LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mariska_25
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 22:58

Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Ongelezen bericht door Mariska_25 »

Ik heb een klacht over mijn sim kaart van vodafone. Ik heb sinds 19 april een vodafone z11 simkaart thuis liggen waarvan het niet lukt om hem te activeren.Wanneer ik mijn activatiecode op internet invoer, wordt er gezegd; gefeliciteerd, uw tegoed is bijgeschreven.Daarna moet je een pagina verder klikken om je tegoed te kunnen zien staan, en je account te bekijken. Daar staat dus doodleuk dat ik geen tegoed op mijn kaart heb, en om op te waarderen moet ik mijn simkaart eerst activeren, wat ik dus allang had gedaan!! Ik heb dus nu een simkaart waar ik niks mee kan,maar die wel 10 euro kost.

Ik heb deze klacht meteen dezelfde dag bij vodafone neergelegd, die het doorzette naar hun technische dienst. Echter dit duurt zo lang, en elke keer krijg je hetzelfde praatje door de telefoon. De medewerkers van de klantenservice kunnen (volgens hun zeggen) zelfs geen eens contact opnemen met de technische dienst. Ik heb die simkaart gekocht omdat ik er dacht voordeel uit te halen, en omdat ik snel een mobiel nummer nodig heb. Helaas betekend Z11 bij vodafone ook echt ZELF......je staat er alleen voor! Behulpzaam zijn ze niet echt!

Tuskar
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:00

Re: Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Ongelezen bericht door Tuskar »

[ Heb echt nog geen uur geleden de simkaart van Vodafoon gekregen en aangesloten. Volgens bijgesloten brief gehandeld. eerst naar www..vodafoonZ11.nl. Daarna mobilnummer intikken + je wachtwoord. Daarna je 5-cijferige activatiecode die je op je bankrekening hebt staan bij afboeking 10 euro Vodafoon.Daarna komt er een PIN-code op het beeldscherm Daarna plaats je de simkaart in de mobile telefoon. Dan toets je de PIN-code in. En dan moet het werken.. Temiste die van mij werkt perfect. Alleen heb Libertel hier heel weinig signaal. Vergeet niet dat je telefoon sim-lock vrij moet zijn.

Tuskarb][/b]

Mariska_25
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 22:58

Re: Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Ongelezen bericht door Mariska_25 »

Hoi,
Dat klopt, dat het dan zou moeten werken. Ik heb alle stappen correct uitgevoerd, kreeg ook een pincode, plaatste hem in mijn telefoon,en kreeg de berichtjes voor de server instellingen. Echter, verder staat de simkaart nog steeds op non-actief in het systeem van vodafone. Ik kan er niet mee bellen en gebeld worden. Wanneer ik op internet naar mijn account ga, wordt er steeds gezegd dat ik mijn simkaart moet activeren, daarna krijg ik weer opnieuw mijn pincode.
Daarna krijg ik de melding dat mijn tegoed 0 is, en ik moet opwaarderen. Ook al zou ik willen opwaarderen kan dit niet omdat hij dan aangeeft dat ik eerst mijn simkaart moet activeren!! Zo ben ik dus nu de hele tijd bezig en doet hij het nog steeds niet :(
Vodafone reageert ook niet op mails ed. Dus ik weet niet wat ik nog kan doen!
Groetjes,
Mariska

greinesgroenes
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2008 12:20

Re: Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Ongelezen bericht door greinesgroenes »

hallo!
Ik heb dus gister diezelfde simkaart van z11 ontvangen. Bij mij precies hetzelfde probleem.
-> ik doe mijn simkaart in mijn mobiel (die simlockvrij is) vervolgens kan ik niet bellen/gebeld worden/SMSen etc.

Eigenlijk vind ik dit gewoon belachelijk want in de brief, die meegestuurd was, staat toch duidelijk:
Om snel te kunnen starten met bellen en SMS'en plaatst u de SIM-kaart in het toestel. Daarna toetst u de pincode in.
Hierbij krijg je dus de indruk dat je meteen kan gaan bellen.

Wanneer ik *101# intoets komt er te staan: Uw mobiele nummer is nog niet actief. Activeer dit door een gesprek in Nederland te voeren of te SMS'en.
Maar hoe kan dat ooit als ik niet eens KAN bellen? :shock:

Verder lees ik hierboven dat jullie dan een activatiecode hebben gekregen.. maar ik heb alleen een brief waarin staat dat ze blij zijn dat ik heb gekozen voor Vodafoon z11, mijn pincode+PUK-code+mobiele nummer. En als ik vragen heb moet ik naar www.vodafoon.nl/z11
Maar daar kan ik nergens wat vinden over dit probleem.

Ik heb dat SIM-kaartje gewoon nodig. Ik moet bereikbaar zijn wat nu dus gewoon niet kan.

En vodafoon heeft ook nog steedsniet gereageerd.
Ik heb op dit moment voor Vodafoon gekozen, maar heb er nu al geen zin meer in. Waarom moet er aan zo'n simkaartje zoveel werk hangen? en waarom is die klantenservice zo belabberd?

Kan iemand mij misschien helpen?

emailbob
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:20

Re: Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Ongelezen bericht door emailbob »

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem: simkaart Z11 ontvangen, in simlockvrij toestel gedaan en kan niet bellen/gebeld worden/sms'en.

Zelfde brief gekregen. Op website Vodafone staat: Bestel dan nu de Z11 prepaid Sim Only van Vodafone en ontvang € 10,- beltegoed. € 5,- ontvang je direct, het andere deel na registratie. Dus geen 5 Euro ontvangen om te bellen.

Klantenservice gemaild. Dit is hun antwoord: <begin> Hartelijk dank voor uw e-mail.
Om u verder te kunnen helpen is het belangrijk dat ik uw persoonlijke gegevens kan verifiëren.

Als u niet kunt inloggen via My Vodafone omdat u geen klant bent of dergelijke redenen verzoek ik u contact op te nemen via de telefonische klantenservice. U kunt hen bereiken op het nummer 06-54500100.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail. <einde>

De opmerking om naar hun website te gaan heeft geen zin om dat ik niet kan inloggen, omdat ik geen sms ontvang bij registratie (heb ik ze ook geneld im mijn mail).

Welke persoonlijke gegevens ze nodig hebben om een sim kaart te activeren is mij niet duidelijk. Ze kunnen in hun systeem toch wel zien of die simkaart geactiveerd is?

En waarom ik een 06 nummer moet bellen is mij ook niet duideleijk. Ik ben nu klant lijkt me en wat " of dergelijke redenen" zijn is mij ook niet duidelijk.

Ik heb ze dat maar teruggemaild, en nu maar afwachten op de reactie. Ik denk dat ik dinsdag maar naar een Vodafone winkel ga in de hoop dat ze het daar fixen.

Als ik die 06 van de klantenservice ga bellen dan vrees ik dat ik een veelvoud van de kosten van deze simkaart aan belkosten ga maken.

Bob

naomi_90
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 17:25

Re: Vodafone Z11....simkaart die het niet doet

Ongelezen bericht door naomi_90 »

hoi allemaal,

Ik heb precies hetzelfee gehad met vodafone Z11. Dus ik heb nu net meteen naar 1200 gebeld, daar kun je doorverbonden worden met een medewerker van vodafone. Ik kreeg dus iemand aan de lijn en heb hem verteld dat ik niet kan bellen met Z11, omdat die dat blokeerd. Hij vroeg om mun nummer en een heel lang nummer en heeft het toen gedeblokeerd. Nu doet ie het en kan ik gewoon bellen en smsen :D

greetz

Gesloten