| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] www.skilje.nl wijzigt abonnementstarief zomaar
-
Rolandroland
www.skilje.nl wijzigt abonnementstarief zomaar
Beste lezers,
Mijn moeder had Skilje. De abonnementskosten zijn € 0,00 euro per maand. Je betaald bij de zogenaamde post prepaid aanbieder alleen de gebruikskosten. Je belt voor € 0,14 eurocent per minuut waarvan de eerste minuut volledig in rekening wordt gebracht. Nu blijkt dat ze in juni 2010 het abonnement hebben gewijzigd naar € 3,50 euro per maand dat is het minimum bedrag wat je moet gebruiken. Het ging mijn moeder er om dat ze bereikbaar is en alleen in noodgevallen gaat bellen. Mag een provider zomaar haar prijs wijzigen zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan? Ze hebben wel een e-mail verzonden en deze brief verstopt in een bijlage.
Het gaat om deze brief:
Dus de reden hierachter is dat een 06 nummer per jaar € 42 euro kost! Voor de weinig bellers ben je kennelijk niet interessant voor een netwerkoperator.
Mijn moeder had Skilje. De abonnementskosten zijn € 0,00 euro per maand. Je betaald bij de zogenaamde post prepaid aanbieder alleen de gebruikskosten. Je belt voor € 0,14 eurocent per minuut waarvan de eerste minuut volledig in rekening wordt gebracht. Nu blijkt dat ze in juni 2010 het abonnement hebben gewijzigd naar € 3,50 euro per maand dat is het minimum bedrag wat je moet gebruiken. Het ging mijn moeder er om dat ze bereikbaar is en alleen in noodgevallen gaat bellen. Mag een provider zomaar haar prijs wijzigen zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan? Ze hebben wel een e-mail verzonden en deze brief verstopt in een bijlage.
Het gaat om deze brief:
Zoals bekent bel je bij Skilje voor 7 cent naar andere Skilje gebruikers en voor 14 cent naar overige nummers.Een SMS verstuur je voor 7 cent.
Bij Skilje heb je geen vast contract van 1 of 2 jaar.
Vanaf 1 juni 2010 is er een wijziging en geld er bij Skilje een minimaal verbruik van € 3,50 per maand, dit betekent dat als je minder dan 3,50 per maand verbruikt met bellen of SMS je altijd minimaal € 3,50 in rekening krijgt.
Voor Skilje gebruikers die boven de €3,50 verbruiken met bijvoorbeeld bellen en sms-en veranderd er niets.
Deze wijziging is noodzakelijk omdat de netwerkoperators kosten doorberekenen per actieve simkaart.
U kunt als bestaande Skilje gebruiker ook gebruik maken van onze Actie. Een Nokia 1661 voor 39 euro, of een Nokia 2330 voor 59 euro.
Via http://www.skilje.nl/nl/Helpdesk kunt u bij “uw Vraag” uw gewenste toestel invullen en wij sturen het toestel zsm naar u toe.
Dus de reden hierachter is dat een 06 nummer per jaar € 42 euro kost! Voor de weinig bellers ben je kennelijk niet interessant voor een netwerkoperator.
-
HTCHenk007
Re: www.skilje.nl wijzigt abonnementstarief zomaar
Toch maar over op prepaid.
Voor 5 euro heb je een simkaartje en als je de goede maatschappij kiest ook nog is onbeperkt houdbaar mits je er 1 maal in de 6 maanden mee belt of smst.
Voor 5 euro heb je een simkaartje en als je de goede maatschappij kiest ook nog is onbeperkt houdbaar mits je er 1 maal in de 6 maanden mee belt of smst.
-
MAXIEM
Re: www.skilje.nl wijzigt abonnementstarief zomaar
Rolandroland
Dit is zonder meer een belangrijke kontraktwijziging ten nadele van de klant. In feite hadden ze die betreffende klanten individueel (per brief dus) moeten melden dat zij die wijziging gingen doorvoeren. Een vermelding op of via een website is daartoe in dit geval juridisch gezien volstrekt onvoldoende. Advies: je kunt het kontrakt alsnog met terugwerkende kracht ontbinden en dat zou ik niet nalaten.
Maxiem.
Dit is zonder meer een belangrijke kontraktwijziging ten nadele van de klant. In feite hadden ze die betreffende klanten individueel (per brief dus) moeten melden dat zij die wijziging gingen doorvoeren. Een vermelding op of via een website is daartoe in dit geval juridisch gezien volstrekt onvoldoende. Advies: je kunt het kontrakt alsnog met terugwerkende kracht ontbinden en dat zou ik niet nalaten.
Maxiem.