Na 2 jaar een goede relatie met Kpn gehad te hebben besloot ik mijn contract voor nog 2 jaar te verlengen. ik kreeg een mooi toestel en er werd mij onbeperkt internet voor 2.50 per maand aangeboden. het klonk allemaal mooi dus ik heb dat geaccepteerd. na de eerste maand bleek dat internet nooit aangestaan te hebben en of ik voor mijn internetgebruik 80 euro wilde betalen. Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice zal dat bedrag gecrediteerd worden binnen een maand. 3 maanden verder heb ik dat geld nog niet terug gehad. op de rekening van een maand later was het onbeperkte internet wel aangezet maar vervolgens was mijn sms totaal (1000 smsjes voor 10 euro) uitgezet. hierdoor moest ik 180 euro teveel betalen. Ik dien een klacht in en heb die rekening vervolgens niet betaald. de klacht zal behandeld worden binnen 15 werkdagen, of iets in die richting. ook werd door 3 medewerkers van de klantenservice bevestigd dat de sms totaal bundel wel weer was aangezet en er zal onderzoek gedaan worden of het uitzetten van de sms totaal bundel een fout van mij of van kpn was. 30 werkdagen verder is er nog steeds geen antwoord op mijn klacht. nu ik dacht dat het niet ergen kon kreeg ik vandaag mijn rekening binnen, en wat bleek: de rekening is 200 euro te hoog omdat mijn sms totaal bundel niet is aangezet. Ik bel de klantenservice en er word gezegd dat er nooit een aanvraag is ontvangen voor een activatie..
al met al heeft kpn mij ongeveer 500 euro teveel in rekening gebracht door fouten van hun. waarom zal ik zelf mijn sms totaal bundel uitzetten als ik er vervolgens honderden euros meer voor moet betalen?
nadat ik de algemen voorwaarden heb doorgelezen staat er dat het contract door de contractant ontbonden mag worden als KPN niet aan haar verplichtingen voldoet. mijn vraag is nu of deze fouten van kpn onder het niet nakomen van haar verplichtingen valt? en ik juridisch in mijn recht sta om het contract te ontbinden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voortijdig verbreken contract kpn
Re: voortijdig verbreken contract kpn
nee, in dit geval is het nog niet zeker of KPN de fout heeft begaan,dus opzeggen heeft geen zin. Zou makkelijk zijn,dan had ik bij elk foutje van Vodafone mijn contract al op kunnen zeggen. Ik zou zeggen, blijf er achter aan gaan, wacht even je brief af, en dan komt het hopelijk allemaal weer goed!!
Succes!
Succes!
-
witte angora
Ik kan me je teleurstelling en irritatie heel goed voorstellen, maar wat mich24 ook al zei: ik denk dat het nog veel te vroeg is om vast te kunnen stellen dat KPN niet aan haar verplichtingen voldoet, en dat er dus grond is voor het ontbinden van de overeenkomst.nadat ik de algemen voorwaarden heb doorgelezen staat er dat het contract door de contractant ontbonden mag worden als KPN niet aan haar verplichtingen voldoet. mijn vraag is nu of deze fouten van kpn onder het niet nakomen van haar verplichtingen valt? en ik juridisch in mijn recht sta om het contract te ontbinden.
Vergeet niet dat dat jij wel kunt vinden dat die grond er is, maar als de KPN die grond niet erkent dan wordt er ofwel niet ontbonden, ofwel je kunt een hele hoge boete verwachten wegens het voortijdig beëindigen van het contract. Daar zit je ook niet op te wachten denk ik.
Wat je het beste kunt doen is dit: schrijf een -korte, zakelijke- brief waarin je
- verwijst naar het soort abonnement dat je hebt
- eist dat binnen een redelijke termijn (bv 14 dagen) het abonnement uitgevoerd gaat worden zoals afgesproken
- eist dat de foutieve nota's gecorrigeerd worden
- vertelt dat je een aantal keren contact hebt gehad, (maar ga niet uitgebreid vertellen wat er wel of niet is afgesproken, dat is niet belangrijk)
- eventueel je gemoedstoestand weergeeft (teleurgesteld, geïrriteerd, wat het ook is)
Het belangrijkste is dat de boel goed gaat lopen en dat de foutieve nota's worden gecorrigeerd. Meer niet.
Succes ermee.
bedankt voor de reactie!, ik zal KPN een brief sturen. Dus ik heb wel een zaak als KPN toegeeft dat het hun fout is geweest? of zijn zulke fouten niet groot genoeg om het contract te kunnen verbreken?
-
witte angora
Pas als KPN de boel niet oplost en er daadwerkelijk sprake is van wanpretratie, dan wel. Maar ik denk niet dat KPN het zover laat komen.jvarkel schreef:bedankt voor de reactie!, ik zal KPN een brief sturen. Dus ik heb wel een zaak als KPN toegeeft dat het hun fout is geweest? of zijn zulke fouten niet groot genoeg om het contract te kunnen verbreken?
Begin eerst maar met die brief, en wacht dan maar de reactie van KPN af, als het dan opgelost is, dan is het klaar of niet dan.