LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
monique_suzanne
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:55

Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door monique_suzanne »

Helaas ben ik nu ook slachtoffer van de wanpraktijken van KPN mobiel. Ik heb mijn telefoon opgestuurd omdat deze af en toe vast liep en omdat ik een leasetoestel heb ging ik er van uit (aangezien dit mij telefonisch beloofd is toen ik het abonnement afsloot) dat KPN dit zou regelen voor mij. Ik heb nog nooit eerder een telefoon opgestuurd naar een provider voor reparatie.

Vorige week heb ik gesproken met de klantenservice van Smartcare nadat ik een e-mail ontvangen had met de mededeling dat mijn telefoon (Samsung Galaxy s4) technisch afgekeurd is. Samen met de medewerker van de klantenservice heb ik de foto's van 'mijn' telefoon bekeken. Ik zet 'mijn' hier tussen aanhalingstekens omdat de telefoon op de foto's niet de telefoon is die ik heb opgestuurd. Hij was namelijk compleet schadevrij en het toestel op de foto heeft een beeldscherm dat gebroken is. Ik stuur een telefoon op die slechts af en toe vast liep en krijg foto's te zien van een totaal verwoeste telefoon. De medewerker gaf aan dat ik dan het ingevulde en ondertekende schadeformulier moet scannen en opsturen om mijn recht op een gelijkwaardig vervangend toestel te krijgen.

Nu krijgt het verhaal een nog veel vreemdere wending. Ik ben er door de koerier die de telefoon kwam ophalen op 12 november namelijk niet op gewezen dat wij samen dit formulier in moeten vullen. Sterker nog, ik wist niet eens van het bestaan van dit formulier af tot uw medewerker mij hierop wees aan de telefoon. De koerier heeft mij alleen 2 keer een handtekening laten zetten voor het opsturen van het toestel (waar ik overigens geen kopie van heb) en dus niet voor de toestand van het toestel.

Nu heb ik ontzettend veel spijt dat ik mijn redelijk werkende lease telefoon heb opgestuurd. Lease blijkt namelijk helemaal geen lease te zijn bij KPN tenzij er een aanvullende verzekering is afgesloten. Ik betaal 13 euro per maand voor een telefoon die na 6 maanden niet meer goed werkt. Nadat ik deze heb opgestuurd en er transportschade is ontstaan en vanwege nalatigheid van de koerier kan ik geen ingevulde schadeformulieren opsturen. Ik heb wel verklaringen van 2 getuigen die hier in het kantoor aanwezig waren toen de telefoon werd opgehaald.
Straks ga ik als het aan KPN ligt bovenop mijn hoge abonnementskosten dus 13 euro per maand betalen tot mei 2015 voor een Alcatel toestel met internetfunctie.

Ondertussen ontving ik vandaag een factuur van meer dan 150 euro voor het gebruik van mijn leentoestel (volgens KPN een 'gelijkwaardig' toestel aan mijn S4 .. het is een Samsung mini .. dus absoluut niet gelijkwaardig maar die definitie is uiteraard anders bij KPN dan ze je doen geloven). Ik walg van deze praktijken en na 5 jaar trouwe klant te zijn geweest bij KPN zal ik nooit, maar dan ook nooit meer een product bij dit bedrijf afnemen.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Zowel Hi als KPN mobiel zijn oplichters met chantage praktijken, Mijn dochter sloot een contract af voor 2 jaar dit werd plots 2 en half jaar zonder overleg of geldige reden, nu maakte mijn dochter gebruik van toestel lease en had een Iphone 4. Na einde contract ingeleverd met een kapot display en aangezien het ging om toestel lease was dit niet haar verantwoordelijkheid ook was ze diverse keren weggestuurd als ze een nieuwe scherm wou. 23 september eindelijk van dat rare half werkende contract af dus toestel opsturen en wachten, vervolgens komen er facturen eerst 50 euro voor een kapot glas na contact met de KPN winkel die er na zou kijken werd dit 40 euro en vervolgens probeert met 15 euro af te schrijven op 21 november 2014. Op 22 november eindelijk bevestiging contract beëindiging, toestel in goede staat ontvangen contract beëindigd en geen openstaande bedragen en desondanks meldt KPN/HI mijn dochter aan als wanbetaler bij Preventel bovendien omdat Telfort glasvezel gebruik maakt van het zelfde rekeningnummer als HI en KPN zetten deze zo maar tussen je automatische incasso opdrachten om zodoende geld van je rekening af te schrijven.

Dit riekt wel heel erg naar oplichting, chantage en poging tot diefstal met misbruik makend van een machtiging, die op 23 september 2014 zou zijn moeten beëindigd.

Ik raad dan ook iedereen aan om HI/KPN links te laten liggen bij hun keuze inzake provider inzake mobiele telefonie, heb zelf ooit internet gehad van KPN wat om de haverklap eruit lag en ook hun beloftes inzake glasvezel is een pure leugen omdat ze daar niet eens over gaan maar regifiber.


Allen al in mijn familie dus ouders en broers/zussen/kinderen zijn er 28 opgestapt bij KPN dit jaar wegens wanpraktijken.
Laatst gewijzigd door Moraalridder op 30 nov 2014 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moraalridder schreef:Zowel Hi als KPN mobiel zijn oplichters met chantage praktijken,
Dan moet je gewoon aangifte doen. Oplichting en chantage is strafbaar. Of stoppen met onzinnig gebruik van dit soort woorden zonder onderbouwing. KPN zou je op basis hiervan aan kunnen klagen.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door Moraalridder »

GJvdZ schreef:
Moraalridder schreef:Zowel Hi als KPN mobiel zijn oplichters met chantage praktijken,
Dan moet je gewoon aangifte doen. Oplichting en chantage is strafbaar. Of stoppen met onzinnig gebruik van dit soort woorden zonder onderbouwing. KPN zou je op basis hiervan aan kunnen klagen.
Elk politie bureau stuurt je weg en beweert dat het een civiele zaak betreft dus aangifte doen probeer het eens, direct naar het OM je krijgt bericht terug met de zelfde strekking.Volgens mij heb je nog nooit geprobeerd aangifte te doen want dan zou je niet zo dom reageren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door berndv »

Moraalridder schreef:hun beloftes inzake glasvezel is een pure leugen omdat ze daar niet eens over gaan maar regifiber.
U heeft werkelijk geen idee waar u het over heeft hè?
:lol: :lol: :lol:

Zal ik u een geheimpje vertellen? KPN is voor 51% (dat is een meerderheid) eigenaar van reggefiber.
Moraalridder schreef:
GJvdZ schreef:
Moraalridder schreef:Zowel Hi als KPN mobiel zijn oplichters met chantage praktijken,
Dan moet je gewoon aangifte doen. Oplichting en chantage is strafbaar. Of stoppen met onzinnig gebruik van dit soort woorden zonder onderbouwing. KPN zou je op basis hiervan aan kunnen klagen.
Elk politie bureau stuurt je weg en beweert dat het een civiele zaak betreft dus aangifte doen probeer het eens, direct naar het OM je krijgt bericht terug met de zelfde strekking.Volgens mij heb je nog nooit geprobeerd aangifte te doen want dan zou je niet zo dom reageren.
Dus is hier van oplichting en chantage geen sprake. Anders had het om hier wel een zaak van gemaakt. Ook hier heeft u weer geen idee wat er bedoelt wordt. U maakt zich hier strafbaar aan laster en smaad, dat is ook een strafbaar feit, en daar kan wel aangifte van gedaan worden.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Mijn buren die een contract zijn aangegaan hebben een excuusbrief gehad van KPN inzake glasvezel dat dit er niet ligt en de komende jaren ook niet en bij deze daag ik KPN uit mij aan te klagen, zou geen probleem moeten zijn aangezien alles zwart op wit staat. Trouwens Ik zal jou een geheim vertellen KPN had tot deze maand maar 20% van de aandelen en heeft 40% procent bijgekocht op 18 november jl. dus bezit inmiddels 60% van de aandelen als je maar weet waar je het over hebt was het toch? Staat gewoon online hoor!!

sylvia47
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2014 15:23

Re: Wederom wanpraktijken van KPN mobiel

Ongelezen bericht door sylvia47 »

Hallo,

Ik zie hier staan wanorde kpn mobile '
nou daar kan ik over mee praten
ik ben afgesloten met mobile
maar ik heb weet ik hoeveel keer moeten bellen
voordat ik duidelijkheid had om welk bedrag het ging
met regelmaat ben ik van het kastje na de muur gestuurd.
Nu is het bedrag betaald en mij was 3maal gezegt dat als het
bedrag binnen was weer aangesloten werd.
Maar de werkelijkheid is anders ik moet eerst de rekening betalen van
deze maand.
Waar kan ik terrecht om het op te lossen de kpn is geen optie meer
ben er heelemaal klaar mee

Met vriendelijke groet,
Sylvia Gijsberts

Gesloten