LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodfone perst mij af omdat mijn moeder op de IC ligt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Meesteroog

Vodfone perst mij af omdat mijn moeder op de IC ligt

Ongelezen bericht door Meesteroog »

Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker of Vodafone. Het verhaal in het kort:

Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker of nog liever de directeur van Vodafone die verantwoordelijk is voor het beleid. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone? Daarnaast vroeg ik mij af: Is er geen wetgeving die dit regelt voor ernstig zieke mensen, het is toch idioot dat zij allemaal incassoprocedures op hun dak krijgen omdat ze op de IC liggen

tiepmiep

Re: Vodfone perst mij af omdat mijn moeder op de IC ligt

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Meesteroog schreef:Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker of Vodafone. Het verhaal in het kort:

Mijn moeder is sinds 2 maanden ernstig ziek en werd hiervoor 4 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis. Een paar dagen naar haar opname verslechterde haar toestand dusdanig dat zij naar de intensive care moest. Zij is sinds gisteren naar de medium care verplaatst maar is nog steeds van deze wereld. Echter de rekening lopen ook door. Ik heb de afgelopen weken alle rekening (in samenwerking met de bank) of betaald of indien niet mogelijk gevraagd om uitstel. Nu was dat bij geen enkel bedrijf een probleem, behalve bij Vodafone.
Het is namelijk het beleid van Vodafone om nadat er een aanmaning is verstuurd de rekening niet uit te stellen ook al is dit het gevolg van een ernstige ziekte met ziekenhuisopname. Hoewel ik meerdere keren aan die man heb gevraagd of hij dat redelijk en menselijk van zichzelf vond zei hij enkel: Er moet gewoon betaald worden. Toen ik hem vroeg hoe dat dan moest zei hij het volgende, en hier gaat het om: "Ik raad u aan om het dan van uw eigen rekening te betalen. Als uw moeder zo ziek is dan leidt een incassoprocedure die wij gaan starten alleen maar tot stress. Stress is erg slecht voor het herstel van uw moeder, dus dat is niet iets wat u nu wil lijkt me."

Dit is toch gewoon een vorm van afpersing die je alleen kent van de maffia? Betaal of we zorgen ervoor dat je moeder een erg moeilijk herstel krijgt.

Nee dat is een werknemer die daar niets aan kan doen en u heel netjes de tip geeft om het dan zelf te betalen zodat uw moeder geen stress heeft.

Ik overweeg dan ook om aangifte te doen tegen de medewerker of nog liever de directeur van Vodafone die verantwoordelijk is voor het beleid. Ik heb wel betaald nu, maar ik vind de opmerking gewoon buiten alle vormen van fatsoenlijk gedrag. Kan ik op persoonlijke titel tegen hem aangifte doen of wordt hij beschermd door vodafone? Daarnaast vroeg ik mij af: Is er geen wetgeving die dit regelt voor ernstig zieke mensen, het is toch idioot dat zij allemaal incassoprocedures op hun dak krijgen omdat ze op de IC liggen

Waarvan wil je aangifte doen?
Uw moeder heeft een contract en heeft rekeningen te betalen..
Dat ze dat van uw moeder vragen is niet meer dan normaal.

Meesteroog

Ongelezen bericht door Meesteroog »

tiepmiep schreef:
Meesteroog schreef:Naar mijn idee ben ik afgelopen week afgeperst door Vodafone en ik wil graag weten of het zinvol is om hiervan aangifte te doen tegen de betreffende medewerker of Vodafone. Het verhaal in het kort:

Nee dat is een werknemer die daar niets aan kan doen en u heel netjes de tip geeft om het dan zelf te betalen zodat uw moeder geen stress heeft.

Waarvan wil je aangifte doen?
Uw moeder heeft een contract en heeft rekeningen te betalen..
Dat ze dat van uw moeder vragen is niet meer dan normaal.
Ze vragen helemaal niets aan mijn moeder. Ze zeggen tegen mij dat ik het moet doen en dat anders de gezondheid van m'n moeder in gevaar komt.

FHV

Ongelezen bericht door FHV »

Hij waarschuwt alleen maar, afpersen is hier niet aan de orde. Maar als je daarvan niet overtuigd bent, ga dan eens babbelen met de politie of je aangifte kan doen.

SirPeter

Ongelezen bericht door SirPeter »

Niets mis met die uitspraak van de medewerker. Prima zelfs. Hij ziet een incasso procedure aankomen. Dat lijkt me inderdaad ook niet goed voor de gezondheid ivm extra stress.

Hij geeft aan wat er mogelijk is en uitstel is blijkbaar niet mogelijk.

Als u er oneens mee bent dan een klachtenprocedure opstarten om die procedure evt te veranderen.

tuinstra

Ongelezen bericht door tuinstra »

Toch heeft TS wel een punt niet hij/zij is dat contract aangegaan maar de moeder, IC lijkt mij een prima reden voor uitstel.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

wini25

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik snap TS ook wel, maar snap het standpunt van Vodafone ook. In dit geval moet ik toch Vodafone net weer even het voordeel geven, omdat immers ook de kosten voor het huis (huur, gas, water, licht) ook doorbetaald moeten worden, maar momenteel woont er niemand. Ditzelfde geldt voor de mobiele aansluiting. De aansluiting is er wel, maar het wordt momenteel niet gebruikt. De kosten lopen dus door. In welke setting het door de medewerker van Vodafone gezegd is kan natuurlijk als kwetsend worden ervaren als je al emotioneel bent door het hele gebeuren rondom de ziekte van de moeder.

Een tip voor de TS is wellicht om even het abonnement te downgraden. Dit kan via de klantenservice van Vodafone en kan eens in de zoveel tijd gratis. Hierdoor zijn de kosten in ieder geval gereduceerd en kan de moeder op een later tijdstip de gewenste abonnementsvorm eventueel weer terug laten zetten mocht ze weer meer mobiel gaan bellen.

Borginator

Ongelezen bericht door Borginator »

tuinstra schreef:Toch heeft TS wel een punt niet hij/zij is dat contract aangegaan maar de moeder, IC lijkt mij een prima reden voor uitstel.
Dat lijkt mij ook.
De zoon/dochter verteld aan Vodafone over zijn/haar moeder die in een moeilijke situatie verkeerd en vraagt om uitstel van betaling, moet wel kunnen naar mijn mening. Voor hem/haar wordt het ook moeilijk om nu plotseling ook de rekeningen van zijn/haar moeder te betalen. Enig begrip is wel op zijn plaats.

Maar als de moeder nou geen moeder is, dus alleenstaand en -wonend, hoe zou het dan verlopen zijn als ze op de IC ligt? Ik ben alleenstaand en -wonend en ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden hierop, kan er niks over vinden op Internet.

Sterkte toegewenst, TS, dat ze snel mag herstellen :wink:

verkeersleider

Ongelezen bericht door verkeersleider »

snap het toch niet helemaal;

Allereerst sterkte met uw moeder. Hoop dat het snel beter gaat.
Maar om wat voor bedrag hebben we het en idd is ziekte geen reden tot uitstel, hoe erg dit soms ook kan zijn.

Maar misschien goede reden om voortaan iemand te machtigen op de rekening of het automatisch te laten incasseren.

Nogmaals sterkte

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Ik denk dat het probleem is dat vodafone heel veel wanbetalers heeft die allemaal weer een ander verhaal vertellen. Het is nagenoeg onmogelijk om van al die verhalen het waarheidsgehalte te achterhalen, en ik denk dat ze er serieus rekening mee houden dat de meeste verhalen verzonnen zijn om een soort van coulance af te dwingen.
In uw geval is dat natuurlijk erg vervelend.

Borginator

vogels schreef:Je zult van tevoren e.e.a. moeten regelen, bijv. automatische incasso of familielid/vriend je inloggegevens geven voor internetbankieren.
Bedankt voor je heldere reactie op mijn verzoek. Maar poeh, dit zie ik eigenlijk niet zitten. Moet je haast wel veel vertrouwen hebben in je medemens :mrgreen:

Dit breng mij wel op een idee :wink:

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik vind wel dat Vodafone iets coulanter mag zijn richting klanten, niet alleen naar deze TS maar ik het algemeen. Soms kan iemand er echt,echt niets aan doen wat betreft een betaling,zoals TS. En dan mag er wel ene coulance zijn. Maar dit doet Vodafone al jaren niet.

Ja een betalingsregeling mag, maar je nummer wordt wel afgesloten en je maandelijkse kosten lopen door.

Jos Das

Ongelezen bericht door Jos Das »

Eens met Mich. In plaats van een rotopmerkingen te maken zouden ze een beetje mee mogen denken vind ik. Zo'n tip als eerder is gegeven over het downgraden van het abonnement had vodafone ook kunnen geven.

Maar misschien liggen ze zaken iets genuanceerder. We weten immers niet of de moeder van TS een (wan)betalingsverleden heeft bij vodafone. En als dat zo is kun je niet verwachten dat het bedrijf bij het zoveelste excuus (ook al mag het dan deze keer wel terecht zijn) weer coulance aanbied.

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Kan ook. Maar hoe goede klant je ook ben bij Vodafone ( ervaring met iets anders,maar wel goede klant) Vodafone wijkt niet meer zomaar af..

Borginator

vogels schreef:Wel, als je een broer of zus al niet meer kunt vertrouwen, dan zul je aut. incasso moeten gebruiken of met internetbankieren betalingen vooruit in plannen.
In mijn geval ben ik enigst kind en heb geen familieleden. Automatisch incasso´s gebeuren niet op de rekening waar mijn inkomsten op komen, en betalingen vooruit plannen met internetbankieren gaat denk ik niet lukken aangezien de bedragen per maand/kwartaal verschillend kunnen zijn :wink:

Gesloten