LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone weigert annulering ondanks levering defecte iPhone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gbert

Vodafone weigert annulering ondanks levering defecte iPhone

Ongelezen bericht door gbert »

Hoi mensen,
Het wordt een lang verhaal maar dit duurt dan ook al bijna 3 maanden, daar gaat ie:
Op 15 nov 2013 heb ik bij de verlenging van mijn gsm contract bij Vodafone gekozen voor een
iPhone 5s +bijbehorend red abonnement (online besteld).
Het toestel werd 29 nov geleverd maar bleek bij ontvangst niet op te starten.
Op advies van de Vodafone klantenservice heb ik het toestel meegenomen naar een Vodafone winkel.
Ook daar werd geconstateerd dat het toestel niet opstartte en werd mij geadviseerd naar de Apple Store te gaan. “Daar zouden ze hem gewoon omruilen”, aldus de Vodafone medewerker.
Dat bleek natuurlijk totale onzin zoals ik al dacht.
Na nog een telefoontje naar de klantendienst werd mij verzocht het toestel terug te sturen dan zou ik het gerepareerd terug krijgen. Hiermee ging ik niet akkoord,ik betaal voor een nieuw toestel, niet een refurbished. Ze zouden me een nieuw toestel sturen zodra de oude ontvangen was
Toestel teruggestuurd via Post Nl met track & tracé code en verder afgewacht tot ik een nieuw toestel zou krijgen.
Twee weken later, niets meer gehoord van Vodafone krijg ik de eerste rekening.
Opgebeld met Vodafone, zij hebben het toestel nooit retour ontvangen maar zullen het uitzoeken, de rekening wordt voorlopig “on hold” gezet. Bij deze gelegenheid heb ik vermeld dat ik alles wilde annuleren omdat ik geen groot vertrouwen meer had in Vodafone.
Intussen heb ik contact opgenomen met Post NL, die zeggen het pakketje nooit ontvangen te hebben en dat ik het maar aangetekend had moeten versturen. Ten eerste is mij dat noch door Vodafone noch door een Post NL medewerker verteld. Bovendien, ik betaal € 6,75 aan Post NL om een pakketje van A naar B te brengen, op het moment dat ik betaald heb is dat hun verantwoordelijkheid en zou Post NL zich moeten verzekeren tegen incompetentie of diefstal van de aan hen toevertrouwde pakketten. Dit terzijde want Post NL verantwoordelijk stellen, dat schijn een hopeloos gevecht te zijn.
Echter, na weet ik veel hoeveel telefoontjes naar Post NL (à € 0,45 p/min) en Vodafone kreeg ik donderdag 30 januari te horen van een medewerker van Vodafone verkoop dat inderdaad gebleken is dat het toestel verdwenen is ergens bij Post NL (ik heb een track&trace code, dus bewijs dat ik het toestel heb afgegeven bij een postagentschap) en dat Vodafone en Post NL in (moeizaam) overleg waren over de verantwoordelijkheid maar dat ik daar verder geen last van zou hebben. De order zou geannuleerd worden.
Ik neem aan dat de onderhandelingen tussen Vodafone en Post NL mislukt zijn want daags daarna krijg ik weer een verzoek om te betalen en een mail van Annemiek Avontuur (vodafone verkoop) waarin zij meedeelt dat ze de order niet annuleren aangezien ik het toestel niet aangetekend heb teruggestuurd.
Wat mij het meest ergert in deze zaak (buiten dat ik nu twee jaar vast zit aan afbetaling + abbo voor een toestel dat nog geen seconde gewerkt heeft) is de absolute onwil van Vodafone (en Post NL) de klant ook maar een haartje tegemoet te komen.
Temeer daar, en ik kan dit genoeg benadrukken, het toestel mij defect is aangeboden en een medewerker van een Vodafone winkel (Kinkerstraat Amsterdam) dat ook heeft geconstateerd.

Tips en feedback worden zeer gewaardeerd!!
Groet Gbert
Laatst gewijzigd door gbert op 18 feb 2014 14:46, 4 keer totaal gewijzigd.

bokkel

Re: Vodafone weigert annulering ondanks levering defecte iPhone

Ongelezen bericht door bokkel »

dus

je krijgt in de winkel een telefoon die niet functioneert en tòch neem je em mee? :shock:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gbert schreef:Na nog een telefoontje naar de klantendienst werd mij verzocht het toestel terug te sturen dan zou ik het gerepareerd terug krijgen. Hiermee ging ik niet akkoord,ik betaal voor een nieuw toestel, niet een refurbished.
Wat ze voorstellen is gewoon volgens de wet. Een verkoper mag een apparaat dat het niet doet eerst proberen te repareren.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

je hebt zelf echt een hele rits aan fouten gemaakt ( ondanks alle fouten ook aan de andere kan ). dit zal heel erg lastig worden.

gbert

Voor de duidelijkheid: de telefoon kwam via de post, niet in de winkel gekocht maar online bij Vodafone. In de winkel, waar ik op advies van Vodafone klantenservice naar toe ging, konden ze niets doen (behalve constateren dat hij defect is) omdat ik hem online bij Vodafone had gekocht.
Welke fouten heb ik dan gemaakt (buiten het niet verzekerd terugsturen; het ding was kapot en dat is geconstateerd door een medewerker van Vodafone zelf!)?
En de toezegging op 30 jan. dan? Dat Vodafone en Post NL in gesprek waren over wie voor de kosten moet opdraaien maar dat ik dat in ieder geval niet zou zijn.
Een beetje coulance naar een vaste klant (al jaren) is in dit geval toch niet teveel gevraagd.
Laatst gewijzigd door gbert op 18 feb 2014 14:19, 3 keer totaal gewijzigd.

gbert

bokkel schreef:dus

je krijgt in de winkel een telefoon die niet functioneert en tòch neem je em mee? :shock:
Dat is dus een misverstand, toestel was online gekocht

16again

Ongelezen bericht door 16again »

gbert schreef: Op advies van de Vodafone klantenservice heb ik het toestel meegenomen naar een Vodafone winkel.
Ook daar werd geconstateerd dat het toestel niet opstartte en werd mij geadviseerd naar de Apple Store te gaan. “Daar zouden ze hem gewoon omruilen”, aldus de Vodafone medewerker.
Dat bleek natuurlijk totale onzin zoals ik al dacht.
Hou vol, dat zonder deze fout in de winkel, deze situatie nooit ontstaan zou zijn. Toestel was dan in winkel achtergebleven.

Hoe ben je aan adres gegevens gekomen waar telefoon naar toe gestuurd diende te worden. Je kan proberen te stellen dat daar duidelijker had kunnen staan, dat:
-verzending voor risico koper is
en/of:
-verzending best aangetekend kan gebeuren.
en/of
-omdat verzenden onderdeel is van garantie proces , zijn deze kosten voor de winkel. Bij adres gegevens had moeten staan welke verzend wijze vergoedt wordt. Dan ligt de keuze en bijbehorende risico's dus gelijk bij verkoper. Nu wordt dit achteraf in schoenen koper geschoven.

gbert

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

"Hou vol, dat zonder deze fout in de winkel, deze situatie nooit ontstaan zou zijn. Toestel was dan in winkel achtergebleven."

De winkel kon het toestel niet innemen omdat het online gekocht was, waarom de (telefonische) klantenservice mij naar een Vodafone winkel stuurde is mij achteraf ook een raadsel want Vodafone winkels kunnen/mogen niets doen aan een online bij Vodafone gekocht toestel. Behalve constateren dat het toestel dus defect was, en mij verwijzen (afschuiven van verantwoordelijkheid Vodafone) naar de Apple store waar ik het toestel volgens een medewerker van de winkel gewoon kon ruilen voor een nieuwe. Daar stonden ze bij de Apple store ook wel even raar van te kijken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

gbert schreef: "Hou vol, dat zonder deze fout in de winkel, deze situatie nooit ontstaan zou zijn. Toestel was dan in winkel achtergebleven."

De winkel kon het toestel niet innemen omdat het online gekocht was.
Dat valt jou als consument niet te verwijten. Vodafone stuurt je van kastje naar de muur, jij hebt de moeite genomen toestel daar te brengen.

Ongetwijfeld zal het winkel filiaal een soort zelfstandige zijn (franchise nemer), die geen zin heeft op te draaien voor garantie afhandeling online aankopen.
Maar nog steeds staat met grote letters VODAFONE op de gevel....

Gesloten