mijn eerdere posts goed had gelezen kun je maar tot een conclusie komen. En ZELFS intern bij Vodafone vinden ze het een verhoging van de tarieven. Dus als je niks zinnigs aan deze discussie toe te voegen hebt, zeg dan a.u.b. niks.

Shadow

Ongelezen bericht door Shadow »

Wat zijn de stappen om het contract nu te stoppen?

Gast

eonnie, je hebt gewoon geen poot om op te staan! Dat is wat ik je probeer duidelijk te maken, maar als je het niet wil horen, ook goed...
Maar kom dan niet hier zeuren dat je je abonnement niet opgezegd krijgt!

eonnie

Shadow, je stuurt een brief naar Vodafone en je geeft aan dat je niet akkoord gaat met de tariefswijziging. Vervolgens krijg je een brief van hun terug waarin ze stellen dat het geen tariefswijziging betreft, maar een nieuwe dienst...dan heb je 2 dingen nodig:
Algemene voorwaarden Vodafone: tarieven per 1 december 2003, bladzijde 4:
MMS berichten
Het versturen van een MMS-bericht naar een mobiel telefoonnummer of e-mailadres kost € 0,49. Het ontvangen van een MMS-bericht is gratis.

en de huidige tarieven waarbij een onderscheid wordt gemaakt tussen de omvang van een MMS bericht. Wat belangrijk is dat je aangeeft dat het bijvoorbeeld in januari al mogelijk was om een MMS groter dan 30 kb te versturen...Als Vodafone dan nog weer afwijzend reageerd stap je naar de geschillencommissie. Dit kost je 35 euro, maar kun je daarna weer verhalen op Vodafone. Vodafone heeft namelijk geen poot om op te staan.

Lucifer

Ongelezen bericht door Lucifer »

Ik had een vodafone(libertel)prepaid en ik had zeker om de dag storing en na vergelijking hanteren zij zelfs 1 vd hoogste tarieven.ik ben zelfs bij hen in dienst geweest om klanten te werven(waar ik ontzettend spijt van heb)via telemarketing.ze hadden toestellen belooft omdat ik en mijn team goed scoorden(nooit gekregen!).kortom voor mij nooit meer vodafone,rabobank,snsbank en megapool.weg ermee![/u]

Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Dit is niet een reden om je abonnement op te zeggen. Het gaat om het einde van een actie!
Voor 1 april 2004 koste een mms 0,49 cent (0-30kb)
van 1 april - 1 juni was er een promotie prijs van 0,49 (0-100kb) dit is bekend gemaakt via hun eigen internet site!
na 1 juni gaan de normale prijzen van kracht:
0-1 kb (bijv. tekst) kost 0,25
2-30kb (bijv. foto) kost 0,49
31-100kb (bijv. video) kost 0,99
Je abonnement opzeggen heeft dus geen enkele zin, ze gaan er niet mee accoord!!

Gesloten