Voicemail aan/uitzetten Simyo: kost geld!
-
gezondheid
Voicemail aan/uitzetten Simyo: kost geld!
Tot voor kort kon je gratis je voicemail aan- of uitzetten door te bellen met 12331 of 12339. KPN heeft echter deze nummers buiten gebruik gesteld. Voortaan dien je een sms te versturen naar 1233 met de tekst aan/on of uit/off. Echter hiervoor berekend Simyo sms kosten.
Soms wil ik mijn voicemail aan hebben staan en soms uit. Hiervoor moet je dus voortaan voor gaan betalen.
Met ##21# code mag je de voicemail niet uitschakelen. Of ##61#.
Hoe zit dit bij andere providers?
Bij Simpel kun je bijvoorbeeld je voicemail niet uitschakelen met je mobiele telefoon bijvoorbeeld.
Soms wil ik mijn voicemail aan hebben staan en soms uit. Hiervoor moet je dus voortaan voor gaan betalen.
Met ##21# code mag je de voicemail niet uitschakelen. Of ##61#.
Hoe zit dit bij andere providers?
Bij Simpel kun je bijvoorbeeld je voicemail niet uitschakelen met je mobiele telefoon bijvoorbeeld.
-
StevieNL81
Re: Voicemail aan/uitzetten Simyo: kost geld!
Hoe het bij andere providers zit kan je makkelijk online op de websites van die providers vinden.
Of Google:
Kosten aan/uitzetten voicemail <naam provider>
Of Google:
Kosten aan/uitzetten voicemail <naam provider>
Over wat voor kosten hebben we het? Immers de meeste mensen zullen bundels hebben waarbij SMS gratis is, of een paar cent kost.
Als je straks een 10tje kwijt zou zijn iedere keer dat je dit aan / uit wil zetten snap ik de ophef nog enigszins, maar als ik zie dat je bij Simyo al kan smsen vanaf €0.015 per bericht....
Als je straks een 10tje kwijt zou zijn iedere keer dat je dit aan / uit wil zetten snap ik de ophef nog enigszins, maar als ik zie dat je bij Simyo al kan smsen vanaf €0.015 per bericht....
De goedkoopste providers zoeken naar vele mogelijkheden om toch veel duurder te kunnen zijn dan de A merk providers. Dat zal ondertussen wel geen verassing meer zijn. Dit is een nieuwe manier, drempel overschrijdingen en roaming fouten zijn ondertussen wel bekend dus wordt er gezocht naar andere mogelijkheden.
-
gezondheid
Met prepaid betaal ik 8 cent per sms. Dus 16 cent per x voor het aan- en uitzetten. Normaal gesproken moet het ook mogelijk zijn via ##61# of #61. Maar via deze weg is dat onmogelijk gemaakt omdat de providers liever hebben dat je de voicemail aan hebt staan omdat zij dan extra inkomsten genereren.
-
Methusalah
Onderbuikgevoelens zijn niet zo veel waard. SMS kost 0.015 cent, al zou een miljoen klanten dit een keer doen. 15.000 euro zet geen zoden aan de dijk hoor. En 99% van de mensen zet niet constant hun voicemail aan of uit.Thijs124 schreef: ↑28 nov 2025 14:08De goedkoopste providers zoeken naar vele mogelijkheden om toch veel duurder te kunnen zijn dan de A merk providers. Dat zal ondertussen wel geen verassing meer zijn. Dit is een nieuwe manier, drempel overschrijdingen en roaming fouten zijn ondertussen wel bekend dus wordt er gezocht naar andere mogelijkheden.
Overigens gebruik ik zelf al 20 jaar geen voicemail meer. Ik luisterde ze toch nooit af. Ik bel altijd meteen terug als ik een oproep mis. En als het heel belangrijk is, dan bellen ze nog wel een keer.
lentewind
vindt dit leuk
-
witte angora
Als je even niet bereikbaar wil zijn, op wat voor manier dan ook, kan je ook de vliegtuigstand aanzetten. Kost je niks. En werkt prima.
-
gezondheid
Dan krijgen mensen te horen (Bij vliegtuig modus) dat mijn mobiele telefoon uit staat geschakeld. Met vliegtuig modus kan ik bovendien de gemiste oproepen niet zien. Ik kan de telefoon niet altijd snel opnemen. Wanneer de Voicemail aan staat dan moet je bij Simyo binnen 20 seconden opnemen. Je kunt niet kiezen bij geen gehoor dat de Voicemail niet aangaat #61# optie.
Weer een gevalletje "discounter prijzen willen betalen maar premium service verwachten". Zo werkt het niet. Discounters kunnen alleen maar overleven door kosten te berekenen voor zaken die elders "gratis" zijn. En als je niet wilt betalen laat je je voicemail aan staan. Geen man overboord toch? Je kunt de notificaties gewoon negeren. Of een welkomstboodschap inspreken "Spreek vooral niets in, ik reageer toch niet".
Is het nou zo erg dat je voor je extra wensen, het aan en uitzetten, iets betaald.
Wist niet dat mensen nog Prepaid gebruikten, dat is pas duur. En dat blijkt maar weer, 8 cent ipv 0,015 cent.
Wist niet dat mensen nog Prepaid gebruikten, dat is pas duur. En dat blijkt maar weer, 8 cent ipv 0,015 cent.
ik bel met Kpn al decennia 1233 gratis. En dat is nog steeds niet veranderd.