Dat is het wetsvoorstel maar is nog niet in stemming gebracht zover ik weet.witte angora schreef: ↑15 okt 2023 00:19Om precies te zijn 34,67 euro. https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... trekt%20ca.
Whatsapp fraude uit naam Belastingdienst
Re: Whatsapp fraude uit naam Belastingdienst
Ik krijg geen toeslagen, dat wist ik niet, weer wat geleerd.
Dat mailtje dat er een nieuw bericht in de berichtenbox staat komt van de berichtenbox, niet van de fiscus. Ze zijn er alleen bij aangesloten, en dan alleen voor de aanslagen die ze sturen (ook nog per post altijd trouwens). Wellicht komt er via berichtenbox ook post over toeslagen? dat weet ik niet want krijgen we niet.
kuklos schreef: ↑15 okt 2023 00:52AOW is geen loon.Lady1234 schreef: ↑14 okt 2023 23:22
Nou dat valt wel tegen, of mee, ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Iemand met alleen AOW betaalt geen cent belasting. En zo’n alleenstaande AOW-er betaalt over een aanvullend pensioen van zo’n € 3.000 per jaar ook nog geen cent belasting. En dan komt daar nog netto ruim € 150,00 zorgtoeslag bij, en sommigen tot wel € 400,00 huurtoeslag. Zullen we de kindregelingen maar even vergeten.
Als dat allemaal, en dan voor iedereen, in het loon of de uitkering verwerkt moet worden?
Zo simpel of voordeliger is het dus niet.
Uitkeringen zijn ook geen loon.
De berichtenbox is van de overheid. Alle belastingzaken komen daarin. Die berichten kan je niet uitschakelen. En verder komt alles er in waar je toestemming voor geeft. Gemeentelijke lasten, pensioenen, enzovoort.
En de huurtoeslag wordt verhoogd met dat bedrag, niet verlaagd.