LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] whats app bij Vodafone, databundel snel op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
NLWesley

whats app bij Vodafone, databundel snel op

Ongelezen bericht door NLWesley »

Ik heb sinds november dit abonnement, nu heb ik vorige maand whats app geïnstalleerd,vorige maand kreeg ik een sms dat ik bijna mijn databundel heb verbruikt, en nu weer(6 juli). Terwijl 1 juli mijn nieuwe tegoeden erbij kreeg. En mijn rekeningen zijn erg hoog. Er klopt niks van.

GodsSon

Re: whats app bij Vodafone, databundel snel op

Ongelezen bericht door GodsSon »

Kan je de stelling bewijzen dat er niks van klopt?
Heb je een eigen data teller die het in de gaten houdt, zijn er meerdere programma's actief op de achtergrond?

Hoe groot is de databundel?

Whatsapp is continu online, dus gebruikt altijd data, niet veel maar wel altijd iets. Dus dat na installatie van Whatsapp de bundel eerder op is, is niet vreemd. Maar het kan niet de enige oorzaak zijn denk ik.

aaten

Ongelezen bericht door aaten »

als whatsapp aan staat zonder gebruik dan gebruikt dat ding tussen de 25 en 30 Kb per dag. Ben je een beetje intensief aan het chatten dan loopt dit op tot een 500 a 600 Kb per dag.
Ga je foto's en dergelijke versturen dan loopt dit natuurlijk hard op, ik heb het alleen over de tekst berichten.

Moet je aardig je best doen om over welke bundel dan ook heen te komen.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

@NL Wesley::

Dat What'sapp al het verbruik opmaakt lijkt me stug, tenzij je, wat Aaten aangaf, veel foto's uopload.

Zelf heb ik ook what'sapp en vele andere apps die het internet opgaan, zoals Androidworld, Bright, Tweakersnet, De Telegraaf, etc., maar verbruik per maand hooguit zo'n 250 MB (en dan maak ik ook af en toe nog gebruik van thetering via mijn smartphone naar een Android tablet, indien er geen WiFi verbinding is).

Met name YouTube kan een data verslinder zijn, let daar weel op.

Tip:: download via de Android market: "Norton Utilities Beta" voor een Android smartphone; hiermee is veel in te stellen én met "Usage" van Norton Utilities kunt u het gebruik van: telefoongesprekken (in- en uit), SMS jes én het datagebruik via 3G zien.

Succes!

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Dat alleen Whatsapp dit veroorzaakt is onmogelijk.

Youtube daarintegen is zeer mogelijk!Of streaming radio luisteren?

karinj1957

Ongelezen bericht door karinj1957 »

ik heb sinds 1 maand Whats App op mijn Sony Xperia staan en heb een T-mobile abonement met onbeperkt internet en heb een dubbel zo hoge rekening want Whats App word niet door hun ondersteund en ze berekenen de berichten als SMS bericht.
Ik was in de veronderstelling dat die via het internet ging Kosteloos dus niet bij de T-mobile.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan heb je iets toch niet goed ingesteld. Zowel mijn ex-vrouw als dochter hebben beide sinds Juli 2011 een iPhone en gebruiken continue WhatsApp, de enige keer dat mijn ex-vrouw buiten haar databundel ging was omdat haar auto radio defect was en ze Radio 3 aan het streamen was in de auto. Op dat moment liep nog steeds de rekening niet op maar ging de snelheid omlaag, dus ik ben bang dat je continue SMS'jes aan het versturen bent.
Laatst gewijzigd door bprosman op 18 dec 2012 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Wat zegt T-Mobile hierover,of nog niet gevraagd?
Mijn kinderen hebben nergens last van ze appen wat af.
Probleem wordt ook gemeld bij Tele2 en Vodafone schijnt toch te liggen aan instellingen op uw telefoon.
Ik whats app bij KPN geen enkel probleem alles via internet.Google eens

gr Henk

Gesloten