LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone *zucht*

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dyllanw

Vodafone *zucht*

Ongelezen bericht door Dyllanw »

In januari 2008 heb ik via internet een abonnement bij Vodafone afgesloten. Mijn toenmalig abonnement bij T-Mobile zou verlopen (dacht ik) en met de prachtige aanbieding van een laptop had ik meteen twee vliegen in 1 klap. Mijn contract bij T-Mobile liep echter nog niet af en dus zat ik met twee abonnementen. Jammer maar helaas, had ik zelf maar beter op moeten letten.

Nu heb ik het Vodafone abonnement het hele jaar niet gebruikt, sterker nog, ik weet niet eens maar waar ik de SIM-kaart gelaten heb. Niet verwonderlijk dat ik in november contact heb gezocht met de Klantenservice om aan te geven dat ik het contract wilde laten verlopen. Zoals gebruikelijk word je dan doorgeschakeld naar een overenthousiaste medewerker die je uit alle macht probeert toch te behouden. Dit was in eerste instantie aan dovemansoren gericht omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet gebruik. Tot de medewerker kwam met een voorstel om het contract te verlengen, waarbij ik uiteindelijk mìnder maandkosten kwijt zou zijn. De medewerker rekende mij voor dat ik nu nog 3 keer 32,35 kwijt zou zijn aan een contract dat ik niet gebruik. Als ik met een jaar zou verlengen zouden de maandkosten verlaagd worden naar 4,95. Met andere woorden, ik zou maar 12x4,95 in plaats van 3 keer 32,35 kwijt zijn. Dat leek mij een prima deal en daar ging ik dan ook op in. Vodafone zou tevens een nieuwe SIM-kaart opsturen.

Eind december vroeg ik mij af hoe het met de SIM-kaart en het abonnement was. Er was namelijk 32,35 afgeschreven ik vroeg middels een e-mail de klantenservice om opheldering. In de mail heb ik duidelijk aangegeven niet meer in het bezit van de SIM-kaart noch van het mobiele nummer was. De klantenservice meldde mij hierop dat ik middels MyVodafone (een service waar je middels je telefoonnummer dat ik dus niet heb voor kunt aanmelden!) de vraag nog maar eens moest stellen.

Vooruit dan maar, weer eens bellen met de Klantenservice. Het hele verhaal uitgelegd en de medewerker ging op zoek naar mijn gegevens. Hier bleek dat ik, ondanks dat ik dit al twee maal eerder telefonisch had doorgegeven, nog steeds stond ingeschreven op een verkeerd adres. Waarschijnlijk dat daar de SIM-kaart naar toegestuurd is, maar dat is nog het minste probleem. De medewerker wist mij namelijk te vertellen dat mijn contract na het telefonisch contact in november was verlengd tot februari 2010 waarbij de verlaging van de maandlasten pas in zou gaan ná het verlopen van het oorspronkelijke contract! Wat is dat nu?!?!

Ik probeerde nog tot het niet zo heldere licht aan de andere kant van de lijn door te dringen maar dat lukte niet bijster goed. Ze was het met me eens dat ik verkeerd ingelicht was, maar ze kon er niets meer aan doen, hier zat ik aan vast. Ik voelde al een aantal verwensingen naar boven maar toch wist ik nog vriendelijk te vragen hoe dit opgelost zou kunnen worden. Je zou denken dat ze het uit gaat zoeken of iemand terug laat bellen, maar nee. Je krijgt bij Vodafone het telefoonnummer van een ander Call-center om je daar weer eens een keuzemenu te moeten worstelen. Als ik dan bij mijn keuze aan kom word mij door de vrouwenstem op het bandje gevraagd de Klantenservice te bellen en de verbinding word verbroken!!!

Dat bellen kunnen ze mooi vergeten. Met alle uren die ik inmiddels in de wacht heb gehangen van Vodafone heb ik de kas al wel genoeg gespekt. Ik dus maar weer eens een mailtje gestuurd naar de Klantenservice met nógmaals het hele verhaal. Als ze bij Vodafone dan toch nog enig fatsoen zouden hebben zouden ze het nu toch wel voor mij uitzoeken dacht ik. Nou, dat kun je dus vergeten. Na twee dagen krijg ik terug:

Ik adviseer u daarom uw vraag nogmaals te stellen via My Vodafone zodat we uw e-mail in behandeling kunnen nemen.

Ik raad u aan om met onze klantenservice contact op te nemen voor onderstaand probleem.

Nu is er alwéér 32,35 van mijn rekening af gehaald. Werkelijk te gek voor woorden.
Laatst gewijzigd door Dyllanw op 25 jul 2013 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dyllanw

Re: Vodafone *zucht*

Na nogmaals een mail te hebben gestuurd over het niet meer in het bezit hebben van de SIM-kaart, het niet eens meer weten van het nummer en het geen seconde gebruik te hebben gemaakt van het abonnement, krijg ik wederom als antwoord dat ik een vraag moet stellen via MyVodafone... weer een hele diepe zucht...

maar weer eens teruggemaild. Met een laatste beetje hoop op fatsoen wachtte ik twee dagen rustig af. En dan het verlossende mailtje:

Als u wilt dat uw vraag beantwoord wordt, wil ik u vriendelijk verzoeken om het betreffende mobiele nummer toe te voegen in uw reactie.
Laatst gewijzigd door Dyllanw op 25 jul 2013 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

WEBRELATIONSAA

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Huh :shock: hij zit net een heel relaas af te steken DAT IE HET MOBILE NUMMER NIET MEER HEEFT!!!!

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ze kunnen heel goed op naam en adres ook je gevens opzoeken. Als ik het zo allemaal volg ben ik blij dat ik een paar jaar geleden bij Vodafone ben opgestapt. De rekeningen werden bij hun per maand hoger. Klopte geen ene reet van. Jammer, dat ze hun goede naam zo te grabbel gooien.

WEBRELATIONSAA

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Huh :Shock: hij zit net een heel relaas af te steken DAT IE HET MOBILE NUMMER NIET MEER HEEFT!!!!
Dat klopt, maar voor het opzoeken van klantgegevens maakt het niet uit of het nummer al afgesloten is. Ook aan de hand van andere informatie, zoals het klantnummer kunnen we gegevens terugvinden.

@dyllanw
Ik begrijp dat het in jouw situatie niet mogelijk is deze gegevens te overleggen, dus dan moeten we het doen met de gegevens die je wél hebt.
In mijn vorige reactie is dit zo te zien niet meegekomen.
Mijn excuses daarvoor.

Antoine
Vodafone Web Relations

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Toen ik een abo nam bij vodafone, bijna 2 jaar geleden, kreeg ik er ook een telefoon bij, en die met die telefoon heb ik nog geen dag verbinding hier in huis gehad, dus noodgedwongen een andere foon gekocht, want vodafone wilde het niet oplossen :twisted:

Zal blij zijn als in juli mn abo is afgelopen, nooit meer vodafone :x

Dyllanw

Met frisse tegenzin wéér tijd besteed aan het opstellen van een mail maar helaas....

vandaag is het een week geleden dat ik de mail heb gestuurd en nog niets vernomen. :evil:

Ook nog geen aanmaning of herinnering voor het teruggehaalde abonnementsgeld overigens.
Laatst gewijzigd door Dyllanw op 25 jul 2013 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Dyllanw

Er lijkt gelukkig een einde te komen aan deze soap. Nadat ik hier poste dat ik nog geen bericht had gehad op mijn mail kreeg ik een mail terug met oprecht excuses voor de late reactie en dat het zou uitgezocht. Wonder boven wonder werd ik ook daadwerkelijk teruggebeld en werd mij verteld dat ze verschillende systemen hadden en dat ze in een systeem dat maar heel weinig mensen in konden zien hebben zien staan dat de afdeling 'loyalty' inderdaad verkeerd informatie heeft gegeven en dat het recht zou worden gezet. Ik zal een correctie krijgen waarbij het teveel betaalde abonnementsgeld (3x 27,25) zal worden verrekend met het nu lopende abonnement. Daarvoor betaald ik 12x4,95 dus waarschijnlijk bel ik vanaf nu tot februari 2010 'gratis'.

Eén klein addertje zat er nog wel onder het gras. Het contract is verlengd met een jaar waarbij rekening word gehouden met de oorspronkelijke afloopdatum van het contract en dat terwijl ik de contractverlenging in is gegaan in december 2009. Daar konden ze niets aan veranderen waardoor ik nu een jaarcontract voor 15 maanden heb en het hele oorspronkelijke voordeel dus verdwenen is.

Maar goed, om daar nu problemen van te maken heb ik nu geen energie meer voor. Jammer dat het zo heeft moeten lopen maar ik ben blij dat het nu afgehandeld en toch mijn dank aan Antoine die dit op heeft kunnen (laten) lossen.
Laatst gewijzigd door Dyllanw op 30 dec 2011 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.

corne64

Ongelezen bericht door corne64 »

Het blijft hoe dan ook een logge onoverzichtelijke organisatie.
De maffia is beter georganiseerd :lol:
Ik ben ook al onderhand een jaar bezig met Vodafone, na een "relatie"van bijna 10 jaar!!
Heb ik afscheid genomen van deze K*T organisatie.
Een aanklacht ingediend met een dwangsom in plaats van andersom zo als vodafone dat zo goed kan.
Het is en blijft een schandalige organisatie die medewerkers (sters) op hun afdeling "klantenservice" heeft zitten die niet weten wat "service"inhoud.
Laat staan het fatsoenlijk uit kunnen spreken!

Mvgr :wink:

Dyllanw

Inmiddels drie jaar verder en nog altijd geen oplossing. Voor de duidelijkheid, het enige dat ik wil is af van een contract dat allang afgelopen is. Ook de afspraak dat het aangesmeerde contact zou verlopen is niet nagekomen, telefonisch is de klantenservice niet te bereiken tenzij je belt met je SIM kaart, via de mail moet ik me aanmelden bij My Vodafone wat niet kan kan omdat ik geen SIM kaart meer heb en webcare reageerd geheel niet meer.
Laatst gewijzigd door Dyllanw op 28 dec 2012 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Wat een verhaal, postings om te posten ? :lol:

Gesloten