| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat voor bewijs ?
-
johan33
wat voor bewijs ?
Hallo allemaal ik kreeg afgelopen week een rekening van UPC binnen
van ruim 500 euro .
Nou ben ik me 100% bewust dat ik de nummers die op me specificatie staan 090x nummers wel te verstaan niet gebeld heb .
Nou heb ik de tijden bekeken dat die nummers gebeld zijn en ik was op die momenten wel thuis .
Mijn vraag is dus hoe ken je als consument nu bewijzen dat je van die diensten geen gebruik hebt gemaakt .
UPC zegt enkelt maar dat je wel gebeld heb en de specificatie als bewijs zien .
M.V.G johan
van ruim 500 euro .
Nou ben ik me 100% bewust dat ik de nummers die op me specificatie staan 090x nummers wel te verstaan niet gebeld heb .
Nou heb ik de tijden bekeken dat die nummers gebeld zijn en ik was op die momenten wel thuis .
Mijn vraag is dus hoe ken je als consument nu bewijzen dat je van die diensten geen gebruik hebt gemaakt .
UPC zegt enkelt maar dat je wel gebeld heb en de specificatie als bewijs zien .
M.V.G johan
-
Kelvin
Re: wat voor bewijs ?
Hoi,
De ellenlange strijd met de UPC begint nu voor je.
Sterkte !!!!
De ellenlange strijd met de UPC begint nu voor je.
Sterkte !!!!
-
johan33
ik heb geen telefoon aansluiting op me pc ook nooit gehad dus dat ken het zeker niet wezen heb niet deerste brief gekregen of te betalen anders sluiten ze 1 van hun diensten af
Oelala, meneer en zoonlief hebben wat dames van lichte zeden gebeld. 
-
Herman J
Ik heb zowel IE als telefonie en had onlangs een dailer op mijn computer staan (deze had zichzelf hier geplaatst) die ik middels spysweeper ontdekte. Ik heb toen een mailtje naar CHELLO gestuurd met het volgende antwoord als gevolg.
Mijn vraag:
Er stond op mijn computer een dailer, mijn vraag is of deze mij ongevraagt ophoge kosten zou kunnen jagen zoals bij internet via inbellen.Telefoon en internet gaan nu toch ook via dezelfde kabel?
Hun antwoord:
Geachte heer ,
Een dialer kan alleen schade aanrichten indien uw computer ook is voorzien vaneen analoog modem (56k) welke middels een aparte draad met de telefoonlijn is verbonden. Als dit niet het geval is, hoeft u zich geen zorgen te maken. De computer heeft een netwerkverbinding met de chello-telefonie modem, en spreekt deze alleen als netwerkapparaat aan. Het telefonie-gedeelte heeft uw computer dus geen toegang toe.
Als er dus toch 09xx nummers gebeld zijn dan lijkt mij dit ook echt zo te zijn.
Mocht ik ook voorzien worden van gemeldde spookrekeningen zal ik dit hier zeker melden.
Mijn vraag:
Er stond op mijn computer een dailer, mijn vraag is of deze mij ongevraagt ophoge kosten zou kunnen jagen zoals bij internet via inbellen.Telefoon en internet gaan nu toch ook via dezelfde kabel?
Hun antwoord:
Geachte heer ,
Een dialer kan alleen schade aanrichten indien uw computer ook is voorzien vaneen analoog modem (56k) welke middels een aparte draad met de telefoonlijn is verbonden. Als dit niet het geval is, hoeft u zich geen zorgen te maken. De computer heeft een netwerkverbinding met de chello-telefonie modem, en spreekt deze alleen als netwerkapparaat aan. Het telefonie-gedeelte heeft uw computer dus geen toegang toe.
Als er dus toch 09xx nummers gebeld zijn dan lijkt mij dit ook echt zo te zijn.
Mocht ik ook voorzien worden van gemeldde spookrekeningen zal ik dit hier zeker melden.
-
Gast
Realiseer u wel dat UPC kan aantonen dat er met uw toestel is gebeld.
Daarnaast is in de algemene voorwaarden vastgelegd dat u als abonnee aansprakelijk bent voor wat er met uw aansluiting gebeurd, ook als bijvoorbeeld de babysitter gebeld blijkt te hebben of uw zoon. U bent toch verplicht om de rekening te voldoen.
Daarnaast is in de algemene voorwaarden vastgelegd dat u als abonnee aansprakelijk bent voor wat er met uw aansluiting gebeurd, ook als bijvoorbeeld de babysitter gebeld blijkt te hebben of uw zoon. U bent toch verplicht om de rekening te voldoen.
-
Vonnie
Als je nou heel zeker wilt weten wat er gebeurd is of dat er foute rekeningen worden verstuurd en het gebeurd maand op maand, laat dan de boel afsluiten door niet te betalen, als men dan nog steeds nieuwe nota's stuurt moeten ze het uitzoeken..
Want wie is afgesloten kan niet bellen
Maar doe dat alleen als het een paar keer achter elkaar gebeurd! In 1 maand kan het altijd zijn dat er kindervingertjes aan de telefoon zitten..
Verder kan je een gratis blokkade aanvragen voor je aansluiting, die er voor zorgt dat je geen 0900 varianten kunt bellen..
Want wie is afgesloten kan niet bellen
Maar doe dat alleen als het een paar keer achter elkaar gebeurd! In 1 maand kan het altijd zijn dat er kindervingertjes aan de telefoon zitten..
Verder kan je een gratis blokkade aanvragen voor je aansluiting, die er voor zorgt dat je geen 0900 varianten kunt bellen..