Hallo,
Mijn mobiele (prepaid) telefoon is kapot, maar er staat nog aardig wat beltegoed op. Weet iemand hoe en waar ik dat bij aanschaf van een nieuwe kan laten overzetten?
Alvast mijn dank voor tips!
Dolphy
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag: overzetten beltegoed
Re: Vraag: overzetten beltegoed
Je beltegoed staat niet op je telefoon ( niet letterlijk ), maar op je simkaart. Die haal je eruit en plaats deze in een andere telefoon en je kan gewoon bellen.
@ Moonlight,
Heel veel dank!
Nog een (dom) vraagje...
Kan dat ook als je overstapt naar een andere provider? Of als je een nieuwe koopt met beltegoed?
Heel veel dank!
Nog een (dom) vraagje...
Kan dat ook als je overstapt naar een andere provider? Of als je een nieuwe koopt met beltegoed?
Domme vragen bestaan nietNog een (dom) vraagje...
Prepaid beltegoed kan je hoogstwaarschijnlijk niet meenemen naar andere provider, je zou eventueel contact op kunnen nemen met beide providers, maar de kans dat beltegoed wordt overgenomen is uitermate gering.Kan dat ook als je overstapt naar een andere provider? Of als je een nieuwe koopt met beltegoed?
Nog weer een vraagje over die simkaart...
Heb een mobielteje van dezelfde provider (Telfort), heb geprobeerd de simkaart in een ander toestel over te zetten. Past allemaal, alleen krijg ik op de display een melding dat deze simkaart 'gelocked' is.
Hoe 'unlock' ik dat ding??? Er staat n.l. nogal een aardig bedrag op...!
Wie weet hiet meer
Heb een mobielteje van dezelfde provider (Telfort), heb geprobeerd de simkaart in een ander toestel over te zetten. Past allemaal, alleen krijg ik op de display een melding dat deze simkaart 'gelocked' is.
Hoe 'unlock' ik dat ding??? Er staat n.l. nogal een aardig bedrag op...!
Wie weet hiet meer
Niet je kaart is gesimlockt maar je mobieltje is geblokkeerd, je kan een unlock kode aanvragen bij de provider welke als eerste de provider van dat mobieltje is.
Mogelijk dat ook op internet een unlock code te vinden is, of een programma waarmee de code te verwijderen is, (is wel op eigen risico) ook zijn er bedrijven of personen welke deze kunnen verwijderen.
Mogelijk dat ook op internet een unlock code te vinden is, of een programma waarmee de code te verwijderen is, (is wel op eigen risico) ook zijn er bedrijven of personen welke deze kunnen verwijderen.
Bedankt,
Zal het eens opzoeken. Snap niet waarom ze me bij The Phone House niet beter konden informeren. Hebben ze nog meer verteld wat niet waar bleek te zijn.
Zal zodra ik tijd heb maar weer eens het net afstruinen....
Zal het eens opzoeken. Snap niet waarom ze me bij The Phone House niet beter konden informeren. Hebben ze nog meer verteld wat niet waar bleek te zijn.
Zal zodra ik tijd heb maar weer eens het net afstruinen....
Ik bedoel het niet beledigend, maar als je de gang van zaken in de bovenstaande situatie niet eens kende, is het absoluut uitgesloten dat je zelf je telefoon zult kunnen unlocken.
Heb je bij The Phone House aangegeven dat je hetzelfde nummer en je tegoed wilde behouden? Dan hebben ze namelijk nogal een fout gemaakt.
Voor het unlocken kun je terecht bij de kleinere telecomzaakjes (dus geen winkels als T for Telecom, Primafoon e.d.), maar over het algemeen vervalt je garantie dan wel. Je kunt het ook bij de provider waardoor het toestel gelockt is laten doen. Hierbij vervalt je garantie niet, maar je betaalt hier wel flink voor.
Heb je bij The Phone House aangegeven dat je hetzelfde nummer en je tegoed wilde behouden? Dan hebben ze namelijk nogal een fout gemaakt.
Voor het unlocken kun je terecht bij de kleinere telecomzaakjes (dus geen winkels als T for Telecom, Primafoon e.d.), maar over het algemeen vervalt je garantie dan wel. Je kunt het ook bij de provider waardoor het toestel gelockt is laten doen. Hierbij vervalt je garantie niet, maar je betaalt hier wel flink voor.