LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alexis
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2007 16:38

Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door alexis »

ik ben geheel niet te spreken over de service van Vodafone,

15 maanden geleden schafte ik een telefoon aan in de Vadofonewinkel. Het was een Sony erikson telefoon speciaal geproduceerd voor Vodafone.met twee jaar garantie! Afgelopen juli deed de telefoon het plots niet meer. Onderzoek wees uit dat een of ander blokje was verkleurd en dat dit kwam doordat volgens hun de telefoon nat was geworden.
OMDAT DIT ABSOLUUT NIET HET GEVAL WAS,heb ik dat ook gezegd en weet je wat hun reactie was? Dat dit ook door zweethanden kon gebeuren daar konden hun toestellen niet tegen, net zoals ze niet tegen vochtig weer konden . Omdat ik vond dat dit normaal gebruik was ( de consumentenbond vond dit ook) heb ik met de klantenservice op het hoofdkantoor contact gezocht. Naar weken aan het lijntje te zijn gehouden kreeg ik hier ook geen gelijk.
Dus koop geen telefoon bij Vodafone als je:

a) bij vochtig weer weleens wilt bellen
b) wilt dat 2 jaar garantie ook echt twee jaar is.
c) Je een normale service verwacht.
d) Je weleens zweethanden hebt

Wees gewaarschuwd!!

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door Dragoon »

Dit is bij alle telefoons hoor.
Het blijft een stukje gevoelige techniek en is absoluut niet bestand tegen vochtige invloeden van buitenaf.
Zoals als inderdaad vochtige omgevingen, zweethanden etc.

En schade die niet door het toestel zelf veroorzaakt word zoals Vochtschade, Valschade, Stootschade valt helaas niet binnen de garantie.

ST

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door ST »

Dat is bij alle telefoons inderdaad.

Sylvia62
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2007 21:38

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door Sylvia62 »

Orange telefoons hebben er ook last van

kijk maar eens op onderstaand linkje

http://www.laathoren.nl/content.php?p=r ... &op=2&r=13[/url]

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door Kika29 »

Wat heeft een netwerk (vodafone) te maken met de techniek van toestellen???.....Alle toestellen zijn gevoelig voor vocht, dus ook voor zweethanden,vochtige ruimtes en zweet(broek)zakken etc. Daarnaast staat een netwerk los interne schade van een toestel...vodafone maakt zelf geen toestellen.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Kika29 schreef:
Wat heeft een netwerk (vodafone) te maken met de techniek van toestellen???.......
Eigenlijk alles, maar daar gaat het hier niet om en bovendien wordt het hier niet eens beweerd. :wink:
Het gaat er hier om dat Vodafoon toestellen verkoopt, en daarmee dus een leverancier is die zich aan de garantiewetgeving dient te houden.

Vodafoon gebruikt deze onzin gewoon als smoes om onder haar garantieverplichting uit proberen te komen.

Elke telefoon dient tegen normaal gebruik bestand te zijn.
Dus ook tegen normaal voorkomende vochtige weersomstandigheden en zweethanden.
Kijk bij de technische specificaties van de telefoons, en je ziet dat ze tegen die omstandigheden bestand zijn. (anders zou niemand ze immers kunnen gebruiken)

In deze zaak is het lastig, aangezien het moeilijk te bewijzen is dat er geen vochtschade is. (in het eerste half jaar dient de leverancier het te bewijzen)

Eigenlijk wordt je als consument op deze manier verplicht om de telefoon open te laten schroeven in het bijzijn van een derde onafhankelijke reparateur, om te constateren of het wel of niet eigen schuld is. (misschien een goed idee om de telefoon zelf open te (laten) schroeven en alles op video op te nemen, zodat dat later eventueel als bewijsmateriaal kan dienen) (wordt wel een heel gedoe :lol: , maar je ziet steeds meer dat leveranciers zich achter dit soort dingen gaat verschuilen)
Laatst gewijzigd door Mr. Floppy op 23 okt 2007 13:26, 3 keer totaal gewijzigd.

ST

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door ST »

Mail eventjes naar xxxx met je verhaal, misschien kunnen zij je helpen.

(Hebben mij ook geholpen met mijn defecte toestel+zeer onvriendelijk behandeld in Vodafone winkel)

-KJ-
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2007 12:10

Re: Vodafoontelefoons kunnen niet tegen zweet en vochtig weer

Ongelezen bericht door -KJ- »

Geen enkele telefoon kan tegen vocht, 1 druppel is het begin van het einde. Er treedt oxidatie/corrosie op in de gevoelige electronica en na verloop van tijd (kan maanden duren) houdt de telefoon er mee op.

Ik verbaas me dan ook altijd over mensen die lekker lopen te bellen terwijl het flink regent!

Aan de andere kant stellen bedrijven als Dynafix vrijwel atijd de diagnose "vochtschade" omdat dit door alle garanties wordt uitgesloten en door de consument niet te bewijzen is dat het toestel geen vochtschade heeft.

Ik heb ooit eens een telefoon opgestuurd ter reparatie. Ik kreeg per mail een "bewijsfoto" van de schade, keurig met een op de printplaat geplakt stickertje dat de 1mm grote "schade" aanwees. Ik heb toen mijn telefoon teruggevraagd. Er bleek toen een stickertje met een andere kleur op een andere plaats op de print te zitten.
Na bellen bleek dat het was uitgesloten dat ik de verkeerde foto of telefoon heb ontvangen. Hierdoor heb ik grote vraagtekens bij de oprechtheid van met name Dynafix en voel ik me behoorlijk genaaid.

Gesloten