LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door budje »

Zie ook de website van Wanadoo zelf voor de mogelijkheid om VERVROEGD je contract op te zeggen.

suro
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:31

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door suro »

Het gaat mij niet om die vier cent maar op de schofterige manier waarop ze het brengen.
Eerst lokken ze je met gratis bellen ,dus ik sluit een combi pakket af,, zijnde internet + telefoon ,,en nu ze iedereen binnen hebben gaan ze opeens 4 ct starttarief rekenen.
Dat betekent in mijn geval 15 euro per maand meer.
Dat vind ik een hele erge schofterige manier van zakendoen.En nu doet het vervelende feit zich voor dat ik volgens hun voorwaarden wel van mijn telefonie deel af kan komen ,,maar dus niet van het internet gedeelte

Ik noem dit oplichting en misleiding en snap niet dat dit gewoon kan

Bij mij komt dit nooit meer goed en zal er zeker alles aan doen om ze echt overal en bij iedereen zwart te maken

Het geen ze beloven maken ze ook niet waar ik heb nog nooit zoveel storing en ellende gehad

Wat heb ik een spijt dat ik me heb laten overhalen door die schoften

wat een enorm ... bedrijf ik hoop dat het snel afbrand

lemon
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2006 12:42

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door lemon »

Ook ik voel me door Wanadoo bekocht. Niet om die 4 ct, want uiteindelijk is het telefoneren dan nog goedkoper dan bij de meeste andere aanbieders. De verkoopstrategie die het bedrijf heeft gevolgd om klanten aan zich te binden is op zijn minst onbehoorlijk te noemen. Tot een paar weken geleden werden klanten nog gelokt met "gratis bellen". Diezelfde klant blijkt uiteindelijk zelf op te draaien voor de kosten van het extra lokkertje, de IPODshuffle (en nu de gratis Dect telefoon). Je maakt mij niet wijs dat zich bij Wandoo hier geen rekenmeester over heeft gebogen.
Het feit dat je nu door de kostenverhoging je abonnement weer zou kunnen opzeggen is een schrale troost. Het kost tijd en geld om om de haverklap van provider te wisselen. Daar zit niemand op te wachten; de providers zelf al het minst lijkt me.
Ik hoop dat TROSradar het bedrijf hierover eens wil benaderen. Als individuele consument is er namelijk geen doorkomen aan. Na UPC heeft nu ook Wanadoo voor mij afgedaan als betrouwbare dienstverlener.

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door dada »

En weet je ook wat zeer onbeschoft is: Wanadoo geeft HET ADVIES OM KPN BASIS OM TE ZETTEN IN KPN BUDGET, dat zou je 100 euro schelen per jaar. Behalve dat je nu geen gebruik meer kan maken van andere teleproviders zoals tele2, bel1604 etc betekent het ook dat het in mij geval heel wat extra gaat kosten. In een maand heb ik ongeveer 600 uitgaande gesprekken (20 telefoontjes per dag) , dat is dus iedere maand 24 euro extra! En wat zegt wanadoo: U zult er niks van merken!!! Kijk maar zelf hoeveel gesprekken je per maand voert in de specificatie en vermenigvuldig dat maar met 0,04 cent ......

Die 100 euro die je zogenaamd bespaarde op KPN geef je nu dus aan WANADOO!

Er moet echt iets aan gedaan worden want er was sprake van een AKTIE.
Een AKTIE is tijdelijk en er moet voldaan worden aan bepaalde rechten en plichten door beiden partijen. Ik weet niet of de algemene voorwaarden van toepassing zijn op een AKTIE, volgens mij gelden bij akties AKTIEVOORWAARDEN die voor een jaar gelden!

essie94
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2006 09:28

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door essie94 »

IS ER DAN NIEMAND DIE DIE LUI HIEROP AANSPREEKT?? iK BETAAL NOG LIEVER TIEN EURO MEER BIJ EEN ANDER DIE VAN TEVOREN AANGEVEN WAT ZE BEREKENEN DAN AAN DIT SOORT SCHOFTEN DIE DENKEN DIT ZO EVEN TE KUNNEN DOEN!!
IK BEN NET EEN MAANDJE BIJ ZE MAAR ZODRA HET KAN ZEG IK ALLES OP EN GA IK NAAR EEN ANDER!!

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

Ik ben het er ook nog steeds niet mee eens. Hoop dat tros radar hier iets aan kan doen. Maar om over te stappen naar iemand anders durf ik eigenlijk niet, want dan gaan ze straks ook die €0,04 in rekening brengen. Meestal als er 1 provider begint volgen de andere snel. Wacht dus maar af tot mijn abonnement is verlopen en dan op zoek wie dan de goedkoopste is

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door dada »

heeft iemand geen rechtsbijstand, die hiermee wat kan?

TROS RADAR HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!

R.Colpa
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2006 14:42

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door R.Colpa »

Volgens het contract bestaat het abonnement uit o.a. onbeperkt bellen naar vaste binnenlandse nummers voor een vast maandbedrag. Hier ben ik en Wanadoo overeen gekomen. Dit starttarief is geen tariefwijziging, maar een contractwijziging, die zij niet éénzijdig mag en kan veranderen. Ik heb betalingsplicht en zolang ik die nakom, hebben zij een leveringsplicht. Zo simpel ligt de wetgeving. Toch proberen zij uitwegen te zoeken zoals de algemene voorwaarden die zeer regelmatig veranderden. Aangezien ik en met vele anderen kunnen getuigen, dat deze voorwaarden anders waren dan nu, moet Wanadoo bewijzen dat in de voorwaarden op het moment van afsluiten anders vermeld staat dan "onbeperkt bellen voor een vast bedrag". Tevens valt het onbeperkt bellen voor een vast bedrag niet onder de algemene voorwaarden, maar dit is een specifieke voorwaarden en dus onderdeel van het overeengekomen contract. Ik heb Wanadoo hierop attend gemaakt en heb intussen met 5 verschillende personen van 2 verschillende afdelingen gesproken die hier niet uit kwamen. Ik wacht nu op een reactie van hun juridische afdeling. Belangrijk is: ik ga niet accoord met de contractwijziging en ik zeg niet op!! Tot die tijd hebben zij een leveringsplicht!
Laatst gewijzigd door R.Colpa op 31 jan 2006 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door dada »

en zeg erbij dat het om een aktie ging. Volgens mij mag gelden dan speciale voorwaarden voor de duur van 1 jaar ......
Laatst gewijzigd door dada op 01 feb 2006 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

Houd ons op de hoogte R. Colpa. Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

dada
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 00:11

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door dada »

als je onze steun nodig hebt, sta ik in ieder geval klaar.

Duroi
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 18:22

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door Duroi »

Bij veranderde voorwaarden kan men de overeenkomst onmiddellijk opzeggen. De termijn is maximaal een maand.
De argumentatie van Wanadoo is overigens afwezig. Men krijgt alleen een sigaartje uit eigen doos door een ander tarief iets te verlagen.
Hopelijk krijgt Wanadoo meer concurrentie. Tiscali schijnt ook een livebox te promoten.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door * »

Ben overgestapt op BelVrij van KPN.
Voor maar 6.75 per maand bel ik onbeperkt na 19:00 uur en in het weekend naar alle vaste nummers. Dit zijn toch de tijden waarin meer dan 90% van de prive gesprekken worden gevoerd.
En dat met een betrouwbare verbinding zonder piepjes en echo.
Ook geen rare toestanden met extra nummers kiezen of alleen bellen als je pc aan staat.
Lekker simpel, goedkoop en betrouwbaar. Wat wens je nog meer?

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door bjorrie »

hallo duroi,

Het gaat mij er niet om dat je het kan opzeggen, maar ons eerst een product aansmeren, ben je er aan gewend en heb je alle ellende die er in het begin was op de koop toe genomen, komen ze nu met tarief verhoging. Dat vind ik dus niet kunnen.

teddie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 18:26

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door teddie »

vandaag mijn telefonie-abonnement opgezegd per 21 februari vanwege het starttarief. tot mijn verbazing kreeg ik een aanbod van 30 euro op mijn giro van de wanadoohelpdesk. zodat de eerste 750 telefoontjes gratis voor mij zouden zijn. niet op ingegaan, het gaat me om het principe. wel een vreemd aanbod vond ik dat, omkoperij? dit bedrijf vertrouw ik niet meer!
nog even denken of ik ook wanadoo internet ga opzeggen, dat kan nl nu ook tegelijk!
wat een gedoe.

TimoPaul
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2006 08:12

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door TimoPaul »

Ik heb ook een Wanadoo ADSL Family pakket incl. Telefonie. Ik heb meteen opgezegd toen ik vernam van die 4 ct regel. Uiteraard voor beide produkten Telefonie en internet, Wanadoo durfde te beweren dat ik alleen telefonie kon opzeggen maar ik heb slechts één contract en er wordt één bedrag afgeschreven en dus kan ik opzeggen voor het totale produkt, Ik wil iedereen aansporen massaal op te zeggen zo kunnen we dit soort praktijken een halt toeroepen. Ik heb trouwens nog wel een antwoordnummer van Wanadoo, daar heb ik mijn opzegging ook naar toe gestuurd en daar kan de Livebox ook naar retour, zonder die 12,50 euro verzendkosten uiteraard.

Het adres:


Wanadoo Nederland BV
T.a.v. de Afdeling Administratie
Antwoordnummer 9219
1000 WZ Amsterdam

teddie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 18:26

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door teddie »

timo paul bedankt voor het antwoordnummer! dat is handig.
ikben benieuwd waarmee jij nu gaat bellen en internetten. wat is een goed alternatief? heb je tips?

scallie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:35

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door scallie »

Even voorop gesteld dat ook ik me bedot voel. Paar maanden geleden overgestapt om voor maar 5 Euro per maand onbeperkt te gaan bellen. In verhouding tot KPN veel goedkoper. En dan dit.

Maar laten we de feiten niet uit het oog verliezen.

KPB abo kost je ruim 18 Euro per maand om dan via een andere aanbieder (zoals een tele2) je goedkopere gesprekken te voeren. Ook hier geldt een starttarief per gesprek en die is ook nog variabel maar ligt op het niveau van wat Wanadoo nu gaat rekenen.

Naast je vaste kosen per maand (18,-) heb je dus je gesprekskosten en die zijn variabel (starttarief + beltijd).

Overstap naar Wanadoo bespaart je dus 9 Euro (als je wijzigt naar BelBudget) en daarna had je alleen nog 5 (of buiten de actie 6) Euro per maand aan kosten. Wel worden de gesprekskosten gerekend voor bellen naar mobiele en 09xx nummers. So far so good.

Voor de vergelijking. Ik bel 100 keer in de maand naar vaste nummers.
KPN 9 Euro, Wanadoo 5 Euro en (100 x 0,04 =) 4 maakt totaal 18 Euro. Dat is voor mij nog altijd goedkoper dan bellen via KPN of tele2.

De mobiele gesprekstarieven zijn absoluut concurerend te noemen (alhoewel ze altijd lager mogen natuurlijk...).

DUS LIEVE FORUMGENOTEN....

Communiatie van Wanadoo is niet goed te praten, daar schort het aan en wellicht kun je het nog misleiding noemen ook, maar overstappen....

Reken nu voor jezelf eens uit wat je je jou geval kwijt bent en dan spreek ik je graag nog een keer in dit forum.

En oh ja, die opmerking over bellen via KPN BelVrij. Je MOET dan wel alleen maar bellen NA 19.00 uur. Wie houdt zich daar 100% aan??

Groet!

TimoPaul
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2006 08:12

Re: wanadoo gaat € 0,04 inbeltarief rekenen per 1-02-06

Ongelezen bericht door TimoPaul »

Ik heb eerlijk gezegd nog geen alternatief, heb nog een ijdele hoop dat er zoveel opzeggingen komen dat Wanadoo op haar wijzigingen terugkomt, wellicht d.m.v. Tros Radar, waarvan ik overigens wel vindt dat zij er bijzonder weinig tijd aan besteden!

Gesloten