Beste,
Ik heb net aan de telefoon gezeten met de helpdesk van Vodavone. Ik was in de winkel geweest van vodavone en daarin werd mij verteld dat er een regeling is dat je van je abbonement kunt afkomen als je verhuisd bent naar het buitenland.
De medewerker aan de telefoon zegt alleen dat ze niks voor mij kan doen, en dat ik het abbonnemt alleen maar kan afkopen, kost me dus 14 x 25 euro.
De reden dat ik dus wil opzeggen is omdat ik na het buitenland ben verhuisd, zijn er nog mensen die ervaring hebben hiermee? Want ik wordt namelijk gewoon steeds afgewinpeld door de medewerkers van vodavone.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodavone en verhuizing naar buitenland
-
h.vanlohuizen
-
Dick Vleder
Re: Vodavone en verhuizing naar buitenland
Vodavone=Vodafone
volgens de voorwaarden kan je alleen van het abonnement af bij een overlijden en over het beëindigen (kosteloos) bij een verhuizing naar het buitenland kan ik nergens vinden.
Denk toch echt dat je bij het afkopen vast zit.
Denk toch echt dat je bij het afkopen vast zit.
-
WEBRELATIONSAA
Bij vertrek naar het buitenland zijn er drie opties:
- Het abonnement behouden
- Het contract overdragen aan iemand anders
- Het contract annuleren met afkoop van de resterende maanden.
Bij optie 1 verandert er niets, je kunt wel het adres laten wijzigen in je nieuwe (buitenlandse) adres of een correspondentieadres. Het contract loopt gewoon door.
Optie 2 houdt in dat je je contract op een ander persoon laat overzetten die daarmee alle contractuele verplichtingen overneemt. Alleen de tenaamstelling van het contract wordt gewijzigd; niet het abonnement, aangesloten diensten en evt. lopende acties.
De mogelijkheid van annuleren met afkoop is de derde optie die je hebt. Normaal geldt bij annulering met afkoop, dat de opzegtermijn niet kan worden afgekocht, waardoor afsluiting pas na 3 maanden plaatsvindt. Alleen bij vertrek naar het buitenland, geldt de afwijkende regel dat ook de opzegtermijn mag worden afgekocht. Zodoende is afsluiting per direct mogelijk.
Antoine
Vodafone Web Relations
- Het abonnement behouden
- Het contract overdragen aan iemand anders
- Het contract annuleren met afkoop van de resterende maanden.
Bij optie 1 verandert er niets, je kunt wel het adres laten wijzigen in je nieuwe (buitenlandse) adres of een correspondentieadres. Het contract loopt gewoon door.
Optie 2 houdt in dat je je contract op een ander persoon laat overzetten die daarmee alle contractuele verplichtingen overneemt. Alleen de tenaamstelling van het contract wordt gewijzigd; niet het abonnement, aangesloten diensten en evt. lopende acties.
De mogelijkheid van annuleren met afkoop is de derde optie die je hebt. Normaal geldt bij annulering met afkoop, dat de opzegtermijn niet kan worden afgekocht, waardoor afsluiting pas na 3 maanden plaatsvindt. Alleen bij vertrek naar het buitenland, geldt de afwijkende regel dat ook de opzegtermijn mag worden afgekocht. Zodoende is afsluiting per direct mogelijk.
Antoine
Vodafone Web Relations