LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woekerprijzen voor onbekend datagebruik vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
floortje1st
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:43

woekerprijzen voor onbekend datagebruik vodafone

Ongelezen bericht door floortje1st »

Ongelofelijk,
We hebben sinds krap een jaar een bedrijf en een zakelijk abonnement afgesloten bij vodafone. 2 aansluitingen voor in totaal 95 euro inclusief e-mail. Ondanks alle gadgets zitten zowel mijn partner als ik zelden op internet. We laten wel onze telefoons e-mail ophalen indien ze ons draadloos netwerk herkennen (op ons kantoor). Dat is al die tijd goed gegaan tot we opeens rekeningen begonnen te ontvangen van 300 euro!! We keken er wel raar van op, maar dachten dat het aan ons belgedrag lag, we hebben nu eenmaal periodes dat we wat meer bellen. Helaas kregen we daarna weer zo'n rekening en deze maand zelfs eentje van 600 euro!?!?! Meteen vodafone gebeld en het lag aan ons 'dataverkeer'. We kunnen niets bewijzen en vodafone kan/wil geen inzicht geven in dat zogenaamde dataverkeer. Wel hebben we ervoor gezorgd dat nu onze telefoons niet meer op internet kunnen gaan en geen email meer op kunnen halen. Maar dat is toch te belachelijk voor woorden! We krijgen rekeningen voor dingen die we niet afnemen, is er geen enkele manier om dit op te lossen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: woekerprijzen voor onbekend datagebruik vodafone

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik denk niet dat dit op zichzelf staat.

Een collega heeft ook al "onbekend dataverkeer" in rekening gebracht gekregen.

Mischien een tip - neem een simpele telefoon - en gebruik die een tijdje - zodat je 100% zeker weer dat er geen dataverkeer mogelijk is.

Sommige van die gadget telefoons maken bij onjuiste instelling wel verbinding - en dan via het telefoon netwerk, en niet altijd het draadloze (bedrijfsnetwerk).

Welke telefoons gebruikt u? (Merk, type)

Verder - als men geen inzicht kan geven in wat voor dataverkeer - hoe kan men het dan in rekening brengen?
If it isn`t documented - it didn`t happen !

floortje1st
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:43

Re: woekerprijzen voor onbekend datagebruik vodafone

Ongelezen bericht door floortje1st »

zelf gebruik ik een htc en mijn partner een iPhone

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: woekerprijzen voor onbekend datagebruik vodafone

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Voor het geval dat - check in de HTC of er niet per vergissing een instelling staat van ' om de zoveel tijd e-mail controleren / ophalen '.

Een van mijn collega`s had dat gedaan - en snapte niet waarom er steeds maar nieuwe ongelezen mail op zijn HTC (TyTNII) stond.

Op de site van HTC staan voor bijna alle modellen goede handleidingen voor de instellingen.

Succes.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: woekerprijzen voor onbekend datagebruik vodafone

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@ floortje 1st

ontzettend vervelend dat je zo'n hoge rekeningen ontvangen hebt. Ik kan op afstand niet beoordelen of dat wel, bijvoorbeeld door toestelinstellingen, of niet terecht is, maar dat kan ik wel voor je uitzoeken. Stuur me, als je dat wilt, een mailtje met je mobiele nummer.

Bas
Vodafone Web Relations

Gesloten