LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waterschade mobiele telefoon door verzekering gedekt?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wasmachine-jeroen

waterschade mobiele telefoon door verzekering gedekt?

Ongelezen bericht door wasmachine-jeroen »

Ik heb bij de Primafoon winkel op 6 september een Sony Ericsson K700i (mobiele telefoon) gekocht met abonnement.
Nu is er een ongelukje gebeurt, mijn telefoon is in mijn broekzak blijven zitten en zo mee de wasmachine in gegaan.

De telefoon doet op het knipperen van het lichtje op de bovenkant na niks meer...

Gelukkig heb ik bij de aanschaf van mijn telefoon een verzekering afgesloten welke het volgende inhoudt:
Hi Extra Service

Bij schade aan of diefstal van je mobiele telefoon wordt je toestel gerepareerd en ben je verzekerd van een nieuw of vervangend toestel. Een extra zekerheid als je veel mobiel belt! De premie is € 6,39 per maand.

Dekking

wereldwijd*
verlengde garantie: 2e en 3e jaar na aanschaf
schade: eigen risico oplopend van € 30 tot € 50
diefstal: eigen risico oplopend van € 75 tot € 150
misbruik van je toestel met een maximum van € 1478,50
carkit is meeverzekerd, mits aangemeld bij afsluiten servicecontract
af te sluiten tot één jaar na aankoop van je toestel

* wereldwijd: dekking geldt in alle landen waarmee KPN een roamingovereenkomst heeft afgesloten.
Tocht twijfel ik er aan of de verzekering ook mijn schade vergoedt?
En mocht de verzekering de schade dekken, hoe kan ik mijn schade het verstandigste opgeven?

Mies

Re: waterschade mobiele telefoon door verzekering gedekt?

Ongelezen bericht door Mies »

Als ik me niet vergis wordt waterschade nooit vergoed

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Waterschade wordt door geen enkele verzekering vergoed, aangezien het hier gaat om het verzekeren van een electronisch apparaat. Telefoons kunnen nu eenmaal niet bijzonder goed tegen zwemles.

wasmachine-jeroen

Ongelezen bericht door wasmachine-jeroen »

Zwemles valt sowiso niet onder de garantie, maar kan het niet zo zijn dat de verzekering het wel gewoon dekt. Je verzekerd je immers tegen schade.

Predicador

je zou natuurlijk ook gewoon de verzekeraar kunnen bellen om te vragen of ze t willen vergoeden.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Moet ik inderdaad maar doen.
Ik dacht er aan eerst de verzekeringsvoorwaarde op internet op te zoeken maar ik kan deze niet vinden.

Na extra zoekwerk op internet ben ik er achter gekomen dat het bij vodafone wel mogelijk is om je telefoon tegen waterschade te verzekeren, wellicht dat het bij kpn dus wel gedekt wordt.

Op de vodafone site staat:
Wij maken het makkelijk
Van abonnement wisselen om voordeliger uit te zijn per maand? Je telefoon verzekeren tegen diefstal of waterschade? Een handzame organizer linken aan je mobiele telefoon om overal te kunnen e-mailen? De juiste WAP-instellingen in je telefoon? Wij regelen het zo voor je.
Er is nog hoop na het bekijken van http://www.telecomvergelijker.nl/thread/3262 heb mijn telefoon maar afgespoelt en gefohnt.

Kris

Ongelezen bericht door Kris »

Hallo

Ik las deze discussie en wil graag even reageren, waterschade wordt vaak wel degelijk vergoedt bij een telefoonverzekering.
Ik ben zelf werkzaam in een telecomwinkel en onze verzekering dekt ALTIJD water en valschade, daar sluit je juist de verzekering voor af.

Je vraagt hoe je de schade moet laten vaststellen maar dat gaat KPN voor je regelen, zij sturen het toestel op naar Sony Ericsson en deze stelt waterschade vast en maakt een prijsopgave (of om het toestel te laten repareren of de nieuwwaarde van het toestel), waarschijnlijk het laatste want waterschade is bijna altijd funest voor het toestel. Dan ligt het aan de verzekering wat ze doen:

of ze geven je een nieuwe K700i of ze keren een geldbedrag uit waarmee je een nieuw toestel kunt uitzoeken.

Ik zou zeker navraag doen over de voorwaarden (die heb je toch thuis gestuurd gekregen neem ik aan) en dan het toestel bij KPN inleveren,

veel succes ermee en als je nog vragen hebt hoor ik het wel,

Groeten Kris

Predicador

waar haal je dat "waterschade" vandaan op de vodafone site??

Het enige dat ik vind op de vodafone site, is het volgende:
Wij maken het makkelijk
Van abonnement wisselen om voordeliger uit te zijn per maand? Je telefoon verzekeren voor reparatie of een nieuw toestel in geval van schade, defect of diefstal?Een handzame organizer linken aan je mobiele telefoon om overal te kunnen e-mailen? De juiste WAP-instellingen in je telefoon? Wij regelen het zo voor je.
Niks te lezen over waterschade

marcel36

Ongelezen bericht door marcel36 »

Hallo,

Mijn vriendin had ook zoiets bij de primafoon met een nokia3310.
Deze had ook waterschade door gewoon in de douche te liggen en dan bedoel ik door waterdamp dus.
Na 3 maanden gebeurde dit ook zij had een verzekering.
Dit werd niet vergoed.
Hij was gekeurd, omdat hij niets meer deed en bleek toen waterschade te hebben.
Na dat ze de afkeuring binnen had zeiden ze gewoon jammer koop maar een nieuwe.
Zij komt thuis met dit ding en doet hem aan en hij doet het gewoon.
Dus ik bel op en wil de afkeuring eraf hebben i.v.m. de garantie.
Dit ging dus niet en ze had dus een telefoon die volgens het rapport afgekeurd was , maar het wel deed.
Ik geef je dus weinig kans van slagen helaas.
Het zijn de kleine lettertjes he en daar zijn ze heel goed in.

gast278

Ongelezen bericht door gast278 »

Ga gewoon met jou toestel naar een Mobile Bussines Centre van KPN, neem je toestel en je legitimatie mee.

Wanneer je toestel waterschade vertoont, zal het toestel waarschijnlijk vervangen worden (met een beetje geluk zelfs ter plekke).
Het enige nadeel is, je hebt een eigen risico van E35,00.
Dit valt namelijk onder de Hi Extra Service

Maar ja, dat is natuurlijk beter als een nieuwe moeten kopen.

GG

Gesloten