Beste,
ik heb een tijdje geleden de oude telefoon van mijn zoon gekregen waar ik erg content mee was
Nu loop ik tegen een aantal problemen op :
Soms niet rechtstreeks kunnen bellen , eerst telefoonnummer in contacten zetten en dan lukt het wel
Bij website constant melding certificaat niet geldig na heel lang p de melding drukken gaat hij naar de website
Er zit Android 4.4.2 op het toestel geinstalleerd
Nu is mijn vraag als ik een nieuw toetstel met android 8.0 aanschaf zijn deze problemen dan verdwenen
Ik krijg ook de garantie dat het toestel wordt geupdated door de fabrikant
Mvg Hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werking telefoon
Re: werking telefoon
Als jij een telefoon wil die up to date moet blijven, dan moet je voor een stock Android telefoon gaan.
Die zijn er al rond de 100 euro, afhankelijk van de specificaties.
Gebruik jij de standaard browser of iets van Chrome?
Je zou ook belangrijke bestanden kunnen back-uppen en de telefoon terug kunnen zetten naar de fabrieks instellingen, mogelijk zijn jou problemen ook al weg.
Die zijn er al rond de 100 euro, afhankelijk van de specificaties.
Gebruik jij de standaard browser of iets van Chrome?
Je zou ook belangrijke bestanden kunnen back-uppen en de telefoon terug kunnen zetten naar de fabrieks instellingen, mogelijk zijn jou problemen ook al weg.
Een wesite certificaat heeftmi niks met de relefoon te maken. Dat ligt aan se beveiliging van de website. Gaat dus ook niet weg bij nieuwe telefoon.
Verder ken ik geen enkele fabrikant die updates garandeert. Vraag het eens na op androidworld.nl of .com.
En vraag u af of u een nieuwe mobiel nodig hebt bij 'soms' niet kunnen bellen. Dat kan u een hoop geld schelen.
Verder ken ik geen enkele fabrikant die updates garandeert. Vraag het eens na op androidworld.nl of .com.
En vraag u af of u een nieuwe mobiel nodig hebt bij 'soms' niet kunnen bellen. Dat kan u een hoop geld schelen.
Het is een oude android versie, dus mogelijk dat moderne mobiele browsers er niet op willen draaien, dan kan je dit soort certificaat problemen krijgen. Of je wilt naar vrij dubieuze sites surfen waar je wel up-to-date browser je voor wil waarschuwen. Derde optie kan een van de geïnstalleerde apps zijn. Wat je schetst met dat nummer bellenn kan er mee te maken hebben dat je twee zgn "diallers" er op hebt staan, dat is de app waarmee je daadwerkelijk belt. Als je eentje hebt geïnstalleerd welke de default wil worden, maar wordt tegengewerkt door de dialler die er af fabriek op staat, kan je ook dit soort dingen krijgen.Hansw schreef: ↑29 okt 2018 18:14Beste,
ik heb een tijdje geleden de oude telefoon van mijn zoon gekregen waar ik erg content mee was
Nu loop ik tegen een aantal problemen op :
Soms niet rechtstreeks kunnen bellen , eerst telefoonnummer in contacten zetten en dan lukt het wel
Bij website constant melding certificaat niet geldig na heel lang p de melding drukken gaat hij naar de website
Er zit Android 4.4.2 op het toestel geinstalleerd
Nu is mijn vraag als ik een nieuw toetstel met android 8.0 aanschaf zijn deze problemen dan verdwenen
Ik krijg ook de garantie dat het toestel wordt geupdated door de fabrikant
Mvg Hans
Ik zou, als je kijkt naar een nieuw toestel, kiezen voor eentje binnen het android one programma, daarvoor krijg je een vast aantal jaren versie updates van android, en nog belangrijker, en langer, de security updates. Bepaalde duurdere modellen vallen binnen het android enterprise programma, de zakelijke tegenhanger van android one voor de consument.
Nokia heeft op dit moment een leuke portefeuille aan android modellen, en los van het android one of enterprise programma, sowieso ook een goede reputatie qua updates.