LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanadoo telefonie met livebox
Re: wanadoo telefonie met livebox
Goede morgen,
Wie heeft van jullie dhr. Ismaël van de Helpdesk ook al eens aan de telefoon gehad? Wat waren jullie ervaringen?
Na mijn opmerking dat ik 25 minuten in de wacht had gestaan werd hij bitsig en zeer onvriendelijk. Echt hulpvaardig was hij niet, gevolg, ik heb er maar de haak op gegooid.
Heer Ismaël je verdient ontkleed een ijskoude douche bij - 30gr. in 't hart van Siberië
Wie heeft van jullie dhr. Ismaël van de Helpdesk ook al eens aan de telefoon gehad? Wat waren jullie ervaringen?
Na mijn opmerking dat ik 25 minuten in de wacht had gestaan werd hij bitsig en zeer onvriendelijk. Echt hulpvaardig was hij niet, gevolg, ik heb er maar de haak op gegooid.
Heer Ismaël je verdient ontkleed een ijskoude douche bij - 30gr. in 't hart van Siberië
Re: wanadoo telefonie met livebox
Om een heel lang verhaal kort te maken.
Na 2 telefoongesprekken, met een totale duur van 65 minuten (Euro 6,50), incl. wachttijden, kwam het verlossende antwoord.
Quote
uw PC kan het IP nummer niet vinden, daar kunt u beter een specialist bij halen
Unquote
Met andere woorden, wij weten het niet, zoek het maar uit.
Kan na 4 weken nog steeds niet mijn desktop PC niet het internet op.
Bedankt Wanadoo.
Na 2 telefoongesprekken, met een totale duur van 65 minuten (Euro 6,50), incl. wachttijden, kwam het verlossende antwoord.
Quote
uw PC kan het IP nummer niet vinden, daar kunt u beter een specialist bij halen
Unquote
Met andere woorden, wij weten het niet, zoek het maar uit.
Kan na 4 weken nog steeds niet mijn desktop PC niet het internet op.
Bedankt Wanadoo.
Re: wanadoo telefonie met livebox
mensen blyf van die livebox af alleen maar uitval en aan de telefoon hangen om te kyken wat er nu weer mis is ik heb livebox zonder telefonie maar myn telefoon doet het ook om de haverklap niet en ik loop me de benen uit mn lyf om dat rotding te resetten
Re: wanadoo telefonie met livebox
hallo Iedereen.
Ik heb ook problemen gahad met Wanadoo. geen telefoon en geen internet. elke dag 2 x risetten. Gelukkig zijn deze opgelost.
Hoge telefoonrekeningen.1 tot 11/2 uur wachten voor helppdesk was heel normaal. En dan de aangetekende stukken.
Maar ik kan jullie een raad geven. Maak van alle correspondentie een copy. ook van uit de mailbox. Zeg aangetekend op. vertel duidelijk wat je klachten zijn. En zeg daarbij dat je ervanuit gaat dat zonder hun tegenbericht hun accoord gaat. Zend de livebox aangetekend retour zodat je een bewijs in handen hebt.Blokkeer gelijk je rekenening bij de bank of giro. Laat alles over je heen komen. Ze zullen nu incasso brieven sturen. Maar laat je niet afschrikken. Als Wanadoo je geen goede dienst kunnen leveren sta je sterk. Bij mij zijn ze na 5 maanden door de knieen gegaan. Ik hoefde niets te betalen. dus geen jaar contract.
Hopelijk hebben jullie net als ik ook succes bij Wanadoo.
Als dat is gebeurt ,bewaar de correspontie goed. Minimaal een jaar. Zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.
Groetjes Roodborstje )
Ik heb ook problemen gahad met Wanadoo. geen telefoon en geen internet. elke dag 2 x risetten. Gelukkig zijn deze opgelost.
Hoge telefoonrekeningen.1 tot 11/2 uur wachten voor helppdesk was heel normaal. En dan de aangetekende stukken.
Maar ik kan jullie een raad geven. Maak van alle correspondentie een copy. ook van uit de mailbox. Zeg aangetekend op. vertel duidelijk wat je klachten zijn. En zeg daarbij dat je ervanuit gaat dat zonder hun tegenbericht hun accoord gaat. Zend de livebox aangetekend retour zodat je een bewijs in handen hebt.Blokkeer gelijk je rekenening bij de bank of giro. Laat alles over je heen komen. Ze zullen nu incasso brieven sturen. Maar laat je niet afschrikken. Als Wanadoo je geen goede dienst kunnen leveren sta je sterk. Bij mij zijn ze na 5 maanden door de knieen gegaan. Ik hoefde niets te betalen. dus geen jaar contract.
Hopelijk hebben jullie net als ik ook succes bij Wanadoo.
Als dat is gebeurt ,bewaar de correspontie goed. Minimaal een jaar. Zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.
Groetjes Roodborstje )
Re: wanadoo telefonie met livebox
Ook ik gebruik nu ongeveer 2 maanden Wanadoo ADSL + Telefonie. Mijn ervaringen:
Installatie ging eigenlijk vlekkeloos. Ik gebruik voornamelijk de USB aansluiting. De laptop van mijn werk sluit ik aan via de ethernet aansluiting: werk perfect. Beide PC's tegelijk weet ik eigenlijk nog niet.
Telefonie werkt op zich redelijk goed; tov het aloude KPN vast net zijn er toch wel een paar zaken:
Telefonie valt weleens weg. Volgens mij komt dat in de periode dat er nieuwe software naar de liveboxen gedownload wordt, want na een paar dagen gaat het weer een tijd goed.
Er is erg veel echo op de lijn: De beller of degene die we bellen hebben er erg veel last van. Het maakt ook niet uit of je het oude KNP nummer of het nieuwe Wanadoo nummer gebruikt. Advies van Wanadoor: De livebox zo dicht mogelijk bij de KPN aansluiting en proberen met maar 1 telefoon aangesloten. Dit moet ik nog doen.
KortomL Het werkt redelijk maar nog geen witte rook.
Ed Laar
Installatie ging eigenlijk vlekkeloos. Ik gebruik voornamelijk de USB aansluiting. De laptop van mijn werk sluit ik aan via de ethernet aansluiting: werk perfect. Beide PC's tegelijk weet ik eigenlijk nog niet.
Telefonie werkt op zich redelijk goed; tov het aloude KPN vast net zijn er toch wel een paar zaken:
Telefonie valt weleens weg. Volgens mij komt dat in de periode dat er nieuwe software naar de liveboxen gedownload wordt, want na een paar dagen gaat het weer een tijd goed.
Er is erg veel echo op de lijn: De beller of degene die we bellen hebben er erg veel last van. Het maakt ook niet uit of je het oude KNP nummer of het nieuwe Wanadoo nummer gebruikt. Advies van Wanadoor: De livebox zo dicht mogelijk bij de KPN aansluiting en proberen met maar 1 telefoon aangesloten. Dit moet ik nog doen.
KortomL Het werkt redelijk maar nog geen witte rook.
Ed Laar
Re: wanadoo telefonie met livebox
Hoi, Ik heb sind een week ook de telefonie via de Wanadoo livebox en ben ook in aanraking gekomen met kleine probleempjes zoals storing en verbindingsproblemen. Wat nog het meest gekke is dat ik het nieuwe nummer van buiten af niet kan bereiken....voor de rest gaat eigenlijk alles wel redelijk goed. Het enige wat ik niet zo netjes vond van Wanadoo is dat ik me aanvankelijk had opgegeven op 15 Februarie om zo mee te kunnen gaan met de aanbieding van € 22,50. Alles ging aanvankelijk goed totdat ik begin Mrt het bericht kreeg dat de KPN mijn aanvraag had gestorneerd. Na zowel Wanadoo als KPN aan de tand te hebben gevoeld konden we geen andere conclusie trekken dan dat er GEEN duidelijke reden (lees: GEEN ENKELE reden) was voor deze zogenaamde stornering. Heb Wanadoo daarop volgend nog verzocht mij alsnog in aanmerking te laten komen voor het actie tarief van € 22,50 wat doodleuk is afgeketst en ik dus automatisch verplicht ben € 27,50 per maand te betalen! Wanadoo bedankt! nu betaal ik € 60,- op jaarbasis meer en voel me toch wel enigszins beetgenomen.
Re: wanadoo telefonie met livebox
WANADOO....................HOUDOE
Wat is het faxnr. van Wanadoo om mijn abonnement op te kunnen zeggen.
Bij voorbaat dank.
Wat is het faxnr. van Wanadoo om mijn abonnement op te kunnen zeggen.
Bij voorbaat dank.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Ik heb sinds 7 maart een livebox... het ging goed tot vorige week woensdag. Nu heb ik nog steeds geen telefoon, nieuwe livebox ontvangen maar ook dat mog niet baten.. Vanavond alle stekkers en kabels vervangen maar nee hoor niets....
Mijn upload snelheid is dus niet goed. Dat kun je testen op speedtest.nl
het uploaden is blijkbaar nodig om te kunnen bellen...
Nu ben ik al 13 euro aan helpdesk telefoontjes kwijt en de extra kosten die ik maak omdat ik via mijn "dure" kpn budgetabonnement bel....
Heeft iemand dit ook gehad?
Mijn upload snelheid is dus niet goed. Dat kun je testen op speedtest.nl
het uploaden is blijkbaar nodig om te kunnen bellen...
Nu ben ik al 13 euro aan helpdesk telefoontjes kwijt en de extra kosten die ik maak omdat ik via mijn "dure" kpn budgetabonnement bel....
Heeft iemand dit ook gehad?
Re: wanadoo telefonie met livebox
Ja, anderen hebben ook dat probleem. Nee, herstel, heel veel anderen hebben ook dat problem. Zie ook hier. Heb het zelf ook, namelijk. Heel erg irritant.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Ik ben verkoper in een telecom-winkel en dus ook van de wanadoo produkten, de live-box leek me een geweldig iets....maar sinds ik de berichten op dit forum volg adviseer ik de mensen om even te wachten vanwege de vele problemen...
Ik gebruik zelf Planet ADSL en ben meer dan tevreden.
Ik gebruik zelf Planet ADSL en ben meer dan tevreden.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Ook ik heb problemen met Wanadoo-telefonie. Om de tijd ligt de verbinding eruit en de livebox moet van de spanning gehald worden. Nadat ze weer opgestart is, lukt het weer. Na het beloven van en update op de livebox gebeurt het nog steds. Sterker nog, nu moet je de netnummer eerst kiezen als je de buurman wild bellen. Ook ik heb al meer dan 10 Euro verspild aan de helpdesk. Goedwillig willen ze bij de volgende rekening mij 10 Euro vergoeden. Inmiddels krijgen ze alleen maar van mij liefdevoll dreigende mails. Ik wordt het langzam beu met die organisatie. Ze plaasten nog niet eens informatie over hun problem op hun website. Als ze het problem niet kunnen verhelpen, wil ik uit de contract stappen.
Re: wanadoo telefonie met livebox
[email protected]
Dat is de helpmaillijn. Dus gooi maar voll die box, ze moeten merken, dat we niet voor niets hun produkt hebben gekocht. Dus moeten ze maar met betere Info over zichzelf op hun eigen website plaatsen.
Schrijf op dit moment al liefdevolle dreigmails. Dus met zijn allen ff een steuntje in de rug of beter een goegemeente klap - in de hoop dat het oplossen. Wie weet, misschien ben je bij Tiscali ook niet beter af? Toch?
Even volhouden ! Ik heb nu wel telefonie maar moet om mijn buurman te bellen het netnummer kiezen. Anders krijg je te horen, dat de nummer die je kiezt een niet bestaande nummer is. Misschien werkt nu dat update, dat de telefonie niet wegvalt, maar daarvoor moet je dan de netnummer kiezen. Maar hoe dan ook - een beetje informatie over dat probleem in het openbaar van Wanadooe zelf, kan geen kwaad en sust zeker ook de gemoederen in onze "informatiemaatschapij"
Dat is de helpmaillijn. Dus gooi maar voll die box, ze moeten merken, dat we niet voor niets hun produkt hebben gekocht. Dus moeten ze maar met betere Info over zichzelf op hun eigen website plaatsen.
Schrijf op dit moment al liefdevolle dreigmails. Dus met zijn allen ff een steuntje in de rug of beter een goegemeente klap - in de hoop dat het oplossen. Wie weet, misschien ben je bij Tiscali ook niet beter af? Toch?
Even volhouden ! Ik heb nu wel telefonie maar moet om mijn buurman te bellen het netnummer kiezen. Anders krijg je te horen, dat de nummer die je kiezt een niet bestaande nummer is. Misschien werkt nu dat update, dat de telefonie niet wegvalt, maar daarvoor moet je dan de netnummer kiezen. Maar hoe dan ook - een beetje informatie over dat probleem in het openbaar van Wanadooe zelf, kan geen kwaad en sust zeker ook de gemoederen in onze "informatiemaatschapij"
Re: wanadoo telefonie met livebox
wat een stelletje zwakkeling hier, even volhouden my ass, het is nu afgelopen met dat gezeik van wanadoo, allemaal een aangetekende brief, ze in gebreke stellen en eisen dat ze binnen 1 week met een oplossing komen, doen ze dat nog een aangetekende brief en alle troep trug sturen en het contract beindigen, eens kijken wat ze bij wanadoo doen als ze in een dag honderden paketten binnenkrijgen, al moet je naar de kantonrechter gewoon doen, dit win je cker...
Re: wanadoo telefonie met livebox
Hi,
Werken met zogenoemde live/dead box is bijna onmogelijk.
Werken met zogenoemde live/dead box is bijna onmogelijk.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Onze KPN rekening inclusief internetten (inbellen) was ca € 85,00 per maand. Wij dachten dat Wanadoo een leuke aanbieding had en dat was ook zo tot het moment dat wij werden aangesloten. Om je aan te melden ben je vrijwel direct klaar. Je wordt bijna dagelijks bestookt met prachtige verhalen over deze erg goede beslissing en over enkele weken worden wij aangesloten. En jawel hoor, Aansluiten, de hele meterkast verlicht, bijna dagelijks één- tot tweemaal de livebox resetten. Zo een meterkast wordt steeds meer in het huiselijk verkeer betrokken. Wij zijn blij met de live box omdat het een stuk rustiger is geworden met bellen en gebeld worden. We krijgen weer ouderwets briefjes dat we niet bereikbaar zijn e.z.v. Nummer melder functioneert niet, voycemail weigerd, Internet valt weg en dat allemaal voor een slordige 50 Euro per maand. Heerlijk, tot februari 2006 hebben we nog een kontakt. Daarna zijn we vrij en gaan weer terug naar onze oude vertrouwde KPN (als die ook eens wakker worden en ons een maandelijkse rekening willen sturen)
Re: wanadoo telefonie met livebox
Dacht dat het op wat kleine begin probleempjes na wel was opgelost...niet dus. De bereikbaarheid is niet te vertrouwen is inmiddels mijn conclusie geworden. Veel geld aan de helpdesk uitgeven heb ik kunnen voorkomen omdate meerdere mensen om me heen een Wanadoo abbonnement hebben en mij dus konden adviseren wat hun eerder geadviseerd is (ontkoppelen en opnieuw aankoppelen, etc). Maar hoe ik ook doe en probeer (zelfs heb laten doen en proberen door inmiddels 3 mensen om me heen), van een betrouwbare telefonie lijn is nog steeds geen sprake.
Het is leuk en aardig gecontracteerd te zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat een afnemer moet betalen voor een dienst wat niet/onvolledig functioneert. Ik zie het al voor me dat ik bv een auto koop van € 30.000 die het de ene dag wel doet en de andere dag niet...zo'n dealer hoeft het niet in z'n hoofd te halen mij te verplichten een ondeugdelijk product te blijven rijden. Er blijven dan 3 opties over: 1. hij verhelpt het probleem binnen aanzienelijke tijd of 2. biedt me een goed alternatief aan om mij schadeloos te stellen. Maar kan hij geen goed alternatief aanbieden dan lijkt me dat 3. een ontbinding van contract, al dan niet gerechtelijk beslecht, de enige overblijvende oplossing. Toch moet ik ook kwijt dat ik dit betreur want mijn internet loopt perfect via Wanadoo en dus snap je niet hoe het kan dat het een wel goed loopt en het ander niet; het loopt uiteindelijk via dezelfde kabel!
Het is leuk en aardig gecontracteerd te zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat een afnemer moet betalen voor een dienst wat niet/onvolledig functioneert. Ik zie het al voor me dat ik bv een auto koop van € 30.000 die het de ene dag wel doet en de andere dag niet...zo'n dealer hoeft het niet in z'n hoofd te halen mij te verplichten een ondeugdelijk product te blijven rijden. Er blijven dan 3 opties over: 1. hij verhelpt het probleem binnen aanzienelijke tijd of 2. biedt me een goed alternatief aan om mij schadeloos te stellen. Maar kan hij geen goed alternatief aanbieden dan lijkt me dat 3. een ontbinding van contract, al dan niet gerechtelijk beslecht, de enige overblijvende oplossing. Toch moet ik ook kwijt dat ik dit betreur want mijn internet loopt perfect via Wanadoo en dus snap je niet hoe het kan dat het een wel goed loopt en het ander niet; het loopt uiteindelijk via dezelfde kabel!
Re: wanadoo telefonie met livebox
Beste heer Jan F. Kremers,
ik ken dhr. Ismaël die u waarschijnlijk bedoelt en weet dat het een zeer vriendelijke jongeman is die mij altijd zeer correct te woord staat op een vriendelijke manier en zo ook de rest van de klanten die hij te woord staat probeert te helpen.
Een helpdeskmedewerker zit er om u te ondersteunen bij verbindingsproblemen voor als uw internet niet werkt, dat is gebonden aan bepaalde voorwaarden. Als uw internetverbinding eenmaal werkt op een computer, dus de internetverbinding functioneert naar behoren volgens de algemeen geldende normen dan stopt hierbij de ondersteuning van de telefonische helpdesk van Wanadoo.
Als iemand dan opbelt en eerst een heel verhaal begint van enkele minuten waarin begrijpelijk de frustratie word ge-uit voor de lange wachttijd (tijd die gebruikt had kunnen worden om het werkelijke probleem op te lossen) . De lange wachttijd is absoluut NIET te verhelpen door een helpdeskmedewerker zelf maar door de Managers bji Wanadoo die dan meer helpdeskmedewerkers moeten aannemen en moeten inzetten.
Vervolgens legt iemand op een sarcastische manier uit dat de Wanadoo internetverbinding WEER niet werkt, deze werkt wel degelijk alleen niet op de 2e, 3e, 4e, 5e, 10e of 100e aangesloten computer.
In de ondersteuningsvoorwaarden van de technische helpdesk is opgenomen dat Wanadoo een werkende internetverbinding ondersteunt op 1 (één) PC. Werkt de internetverbinding naar 1 pc, dan functioneert namelijk de internetverbinding naar het ADSL-modem en naar 1 computer.
Zelfs als Ismaël nog zo vriendelijk is geweest om u te helpen en er bij verteld dat hij dit eigenlijk NIET ondersteund en daar word zeer sarcastisch op gereageerd, zonder enig respect voor de medewerker die meneer Kremers probeert te helpen. Als Ismael dan probeert uit te leggen dat het aansluiten van 2e, 3e of 10e computer niet door de Wanadoo Helpdesk word ondersteund en hierbij constant op een sarcastische manier en zonder enige coöperativiteit word onderbroken en dhr. Ismael absoluut niet uit laat praten en dan de verbinding verbreekt.
Sommige mensen zouden toch wat beter moeten leren lezen en luisteren en niet oneindig door blijven drammen want zo ga je niet met mensen om....
Met vriendelijke groet aan iedereen....
ik ken dhr. Ismaël die u waarschijnlijk bedoelt en weet dat het een zeer vriendelijke jongeman is die mij altijd zeer correct te woord staat op een vriendelijke manier en zo ook de rest van de klanten die hij te woord staat probeert te helpen.
Een helpdeskmedewerker zit er om u te ondersteunen bij verbindingsproblemen voor als uw internet niet werkt, dat is gebonden aan bepaalde voorwaarden. Als uw internetverbinding eenmaal werkt op een computer, dus de internetverbinding functioneert naar behoren volgens de algemeen geldende normen dan stopt hierbij de ondersteuning van de telefonische helpdesk van Wanadoo.
Als iemand dan opbelt en eerst een heel verhaal begint van enkele minuten waarin begrijpelijk de frustratie word ge-uit voor de lange wachttijd (tijd die gebruikt had kunnen worden om het werkelijke probleem op te lossen) . De lange wachttijd is absoluut NIET te verhelpen door een helpdeskmedewerker zelf maar door de Managers bji Wanadoo die dan meer helpdeskmedewerkers moeten aannemen en moeten inzetten.
Vervolgens legt iemand op een sarcastische manier uit dat de Wanadoo internetverbinding WEER niet werkt, deze werkt wel degelijk alleen niet op de 2e, 3e, 4e, 5e, 10e of 100e aangesloten computer.
In de ondersteuningsvoorwaarden van de technische helpdesk is opgenomen dat Wanadoo een werkende internetverbinding ondersteunt op 1 (één) PC. Werkt de internetverbinding naar 1 pc, dan functioneert namelijk de internetverbinding naar het ADSL-modem en naar 1 computer.
Zelfs als Ismaël nog zo vriendelijk is geweest om u te helpen en er bij verteld dat hij dit eigenlijk NIET ondersteund en daar word zeer sarcastisch op gereageerd, zonder enig respect voor de medewerker die meneer Kremers probeert te helpen. Als Ismael dan probeert uit te leggen dat het aansluiten van 2e, 3e of 10e computer niet door de Wanadoo Helpdesk word ondersteund en hierbij constant op een sarcastische manier en zonder enige coöperativiteit word onderbroken en dhr. Ismael absoluut niet uit laat praten en dan de verbinding verbreekt.
Sommige mensen zouden toch wat beter moeten leren lezen en luisteren en niet oneindig door blijven drammen want zo ga je niet met mensen om....
Met vriendelijke groet aan iedereen....
Re: wanadoo telefonie met livebox
Ah, nog meer mensen die problemen hebben met Wanadoo!
Zelf ben sinds enige weken in het bezit van een Wanadoo ADSL-direct abo (ADSL + telefonie). Maar heb er eigenlijk vanaf het eerste uur al problemen mee! Het internetten gaat op zicht redelijk goed afgezien van een aantel keren dat in niet op internet kon door een fout bij, of Wanadoo of de Live-box. Maar het telefoneren via de Live-box is echt een ramp!. Zonder dat je er erg in hebt ben je gewoon dagen niet bereikbaar, en als je zelf eens moet bellen krijg je naar alle nummers die je belt een ingesprektoon! Echt waardeloos dus!! Zelf heb ik al vele malen de Live-box gereset maar zonder enig resultaat. Ook de helpdesk van Wanadoo is niet echt een aanrader. Ik heb zelf tot nu toe nog maar een keer gebeld, maar heb na meer dan een uur wachten (a 0.10 euro per/minuut) uit woede de haak er maar op gegooid! En als je via e-mail je probleem uitlegd krijg je, na enkele dagen, een mail terug met de mededeling dat je de help-desk maar moet bellen! Als ik deze ellende van te voren had geweten had ik NOOIT een Wanadoo abo genomen!
Zelf ben sinds enige weken in het bezit van een Wanadoo ADSL-direct abo (ADSL + telefonie). Maar heb er eigenlijk vanaf het eerste uur al problemen mee! Het internetten gaat op zicht redelijk goed afgezien van een aantel keren dat in niet op internet kon door een fout bij, of Wanadoo of de Live-box. Maar het telefoneren via de Live-box is echt een ramp!. Zonder dat je er erg in hebt ben je gewoon dagen niet bereikbaar, en als je zelf eens moet bellen krijg je naar alle nummers die je belt een ingesprektoon! Echt waardeloos dus!! Zelf heb ik al vele malen de Live-box gereset maar zonder enig resultaat. Ook de helpdesk van Wanadoo is niet echt een aanrader. Ik heb zelf tot nu toe nog maar een keer gebeld, maar heb na meer dan een uur wachten (a 0.10 euro per/minuut) uit woede de haak er maar op gegooid! En als je via e-mail je probleem uitlegd krijg je, na enkele dagen, een mail terug met de mededeling dat je de help-desk maar moet bellen! Als ik deze ellende van te voren had geweten had ik NOOIT een Wanadoo abo genomen!
Re: wanadoo telefonie met livebox
Het ging zo goed, totdat op zondag 24/04/2005 de software van mijn livebox door Wanadoo geupdate is. Ik heb dit kunnen constateren doordat ik mijn irritante Wanadoo-lampje normaal uit heb staan en deze nu aan stond. Bij een update wordt er gereset en gaat dit irritant lampje standaard aan. Als je de softwareversies bij houdt (inloggen met admin/admin en kijken onder <informatie>/<software>), kan je ook controleren of je een nieuwe update hebt gekregen. Mijn huidige software versie is 3202WNL_220216
ECHTER .......
Na een aangename en rustige dag, kwamen we er achter dat dit veroorzaakt werd doordat we niet bereikbaar waren onder ons normale KPN-nummer. Enkel alleen via het Wanadoo nummer. Lekker irritant omdat (en waarschijnlijk velen met mij) niemand mijn Wanadoonummer kent en hoeft te weten.
Na 20 minuutjes "we want to be heroes" kreeg ik iemand van de helpdesk te spreken, die na het uitleggen van mijn probleem meteen wist te vertellen dat ik een van de velen was (Let wel: niet iedereen heeft de update nog gehad en het gaat ook niet bij iedereen fout!).
Vervolgens kwam hij met een enigzins logisch recept, waarmee het probleem verholpen werd. Alleen zijn slotzin, van "een kind kan de was doen" kon ik ietwat minder waarderen. Want tenslotte betaal ik Wanadoo niet om hun probleem in de kinderschoenen geschoven te krijgen en vervolgens ook nog eens geboden wordt om de vuile was voor hun te doen!
Maar het geheel boodt soelaas, dus ik wil jullie dit niet onthouden:
Resetten livebox:
- Voedingsstekker uit de livebox halen.
- Wacht echt 60 seconden.
- De reset-knop (verzonken knopje met de tekst "rst" naast de voeding) indrukken en ingedrukt houden.
- Voedingsstekker in de livebox steken (reset knop nog steeds ingedrukt houden)
- De lampjes gaan eerst een voor een branden, dan allemaal. Maar wacht tot alleen het 1e, 3e en 5e lampje tegelijk branden.
Dan pas de reset knop loslaten.
Controle reset livebox:
- Ga in het startmenu naar livebox - configureren van de livebox
- Als het resetten goed gebeurd is zijn nu je gebruikersnaam en wachtwoord afwezig zijn.
Internetverbinding maken
- Login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Er verschijnt een melding "uw gateway is bezig met de internetverbinding".
- Er verschijnt een melding "welkom bij Wanadoo".
- Kies voor de optie <opslaan>.
- Er verschijnt een melding "de actie werd succesvol uitgevoerd".
Wacht nu een ½ uur
Instellen Wanadoo-telefonie om lokaal zonder netnummer te bellen:
- Ga in het startmenu naar livebox - configureren van de livebox
- Login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik links op de blauwe balk <Diensten>
- Klik vervolgens op <Wanadoo telefonie>
- Stel bij netnummer uw netnummer in (bijv. 020).
- Klik op <toepassen>
- Log vervolgens opnieuw in met gebruikersnaam "admin" en wachtwoord "admin"
- Klik op <opslaan/reset/opnieuw opstarten>
- Klik vervolgens op <opslaan>
Veel succes.
ECHTER .......
Na een aangename en rustige dag, kwamen we er achter dat dit veroorzaakt werd doordat we niet bereikbaar waren onder ons normale KPN-nummer. Enkel alleen via het Wanadoo nummer. Lekker irritant omdat (en waarschijnlijk velen met mij) niemand mijn Wanadoonummer kent en hoeft te weten.
Na 20 minuutjes "we want to be heroes" kreeg ik iemand van de helpdesk te spreken, die na het uitleggen van mijn probleem meteen wist te vertellen dat ik een van de velen was (Let wel: niet iedereen heeft de update nog gehad en het gaat ook niet bij iedereen fout!).
Vervolgens kwam hij met een enigzins logisch recept, waarmee het probleem verholpen werd. Alleen zijn slotzin, van "een kind kan de was doen" kon ik ietwat minder waarderen. Want tenslotte betaal ik Wanadoo niet om hun probleem in de kinderschoenen geschoven te krijgen en vervolgens ook nog eens geboden wordt om de vuile was voor hun te doen!
Maar het geheel boodt soelaas, dus ik wil jullie dit niet onthouden:
Resetten livebox:
- Voedingsstekker uit de livebox halen.
- Wacht echt 60 seconden.
- De reset-knop (verzonken knopje met de tekst "rst" naast de voeding) indrukken en ingedrukt houden.
- Voedingsstekker in de livebox steken (reset knop nog steeds ingedrukt houden)
- De lampjes gaan eerst een voor een branden, dan allemaal. Maar wacht tot alleen het 1e, 3e en 5e lampje tegelijk branden.
Dan pas de reset knop loslaten.
Controle reset livebox:
- Ga in het startmenu naar livebox - configureren van de livebox
- Als het resetten goed gebeurd is zijn nu je gebruikersnaam en wachtwoord afwezig zijn.
Internetverbinding maken
- Login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Er verschijnt een melding "uw gateway is bezig met de internetverbinding".
- Er verschijnt een melding "welkom bij Wanadoo".
- Kies voor de optie <opslaan>.
- Er verschijnt een melding "de actie werd succesvol uitgevoerd".
Wacht nu een ½ uur
Instellen Wanadoo-telefonie om lokaal zonder netnummer te bellen:
- Ga in het startmenu naar livebox - configureren van de livebox
- Login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik links op de blauwe balk <Diensten>
- Klik vervolgens op <Wanadoo telefonie>
- Stel bij netnummer uw netnummer in (bijv. 020).
- Klik op <toepassen>
- Log vervolgens opnieuw in met gebruikersnaam "admin" en wachtwoord "admin"
- Klik op <opslaan/reset/opnieuw opstarten>
- Klik vervolgens op <opslaan>
Veel succes.
Re: wanadoo telefonie met livebox
Hallo stutter,
Nou ik ben sinds gisteren ook niet meer bereikbaar, maar ga je advies even doorvoeren en hoop dat ik dan ook weer gewoon gebeld word op mijn kpn nummer. Het is wel lekker rustig maar knap vervelend. Hij heeft inderdaad een hele poos zonder klachten gewerkt. U hoort nog van ons of het gelukt is.
Nou ik ben sinds gisteren ook niet meer bereikbaar, maar ga je advies even doorvoeren en hoop dat ik dan ook weer gewoon gebeld word op mijn kpn nummer. Het is wel lekker rustig maar knap vervelend. Hij heeft inderdaad een hele poos zonder klachten gewerkt. U hoort nog van ons of het gelukt is.