LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met BACK-LOG FACTUREN bij TELFORT

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pakte000

Wie heeft ervaring met BACK-LOG FACTUREN bij TELFORT

Ongelezen bericht door pakte000 »

Wie heeft ervaring met BACK-LOG FACTUREN bij TELFORT

Ik ben geconfronteerd met een zgn. BACK-LOG FACTUUR van mijn mobiele telefoonaanbieder TELFORT. De factuur met een hoogte van ca. 2000 euro is 5x zo hoog als mijn normale maandelijkse factuur.

Bij navraag bij Telfort bleek het om een BACK-LOG factuur te gaan, het geen inhoud dat gesprekken die om welke reden in de periode daarvoor, in dit geval ca. de laatste 8 maanden ! niet gefactureerd zijn, bv Roaming gesprekken in buitenland etc.

Vraag is MAG DIT ???? en zo ja zijn er bepaalde spelregels, het is een buiten proportioneel hoog bedrag, ik heb gewijgerd te betalen en heb nu een dagvaarding ontvangen van Telfort.

Gaarne advies, zijn er al eerder dit soort zaken geweest ? Wat waren de uitspraken, zijn er regels etc.

Martin

3210

Re: Wie heeft ervaring met BACK-LOG FACTUREN bij TELFORT

Ongelezen bericht door 3210 »

Kosten van gesprekken in buitenland worden altijd achteraf gefactureerd, e.e.a. staat ook in de AV van de provider.
Niet betalen / weigeren is niet raadzaam, vraag eerst om een specificatie van de gemaakte kosten.
Bij een weigering krijg je automatisch te maken met incasso-kosten e.d. + het feit dat er een aantekening volgt, dit laatste zal je een bepaalde tijd 'achtervolgen' bij het aanvragen van een nieuw abonnement.
Ofschoon de hoogte van je factuur (€. 2000,00) wel hoog is moet je je ook realiseren dat het bellen, gebeld worden e.d. 'kostbaar' is via een (ander) buitenlands netwerk.

"3210" :D

??

Re: Wie heeft ervaring met BACK-LOG FACTUREN bij TELFORT

Ongelezen bericht door ?? »

En om even de vraag te beantwoorden: Ja, een bedrijf mag tot een bepaalde tijd nadat je een dienst hebt afgenomen deze dienst in rekening brengen. Dus als je vijf maanden geleden in het buitenland hebt gebeld en ze factureren dat nu, dan staan ze in hun recht. Ik weet niet precies wat de termijn is - dat zou je even op moeten zoeken op www.wetten.nl of zo.

Gesprekken in het buitenland worden wel eens vaker tot enige maanden nadat ze gevoerd zijn in rekening gebracht. Heeft te maken met buitenlandse netwerkoperators die de gesprekken meestal pas na een paar weken factureren en soms na een paar maanden er nog achter komen dat er nog ergens een paar gesprekken niet gefactureerd zijn.

Het niet betalen van de factuur was wellicht niet zo slim. Ik hoop wel dat je schriftelijk een aangetekend hebt uitgelegd waarom je niet hebt betaald?

Gesloten