LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet
WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet
Sinds ongeveer 2 weken is mijn whatsapp, zonder waarschuwing, van het een op het andere moment geblokkeerd.
Na heel veel zoeken en mails terug krijgen is eindelijk een antwoord gekomen op het mailadres wat ze vermelden.
Ik had in die mail mijn whatsapp gebruik beschreven en dat ik niets snapte van het blokkeren. Nu kwam het antwoord dat mijn nummer veelvoudig gemeld werd als klacht en dat daarom de blokkade bleef. Ik hoefde ook niet meer terug te mailen want die mails werden niet meer beantwoord.
Nu heb ik KPN gebeld of mijn nummer misschien gehackt was. Was niet het geval. Zagen geen vreemde dingen.
Ik ben een normale whatsapp gebruiker en stuur zelfs geen groepsapps enz. Heeft iemand mee gemaakt dat je iemands nummer kunt laten blokkeren voorgoed? Wel dat jij een persoon kunt blokkeren.
Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is.
Weet iemand raad of waar je verder kunt komen? Want de blokkade is echt onterecht. Ik krijg ook geen antwoord wat ik gedaan zou hebben of dat meerdere geklaagd zouden hebben. Wist helemaal niet dat dit kon.
Hoop op een antwoord. bvd groet Dymph
Na heel veel zoeken en mails terug krijgen is eindelijk een antwoord gekomen op het mailadres wat ze vermelden.
Ik had in die mail mijn whatsapp gebruik beschreven en dat ik niets snapte van het blokkeren. Nu kwam het antwoord dat mijn nummer veelvoudig gemeld werd als klacht en dat daarom de blokkade bleef. Ik hoefde ook niet meer terug te mailen want die mails werden niet meer beantwoord.
Nu heb ik KPN gebeld of mijn nummer misschien gehackt was. Was niet het geval. Zagen geen vreemde dingen.
Ik ben een normale whatsapp gebruiker en stuur zelfs geen groepsapps enz. Heeft iemand mee gemaakt dat je iemands nummer kunt laten blokkeren voorgoed? Wel dat jij een persoon kunt blokkeren.
Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is.
Weet iemand raad of waar je verder kunt komen? Want de blokkade is echt onterecht. Ik krijg ook geen antwoord wat ik gedaan zou hebben of dat meerdere geklaagd zouden hebben. Wist helemaal niet dat dit kon.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2019 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet
Als bedrijf moet u de Whatsapp business app gebruiken. Daar is de gewone Whatsapp niet voor bestemd.
-
Heb je toevallig, aangezien er veel klachten over jouw nummer binnen zijn gekomen, het een en ander aan spam verstuurd? Ik heb zo het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt.Dymph schreef: ↑11 jun 2019 16:18Sinds ongeveer 2 weken is mijn whatsapp, zonder waarschuwing, van het een op het andere moment geblokkeerd.
Wat versta je onder normaal whatsapp gebruiken?
En wordt je telefoon voornamelijk zakelijk of privé gebruikt?
Weet je echt niet wat je verkeerd gedaan hebt, of weet je het wel, maar wist je niet dat je om die reden geblokkeerd kon worden? Dat proef ik namelijk een beetje in het laatste wat ik 'vet' heb gezet.
-
Klok en klepel.... De business toepassing waar je op doelt is iets heel anders. Dat is een API die bedrijven (tegen betaling) kunnen gebruiken om hun systemen te koppelen aan WhatsApp. Bijvoorbeeld om herinneringen of bevestigingen te sturen.
TS gebruikt WhatsApp gewoon voor P2P, zoals iedereen WhatsApp gebruikt.
@renewouters
De Ts schrijft:
“Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is”
Dus het wordt niet gebruikt zoals iedereen.
De Ts schrijft:
“Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is”
Dus het wordt niet gebruikt zoals iedereen.
Zijn er soms een aantal klachten over de diensten of producten geweest?
Klanten en concurrenten kunnen een klacht hebben ingediend bij Whatsapp om u een hak te zetten.
Klanten en concurrenten kunnen een klacht hebben ingediend bij Whatsapp om u een hak te zetten.
-
Leg dat eens uit want snap het niet, WA wordt toch altijd gebruikt om met bepaalde personen in cintact te komen, of het nou een zakelijk of prive contact is kan WA niet zien
@jasper45
U quoot een beetje raar. Wat onder mijn naam staat heb ik niet geschreven. En Juliomariner vroeg niets over de KvK.
U quoot een beetje raar. Wat onder mijn naam staat heb ik niet geschreven. En Juliomariner vroeg niets over de KvK.
Lady1234 schreef: ↑11 jun 2019 18:56Voor zakelijk is er een andere app.
https://tweakers.net/nieuws/151196/what ... phone.html
Het doet er helemaal niet toe of TS wel of niet de zakelijke versie heeft gebruikt. Waarom je daarover maar blijft doorgaan is me een raadsel. Zijn 06 is geblokkeerd door Whatsapp.
-
KPN kan niets zien over Whatsapp. Maar waarschijnlijk hebben meerdere mensen je geblokkeerd en gerapporteerd als niet gewenst. Enige oplossing is een nieuw nummer nemen.
Costnix
vindt dit leuk
ZeerPrivé schreef: ↑11 jun 2019 20:00Lady1234 schreef: ↑11 jun 2019 18:56Voor zakelijk is er een andere app.
https://tweakers.net/nieuws/151196/what ... phone.html
Het doet er helemaal niet toe of TS wel of niet de zakelijke versie heeft gebruikt. Waarom je daarover maar blijft doorgaan is me een raadsel. Zijn 06 is geblokkeerd door Whatsapp.
“Waarom je daarover maar blijft doorgaan.....”
Misschien even lezen voor wie mijn reactie als antwoord bestemd was.
-
Natuurlijk ligt het eraan of hij WhatsApp zakelijk of particulier gebruikt. Natuurlijk zit daar dan ook de oorzaak van het blokkeren in.
Lady1234
vindt dit leuk
Waarom zou dat er niet toe doen?
Als TS veel berichten verstuurt met daarin betaalverzoeken of links naar websites o.i.d. kan whatsapp dit zien als frauduleus gebruik, terwijl het bij de zakelijke versie wel een normaal gebruik is. Het versturen van heel veel berichten kan worden gezien als spammen, terwijl bij de zakelijk versie ......
Costnix
, Komkommertijd
, Lady1234
en Theotrucker
vinden dit leuk
-
Bij de zakelijke versie wordt het door veel mensen ook als spammen ervaren. Maar daar heet het 'reclame' of welke modieuze kreten er tegenwoordig voor zijn.
Het komt bij mij in ieder geval erg onbetrouwbaar over als iemand op 'persoonlijke titel' reclame maakt voor een bedrijf. Terecht dat de TS geblokkeerd is.
@kuklos: het is niet relevant omdat de gebruikte versie het probleem van de blokkade niet oplost. De enige oplossing is zoals @sylvester schrijft, een ander 06 nr.
-
Maar dan moet er wel een zakelijk 06-nummer komen, met een zakelijke whats-app.
@ZeerPrivé, een nieuw 06 nummer is slechts een tijdelijke oplossing als TS daarna binnen korte tijd weer tegen hetzelfde probleem zal aanlopen. Daardoor is het wel degelijk relevant, niet voor de korte termijn oplossing, maar wel voor begrip van de oorzaak en de lange termijn oplossing.
Costnix
vindt dit leuk