LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woningwizard, cartrax enz.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
noujahzeg
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2010 18:58

woningwizard, cartrax enz.

Ongelezen bericht door noujahzeg »

hoi,
is het mogelijk om je gegevens te beschermen tegen bijv sms-diensten als woningwizard en cartrax?
ik vind dat het een ander niets aangaat wat mijn woning of auto waard is, als ik het niet in de verkoop heb staan, waarom mogen anderen zomaar die info opvragen? ik heb daar nooit toestemming voor gegeven.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: woningwizard, cartrax enz.

Ongelezen bericht door pbarendse »

De enige gegevens die deze diensten verstrekken, zijn gegevens die publiek toegankelijk zijn, bijvoorbeeld via het RDW of het Kadaster. Er valt dus niets te beschermen, deze gegevens zijn met wat moeite ook te achterhalen via internet. Deze diensten zijn dan ook je reinste volksverlakkerij, ik zou me er niet te druk over maken.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: woningwizard, cartrax enz.

Ongelezen bericht door Rebellian »

Als ik een Audi S8 zou rijden weten de mensen die daar interesse in hebben best wel dat die nieuw vast meer dan 100.000 EUR heeft gekost, de Mazda die ik daadwerkelijk rij is niet meer dan een paar duizend.

Kortom, iedereen weet al wat uw auto kost :)

Woningprijzen gaan via het kadaster, het systeem leest de verkopen in uw OMGEVING uit, dus staat uw villa tussen sociale koopwoningen, dan is uw villa niets waard volgens de sms dienst.

Gesloten