LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voipbuster

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Is dit te vertrouwen?

Ja, ik heb het zelf geprobeert
17
74%
Ja, denk ik
2
9%
Nee, denk ik
2
9%
Nee, ik heb het zelf geprobeert
2
9%

Totaal aantal stemmen: 23

ticom

voipbuster

Ongelezen bericht door ticom »

http://www.voipbuster.com/
Is dit te vertrouwen?
Of zit er een verborgen adder onder het gras?

Reink

Re: voipbuster

Ongelezen bericht door Reink »

Ik gebruik zelf VOIPbuster al enkele maanden met erg veel plezier, het is mij zelfs gelukt om een hardware VOIP telefoon op deze dienst aan te melden zodat de computer niet meer aan hoeft te staan.

Maar de dienst is een beta dienst dat wil zeggen dat het nu nog in de experimentele fase is en er nog van alles kan veranderen, ik hou dus zelf niet te veel vast aan de huidige vorm van deze dienst.

Wel heeft VOIPbuster wat capaciteitsproblemen waardoor je niet altij op het gewenste moment gebruik kan maken van de diensten maar dat neem ik voor een gratis dienst maar op de koop toe.

ticom

Ongelezen bericht door ticom »

Hoe kan je er een hardware telefoon op aansluiten??

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Hoe kan je er een hardware telefoon op aansluiten??
VOIPbuster maakt gebruik van het IAX of het SIP protocol. SIP is een van de meest gebruikte protocollen bij hardware telefoons.

redindy

Ongelezen bericht door redindy »

Skype is een heel goed alternatief!

wietsez

Ongelezen bericht door wietsez »

is naar een vast nummer bellen met voipBUSTER echt gratis??
want bij skype moet je hiervoor wel betalen. lijkt me stug dat dit echt gratis is.
graag ervaringen e.d. hierover plaatsen

Mindless

Ongelezen bericht door Mindless »

Ik maak reeds enkele maanden gebruik van Voipbuster en het werkt prima, ik bel gratis naar alle vaste nummers in Nederland, dit in tegenstelling tot Skype (eur. 0.017 p/m). Kwaliteit is redelijk tot goed, daarnaast zijn er meerdere landen waar je gratis heen kan bellen, o.a. Spanje en Amerika. Overige vaste nummers wereldwijd kunnen ook erg goedkoop zijn, bv. Australie eur 1 cent per minuut. Ik heb breedband via de Kabel en op deze manier heb je hellemaal geen vaste aansluiting nodig, mobiel + Voipbuster et voila !

gwreijman

Ongelezen bericht door gwreijman »

Ik heb zelf ook Voipbuster, en het is een ideaal systeem.
Het kost je om te registreren wel iets van $5,00, maar daarna kan je gratis bellen naar een aantal landen die op de site staat van hun.

Ik heb zelfs een paar keer behoorlijk lang gebeld met mijn vriendin, en het kostte me niks.

Het geluid is ook erg goed, maar dat kan ook liggen aan je verbinding of de snelheid van je systeem.

Ik gebruik inplaats van de standaard luidspreker en microfoon een voiptelefoon (VoipVoice CyberPhone K) wat eigenlijk voor Skype is gemaakt, maar het werkt ook gewoon in Voipbuster, omdat die in Windows gewoon wordt gezien als een audio device.

Voipuser1

Ongelezen bericht door Voipuser1 »

Bron : Hun Websites ; Forum en andere Media .

Het is een compleet drama bij dit zootje , afkomstig van Finarea -Betamax , er komen net zo snel nieuwe websites bij als dat de tarieven veranderen . De gratis landen wisselen van de ene kopie naar de andere . Denk je dat je goede deal hebt , kom je er plotseling achter dat de beleidsregels zijn veranderd .

In de loop der tijd is er heel wat onaangekondigd veranderd . In eerste instantie was je beltegoed oneindig geldig ; toen veranderde dit "in 180 dagen na je laatste gesprek"daarna in "180 dagen na je laatste betaalde gesprek" daarna in " 180 dagen na je laatste opwaardering" toen in "120 dagen na je laatste opwaardering" en dit allemaal terwijl je een contract bent aangegaan voor b.v 180 dagen of oneindig . Wat zal het morgen zijn ? Daarbij komt nog dat als je het overgebleven beltegoed niet voor het eind van een bepaalde termijn hebt gebruikt , of dit nu € 1.- of € 25.- is het gewoon kwijt bent .
Uw beltegoed blijft actief tot 120 dagen na uw laatste aankoop van beltegoed.
Dus als je op die dag nog flink wat beltegoed hebt moet je er weer meer bij storten , met als gevolg dat je steeds meer op die account accumuleert . Er zijn mensen die beweren dat als je nog redelijk wat beltegoed hebt staan , niet eens kan storten op de laatste dag en dus geen andere keuze hebt , dan dit op de laatste dag op te bellen of te laten verlopen . Wat een zootje .

Dan hebben ze nog zo'n leuke Fair Use Policy waar niemand wijs van word . Deze passen ze toe als een klant zogenaamd te veel zou bellen en gaan dan plotsklaps kosten berekenen voor gratis gesprekken , bij de ene is dit na 25 uur , bij de ander direct na aanvang van het abonement en bij weer een ander 3 uur , er zit totaal geen structuur in .
Het algemene antwoord op het forum krijgen ze van de moderators die geen deel uit maken van het bedrijf en beweren dat zij ook niet weten waar de grens ligt , "is Excesive use" , ik vraag je .
Terwijl ze in die zelfde Fair use Policy het volgende beweren :
3. In the case of Fair Use Promotions, what is excessive use will either be advertised by VoipBuster at the time of the relevant promotion or included in this Fair Use Policy prior to the commencement of the relevant promotion.
Zo zijn er verhalen dat er vanuit bepaalde landen niet gebeld kan worden , omdat zogenaamde carriers deze voipdiensten blokkeren .
Je bent toch mooi in de aap gelogeerd als je net een account hebt aangemaakt met € 50.- beltegoed en er achteraf achter moet komen dat je niet kan telefoneren . Ook op deze vragen geven dit stelletje minkunkels geen antwoord .

We hebben Voibuster , Voipstunt , Voipcheap , Internetcalls , Netappel , Sparvoip etc en je wil niet weten hoeveel domijnen er nog als potentiel kopie in de wacht staan .

Wat ook ontzettend vreemd is , dat je op geen enkele manier in contact kan treden met deze bedrijven . De telefoonnummers en faxnummers die op de website vermeld staan en nou moeten ze het echt niet gekker maken , ze zijn tenslotte telefoon provider bestaan niet . De klantenservice die ook via de website benaderd kan worden geeft op geen enkele manier blijk van haar bestaan omdat ze nooit antwoorden . het enige wat mogelijk is voor een ontevreden klant is op het forum van hun te kijken als je het al kan vinden , want de enige website van hun die dit ondersteund is Voipbuster.com . het forum bied een waardeloze ondersteuning waar mensen die totaal geen technische kennis hebben en gewoon lekker willen bellen , van de ene naar de andere hoek worden gesmeten door een aantal moderators en één siteadmin . juist Voip technologie is zo complex dat mensen niet zonder ondersteunig kunnen , buiten het feit dan je ook nog een behoorlijk dosis Computer kennis nodig hebt om de juiste instellingen te maken , kennis moet hebben van USB apperatuur , Sip devices etc etc .

Betaal opties veranderen wekelijks , de ene dag kun je opwaarderen via de telefoon de andere dag niet meer , officiele voipbuster resellers sturen spam mails om via hun krediet aan te schaffen , ben je als beller online dan word je ongevraagd door deze mensen benaderd of ze je mogen toevoegen aan hun adressenlijst , waarom ? , het is simpel , omdat zodra je dat doet , je ook je email adres vrijgeeft .

De nummers die Voipbuster uitgeeft worden willekeurig uitgezet door heel Nederland , zo kan het voorkomen dat je in Breda woont en een nummer krijgt van Amsterdam .

Hiermee overtreden ze ook nog eens de regels van de Opta .

Overgenomen van de Opta : http://www.opta.nl/download/Beleidsrege ... mering.pdf
Beleidsregels

Het college stelt de volgende beleidsregels vast op grond van zijn bevoegdheden van Hoofdstuk 4 van de Telecommunicatiewet.

Het college wil in zijn nummerbeleid geen belemmering vormen voor de ontwikkeling en het concurrerend vermogen van nieuwe diensten. Hiertoe benut het college maximaal de mogelijkheden binnen het huidige nummerplan en spreekt hij dienstaanbieders aan op hun verantwoordelijkheid om goed met de voorwaarden in het nummerplan om te gaan.

1) Een VoIP dienst kan, afhankelijk van de VoIP dienstbeschrijving, in aanmerking komen voor geografische nummers. Het college stelt de volgende voorwaarden voor gebruik van geografische nummers:

a) Het is niet toegestaan om nummers uit een bepaald netnummergebied in gebruik te geven voor afname van de VoIP dienst in een ander netnummergebied of buiten Nederland.

b) Nummerhouders moeten erop toezien dat eindgebruikers de nummers niet gebruiken buiten het betreffende netnummergebied. Hierbij wordt van de nummerhouder gevraagd het uiterste te doen wat binnen zijn mogelijkheden ligt.

c) Nummerhouders moeten ervoor zorgen dat in het aanbod van VoIP diensten geen uiting plaatsvindt richting (potentiële) klanten waarmee de indruk gewekt wordt dat het gebruik van de geografische nummers door de VoIP dienst niet is gebonden aan netnummergebieden of landsgrenzen.
Wilt u nog meer weten , kijk even bij hun op het forum !!!

https://www.voipbuster.com/forum/index.php

jaapvh

Ongelezen bericht door jaapvh »

Ik gebruik met succes een combinatie van butgetphone & voipbuster. Via budgetphone heb ik een nummer uit mijn woonplaats en kan ik gebeld worden, uitbellen doe ik via voipbuster en heb ik later ook een voip in-nummer gekregen van voipbuster maar dat is helaas niet in mijn woonplaats en belt men ook nooit.
Zo heb ik 2 lijnen en kan ik altijd bellen. Bij budgetphone heb ik in een ATA adapter gekocht (het nummer zat bij de prijs in ), dat is een kastje waar je je telefoon & internet kabel op aansluit zodat je met je gewone telefoon kunt bellen zonder dat je pc aanstaat. De installatie was zeer eenvoudig en het werkte in een keer. Overgens was de bijgesloten handleiding niet superduidelijk.
De installatie van voipbuster op het kastje (supura 1001) vereist wel enige handigheid maar er staat genoeg over op het internet. Zoals hier boven ook al beschreven staat is op opwaarderen van voipbuster zeer vaag ik heb het nog via pay by Phone kunnen doen over 120 dagen zie ik wel weer verder, ik toch wisselen tussen voipbuster of elke andere voip provider, budgetphone blijft altijd en al het echt nodig is kan ik ook daar beltegoed kopen en via hun bellen.

Rob Kempers

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Ik begrijp sommige mensen niet, die willen alles alleen voior niets, ik gebruik vanaf dec voipbuster en heb een Titptel 115 aangesloten, ik heb 5 euro gestort ik zie keurig hoeveel dagen ik nog heb en bel in Nederland nog steeds voor niets en ik kan begrijpen dat dit in de toekomst wel zal veranderen maar dan zal het in ieder geval nog goedkoper zijn als KPN of Skype. naar Thailand scheeld het bijvoorbeeld 54 cent per minuut dat Voipbuster goedkoper is. Ik denk dat het in Nedrland naar een halve of een hele cent per minuut gaat en dan zonder starttarief ik heb ook nog eens een gratis inbelnummer gekregen terwijl je bij Skype moet betalen dus voorlopig zit ik goed en laat de klagers maar klagen. Daarnaast heb ik met het geluid zo goed als nooit problemen in het algemeen beter als de normale telefoonlijn. (ligt ook aan hoe jem hem afregeld).

BugMeNot

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Voor een vergelijking van alle europese tarieven van deze VOIP programm's zie: http://www.voipproducts.eu/
De programma'tjes zijn veelal hetzelfde en van hetzelfde bedrijf; Betamax uit Duitsland. Alleen de tarieven verschillen nogal. voipdiscount, voipbuster, voipcheap, etc. allemaal hetzelfde programma. Het is dus wel belangrijk om even te kijken welke landen je naartoe wilt bellen voordat je voor 1 van die programma's kiest!

manus55

Ongelezen bericht door manus55 »

Ik begrijp de regels van de Opta niet.
Voip is telefoneren over internet. Dus kan ik dat overal doen waar ik maar een redelijke internet verbinding heb.
Ik maak gebruik van een ata (spa 3000) en bel uit met voipbuster en inkomende gesprekken via budgetphone.
Mocht ik naar frankrijk gaan en daar mijn ata aan het internet hangen dan ben ik weer bereikbaar onder mijn 020 nummer.
Wel zo handig voor mij en degene die mij wil bereiken.
Trouwens hoe kan budgetphone controleren waar ik mij waar ter wereld bevindt.
Als je tegenwoordig contact zoekt met een helpdesk van wat voor groot bedrijf loop je ook de kans doorgeschakeld te worden naar waar ook ter wereld.
Voipbuster werkt redelijk goed en wil alleen maar marktaandeel verwerven vandaar al die aanbiedingen. dat is ook de reden dat zij verschillende namen hanteren. Zou zo zeggen doe zolang het duurt uw voordeel mee. Wij bellen al enkele maanden gratis.

telestress

Ongelezen bericht door telestress »

Gebruik nu ongeveer een maand voipbuster. Het is inderdaad opletten, omdat ze de voorwaarden zo maar wijzigen. Wat ik heb gedaan is een belbudget abo genomen van KPN (nog geen € 10,00). Vervolgens heb ik een ata gehangen aan mijn pc (router). Dit is een apparaat wat er voor zorgd dat je kan bellen via voipbuster (en / of andere voip aanbieders) met je normale telefoon, zelfs als je pc uit staat, of als je aan het internetten bent. Kosten €12,50 per maand (KPN & voipbuster samen) en praktisch onbeperkt bellen. Als ik 0800 0900 112 en 06 nummers bel loopt dat via KPN. Mocht er een storing zijn op internet, schakeld de ata automatisch terug naar KPN. Bellen met Voipbuster is dus zo relatief goedkoop en heb zo een goede backup. Er zijn echter ook andere aanbieders, die iets meer rekenen voor hun dienst, maar ook een vriendelijker beleid voeren. Het is niet normaal dat voorwaarden zo maar ingrijpend veranderd worden. De kwaliteit, voor zover ik kan beoordelen is in de meeste gevallen even goed als een normale telefoonlijn. :D

boebele

Ongelezen bericht door boebele »

Telestress:
hoe komt je dan aan die 2,50? Zo'n apparaat is toch wel iets duurder dunkt me :o

Ik heb ook voipbuster ontdekt. Tot nu toe bel ik alleen naar vaste nummers en heb zodoende ook nog niet hoeven op te waarderen. Sterker nog, mijn account staat op -,0 euro. Ik bel dus écht 100% gratis!
Ben van plan om zo'n speciaal telefoontoestel te kopen dat je op de pc kan aansluiten. Tot die tijd gebruik ik gewoon mijn microfoontje.
En ik heb net als telestress een belbudgetaansluiting bij KPN, dus bellen is in dit huis ook vrij goedkoop.

telestress

Ongelezen bericht door telestress »

ik heb inderdaad al ergens anders gelezen, dat sommige mensen helemaal gratis bellen met voipbuster. Normaal gesproken is het zo, dat je 1 minuut gratis kunt bellen. Wil je langer bellen, dan dien je dus € 10,00 over te maken en heb je een account van 120 dagen. Dat is dus ongeveer €2,50 per maand. Als je dus gratis belt, heb je geluk gehad en bel je dus echt goedkoop (bofkont). Een ata die ik gebruik kost ongeveer € 50,00. Groot voordeel is, dat je met een dergelijk apparaat je normale (evt draadloze) telefoon kunt gebruiken. Als je wilt bellen, pak je de normale telefoon en bel je (automatisch) via voipbuster. Ik heb hem echter zo ingesteld, dat 0800, 0900, 06 nummers en 112 via de KPN lopen. Belt iemand mij op (op mijn KPN nummer), gaat gewoon de telefoon over en kun je het gesprek beantwoorden. Nog een voordeel is, dat ik de pc niet aan hoef te zetten om met voipbuster te bellen. Je merkt eigenlijk dus niet dat je via voipbuster belt. Verder dien je een router te hebben waar je de ata op aansluit. Een voip telefoon is (meestal) wat goedkoper, maar persoonlijk vond ik dit een mooiere oplossing. :D

boebele

Ongelezen bericht door boebele »

Aha, ik snap het.

Ik wil ook wel zo'n ata, maar voorlopig hou ik het even bij mijn microfoontje. Mijn computer staat eigenlijk altijd aan.
Ben benieuwd wanneer ik moet gaan betalen, vooralsnog is het helemaal gratis.

lilly29

Ongelezen bericht door lilly29 »

Ik lees allemaal positieve reacties over Voipbuster, maar wat doe ik dan verkeerd?
In het begin (twee maanden geleden) kon ik vanuit Bonaire gratis via mn laptop naar een vaste lijn bellen. Na 60 minuten hield dit op, dit staat ook ergens vermeldt.
Toen heb ik via Paypal 10 euro overgemaakt zodat ik mn account kon gebruiken.... Het geld is wel van mn rekening gehaald, maar ik heb het nergens terug gezien en ik kan al helemaal nooit meer bellen via Voipbuster :(

Ik heb al verschillende keren de VB-site doorgelezen, maar begrijp niet wat ik verkeerd doe of heb gedaan...Kan iemand me alsjeblieft helpen ik wil heel graag weer relaxed bellen met mn 'thuisfront'!?

Heel erg bedankt

avtilburg

Ongelezen bericht door avtilburg »

www.12connect.com, very cheap en heel goed!

avandijl

Ongelezen bericht door avandijl »

Ik lees veel klachten, moeilijkheden, problemen, of hoe je het wilt noemen, over het gebruik van VoipBuster.

Via mijn initiatief VraagAlex.nl heb ik nu dan ook de mogelijkheid gecreëerd voor iedereen om nog goedkoper te bellen via VoipBuster.

U kunt dit doen met uw bestaande telefoon door te bellen via een lokaal inbelnummer. Dit is in veel gevallen zelfs gratis via de 'onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland' abonnementen. Ook kunt u kiezen voor een SIP kastje, of u kunt via de computer bellen.

Kijk voor meer informatie op: VraagAlex.nl voor bellen een SIP kastje.
VraagAlex.nl voor bellen via de vaste lijn.
VraagAlex.nl voor opwaarderen van VoipBuster freedays voor slechts € 5,50 voor 120 dagen!

Heeft u vragen? Mail dan naar [email protected].

Groeten,

Alexander van Dijl
VraagAlex.nl

Gesloten