LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door Chris »

Heren en dames bij tros radar, ik wil graag van mijn telefoon aansluiting af, maar wil mijn ADSL behouden.
Tegen woordig kun je ook via internet bellen, en goedkoper ook nog.
Maar nu zecht kpn, dat zij geen adsl aan kunnen sluiten zonder een telefoon aansluiting.
En dat is nu naar mijn mening onzin, omdat ik een appart deel heb voor mijn telefoon aansluiting en een appart deel van mijn ADSL aansluiting.
Ik heb vroeger overigens zelf bij de KPN gewerkt en de signalen worden appart door gestuurd, dus een ADSL zonder telefoon aansluiting is dus wel zeker mogelijk.
En overigens is dit ook nog verboden in de nederlandse wet geving, omdat dit gewoon een koppel verkoop van KPN is.
Heeft u of iemand anders enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken, zodat ik van die dure telefoon aanluiting af ben, maar wel adsl kan behouden.
Want bij KPN geven ze geen gehoor over dit onderwerp, en vooral als je koppel verkoop noemd!!
En nee niet de aanbieding die ze nu hebben van KPN, ik wil puur van de telefoon aansluiting af, omdat je dus via internet goedkoper via lokaal tarief kunt bellen, met behulp van skype, en dit werkt perfect.
Deze is voor mij 100% goedkoper, alleen als ik dus van de telefoon aansluiting af kom en mijn ADSL behoud, dan kan ik het geld wat ik per jaar betaal voor de KPN telefoon aansluiting een jaar mee bellen met skype.
Voorbeeld bellen naar china via KPN is 0,43 eurocent per minuut (zit bellen naar mobile niet in, dat is duurder), bellen met skype naar china kost 0,022 eurocent per minuut inclusief bellen naar vast en mobiel.
Zo zijn er meer voorbeelden, maar ik hoop dat u een idee heeft gekregen.
Of mischien weet iemand anders hier op dit forum een andere profider die dus alleen ADSL aanbied en je niet verplicht om een telefoon aansluiting te nemen.
Dus alleen betalen voor ADSL en verder niets.


bvd

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Je kan inderdaad je telefoonaansluiting opzeggen, alleen moet je dan wel 9,95 beheerskosten betalen voor de lijn en die zijn gelijk aan het belbudget abonnement.

Als je kiest voor interplusbellen van kpn dan hoef je die kosten niet te betalen, kies je voor wanadoo, scarlet, versatel of tiscali dan moet je bovenop het abonnementtarief dus ook 9,95 betalen voor het beheer van de lijn.

Ik zou bellen naar de klantenservice en vragen om direct adsl zonder vaste aansluiting, dat is het goedkoopst omdat je dan niet die extra kosten moet betalen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je hebt zelf bij de KPN gewerkt?? Zeker in het stenen tijdperk. Net toen Graham Bell de telefoon had uitgevonden. Ga eens met je tijd mee.Internetten en telefoneren kost geld. Klaar, uit.

mauricegroot
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:37

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door mauricegroot »

neem anders een tam tam, dat kost niks :lol:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo mede members kan er iemand uitleggen wat adsl direct inhoud.

Tim

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door karr-2 »

ADSL Direct wil volgens mij zeggen dat je alleen ADSL in huis hebt en er geen telefoonaansluiting meer bij nodig hebt. Alleen moet je wel 9.95 per maand betalen aan beheerskosten omdat de lijn er nog wel ligt en nu dus alleen voor ADSL gebruikt wordt.

Verbeter me vooral als ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het dit.

aqua2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2005 10:11

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door aqua2 »

voor direct adsl hoef je geen belbudget te nemen. Het is een adsl abo zonder vaste aansluiting. Je krijgt alleen de verbinding voor internet.. en voor de rest zorg je zelf... bijv. email-adres, virusscanner..

Vanaf juli is het mogelijk om te bellen en internetten voor één prijs.. net zo handig

mp`v
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2005 17:08

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door mp`v »

#gravedigger:
Niks klaar, uit.
Ok, als je een dictator bent of van monopoliën houdt.
Ik wil helemaal niet bellen, ik wil alléén ADSL'len!
Zot dat je dan éérst een telefoonabbonement móét nemen a 10 euro per maand (of je dat later weer op kunt zeggen of niet).

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door devierde »

Slapend rijk worden wil ik ook wel..




Damn,

Wat een kortzichtige gebrabbel van sommigen hier zeg. Ikzelf ben al zeker 3,5 jaar bezig met direct ADSL, eerst via Babyxl 8mbit, toen Speedlinq 8mbit (erg slechte provider overigens) en nu Tiscali FAM (4MBIT).

Vanaf het begin krijg ik al van verschillende mensen te horen dat het technisch onmogelijk zou zijn om alleen adsl te hebben. Toch heb ik van de 3.5 jaar ruim 15 maanden slechts een enkele ADSL-lijn ZONDER telefonie (en ZONDER "beheerskosten") gehad. Dit is gebeurd op twee verschillende adressen. Ik was namelijk een tijdje tijdelijk verhuisd.
Adres1: (waar ik nu opnieuw woon) heb ik nu twee losse aansluitingen waarvan 1 dedicated adsl-lijn. De andere (telefoon dus) was lange tijd tijd afgesloten maar heb nu weer telefoon omdat mijn vrouw dat fijn vind :? (iknow..)
Adres2: had ik 1 lijn met adsl dmv een splitter (geen telefoon dus)

Ik heb dus alle combinaties gehad :enkel adsl, enkel telefoon, beiden, enkele lijn met splitter, dubbele lijn.. alles is dus mogelijk!

Ik raad je aan om dit te proberen: neem direct ADSL zoals tiscali, babyxl etc etc (zie ook www.speedtest.nl voor de achterliggende netwerken) en zeg na een paar maanden je KPN telefoonlijn gewoon op. Als de KPN monteurs je ADSL lijn toch afsluiten (misschien een nieuwe pest-beleid van kpn?) dan bel je gewoon naar je provider met de klacht dat je internet het niet meer doet. Zij zijn verplicht om het probleem op te sporen (een losgekoppelde stekker in de buurtkast van kpn dus) en voor je op te lossen.

Als je mazzel hebt dan wordt het opnieuw geactiveerd (meestal door dezelfde kpn-lui die het eruit getrokken hebben) en heb je die zogenaamde "beheerskosten" die ze er nu erbij verzonnen niet.

We moeten in deze maatschappij eens af van mensen onnodig te laten betalen voor dingen die al lang afbetaald zijn. Niemand kan mij zeggen dat het beheren van het telefonienetwerk dat o.a. door kpn ooit gelegd is nu nog bakken met geld kost. Trouwens, als de provider echt zijn klanten wil hebben dan sluiten ze wel een deal dat een fractie van de "beheerskosten" van dit netwerk (dus de echte beheerskosten!) direct door de provider aan de beheerder wordt betaald. Overigens heeft de overheid zelf de beslissing genomen dat KPN VERPLICHT gesteld moest worden om anderen gebruik te laten maken van het netwerk. Denk je niet dat er toen al een redelijke calculatie van deze "kosten" waren gemaakt? gezien het feit dat ik in 2002 en 2003 totaal niks van deze zogenaamde kosten heb gezien op mijn rekeningen geeft eigenlijk aan dat de overheid om te beginnen er vanuit ging dat KPN dit netwerk allang heeft terugverdiend om deze kosten te dragen. Nu willen ze alsnog wat verdienen op het massaal opkomende direct-adsl... Oke, maar dan kan je niet absurd hoge prijzen verwachten op een netwerk dat al lang en breed terugverdiend is (en nog eens dik winst op gemaakt is).
Take my word for it: laat je niet naaien door bedrijven als KPN.

Groetjes,
Radj
8) :wink:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door agro »

Nu is het mogelijk ADSL zonder een vaste telefoonaansluiting
Kijk voor meer info op onderstaande link

http://www.kpn.com/kpn/show/id=996661/sc=4e2804

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bekijk die maandprijzen eens!, dat zo voor die internetpakketten vragen!, :evil:

Je reinste afzetterij!, schakel in zo'n situatie over op kabel!, dan heb je veel minder kosten en ben je van die KPN af!,

Momenteel is het met de telefonie met de kabel nog vrij kl*te!, maar daar zal wel verandering in komen!,

KPN moet oppassen!, en met goede alternatieven komen!, want de nieuwste pakketten met bellen via het internet is KPN op alle fronten de duurste provider met haar vaste telefoon net!,

Dus "effe wachte!", en dan snel overstappen naar een goedkope telefoon/internet provider!.

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door vuurvos »

Het is weer het hetzelfde verhaal.
Als je internet wilt zonder telefoon, dan ga je lekker naar de kabel.

Overigens zijn er wel een paar ADSL bedrijven (bij mijn weten) die ADSL bieden zonder dat een KPN abonnement nodig is (dan zit in de prijs gewoon het beheer gedeelte ingerekend).

In principe bij mijn weten zou dit moeten kunnen voor alle ADSL bedrijven, alleen willen ze dit niet. Want dan gaan hun abonnement prijzen omhoog (blijft wel hetzelfde, alleen is dit dan gerekend mét het beheergedeelte) en dan gaan mensen klagen dat de ADSL zo duur is. Dus bedrijven doen dit liever niet, want dat gaat ze klanten kosten...

Dus kiezen ze ervoor om de lijn te laten lopen via KPN, zodat iedereen daarop kan gaan schelden.

Als je ADSL wilt: Prima, maar dan moet je accepteren dat dit gewoon niet gratis is. Heb je hier bezwaar tegen, dan neem je lekker geen internet. Jij tevreden, want jij kunt op je centjes zitten, en het bedrijf is zo'n zeurpiet armer.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door Sja.... »

Kabel???

Dan heb je hier 1 keus UPC en die wil je ech nie , met hun spook rekeningen :wink:

DAn lijkt me KPN geen slecht alternatief.... dan maar €10 meer betalen per maand, ben je altijd te bereiken als Tiscali Foon weer eens een keer weer eens niet werkt zonder dat je het niet door hebt...

Sja....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door agro »

Nee je moet upc hebben, deze zijn landelijk de duurste met radio tv op de kabel, en dit zodat ze internet en telefonie goedkoper kunnen aanbieden, wacht tot ze voldoende klantjes hebben zal je zien hoe hun prijzen de pan uit gaan rijzen, en dit zal niet lang meer duren.

Momenteel wordt door Opta onderzocht of ze middels het dure radio en tv abonnement andere diensten financieren, grote kans dat dit het geval is dan zullen radio en tv goedkoper gaan worden en de andere (internet en telefonie) fors duurder, en dan zit je daar met je zogenaamde goedkoop abo.

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door dds »

@Tosbago en anderen die het niet weten.

Scarlet is dus een aanbieder waar je absoluut geen geld meer aan de KPN betaald. Hoe dat kan? Zij hebben hun eigen netwerk, overigens zijn er ook nog andere aanbieders die dit ook kunnen. Dus t.o.v. bijvoorbeeld Tiscali en Wanadoo heeft Scarlet dus 1 groot voordeel: Echt nooit meer een factuur van KPN.

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Vraagje aan tros radar, en forum leden oplossing gezocht.

Ongelezen bericht door Chris »

Ok bedankt mensen heb wat meer info om even uit te zoeken.

UPC is geen optie, dat kost je alleen maar meer geld, ben allang blij dat ik van hun af ben.
En zij doen overigens ook weer aan koppel verkoop, want zonder TV aansluiting heb je geen internet.
ADSL ben ik tevreden mee, en heb tot nu toe geen down tijden gehad, en hele goede service behalve op dit onderdeel.
Ik heb nota bene een constante verbinding via ADSL en dat heb ik via kabel (UPC) nooit gehad, daar was mijn aansluitning zelfs 8 weken verdwenen, en gaat UPC actie ondernemen, nou dacht het niet.
Daar is het motto ze bellen wel terug voor 0,20 cent per minuut.
Ja lekker daar verdienen ze het op, dus wie leeft nu in een stenen tijdperk.

Voor al de anderen die er serieus op zijn ingegaan dank ik u vriendelijk voor de info, en zal het zeker gaan bekijken wat de opties zijn.

Bedankt mensen!

Gesloten